کد خبر : 118080
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
3 بازدید

سکه بهار آزادی چند گرم است | تفاوت سکه بهار آزادی و سکه امامی و انواع سکه طلا

سکه بهار آزادی چند گرم است | تفاوت سکه بهار آزادی و سکه امامی و انواع سکه طلا

به گزارش . ساناپرس، سکه بهار آزادی به عنوان یک راه سرمایه گذاری افراد میباشد. سکه بهار آزادی به شدت اهمیت دارد.  خیلی از افراد به دنبال دریافت آن هستند. این روز ها قیمت سکه و طلا به شدت افزایش پیدا کرده است. تمامی مردم نگرانی شدیدی دارند و اضطراب آینده را دارند. باید دید در

به گزارش . ساناپرس، سکه بهار آزادی به عنوان یک راه سرمایه گذاری افراد میباشد. سکه بهار آزادی به شدت اهمیت دارد.  خیلی از افراد به دنبال دریافت آن هستند. این روز ها قیمت سکه و طلا به شدت افزایش پیدا کرده است. تمامی مردم نگرانی شدیدی دارند و اضطراب آینده را دارند. باید دید در ادامه سکه بهار آزادی به چه صورت افزایش پیدا میکند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر ساناپرس را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
انواع سکه بهار آزادی را در ساناپرس ببینید
سکه‌های بهار آزادی در سه نوع و وزن مختلف ضرب و به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این سکه‌ها دارای وزن و ارزش متفاوتی هستند و با عیار ۲۲ ضرب می‌شوند. این سه نوع عبارتند از:

تمام بهار آزادی: وزنی معادل ۸.۱۳۳ گرم دارد و گران‌ترین نوع این سکه‌ها محسوب می‌شود.نیم بهار آزادی: وزنی برابر با ۴.۰۶۶ گرم دارد و از نظر ارزش در مرتبه دوم قرار می‌گیرد.ربع بهار آزادی: این سکه یک چهارم وزن سکه تمام بهار آزادی را دارد و معادل ۲.۰۳۳ گرم است.
سکه بهار آزادی
این تفاوت وزنی باعث می‌شود که قیمت و ارزش هر یک از این سکه‌ها در بازار متفاوت باشد. همچنین، از نظر نقدینگی، سکه‌های نیم و ربع به دلیل قیمت پایین‌تر خود، بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران خرد و هدیه‌دهندگان قرار می‌گیرند./طلای گلدیس
سکه بهار آزادی چیست؟
به تمامی سکه‌هایی که از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۰ ضرب شده‌اند،  سکه طرح قدیم می‌گویند. در اولین سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، سکه‌های طلا منقش به نام حضرت علی (ع) و عبارت «بانک ملی ایران» در یک‌طرف و تصویر حرم امام رضا (ع) و عبارت «اولین بهار آزادی» در طرف دیگر ضرب شد. در آن زمان سکه ۲.۵ بهار و ۵ بهار هم با همین طرح وجود داشت.
سکه امامی چیست؟
بعد از فوت امام خمینی، سکه‌های یادبودی با تصویر امام ضرب شدند و عبارت «اولین بهار آزادی» هم به «بهار آزادی» تغییر کرد. یعنی کلمه «اوّلین» از آن حذف شد. بعد از آن، به جای بانک ملی، بانک مرکزی متولی ضرب این سکه‌ها شد. این سکه‌ها با نام امامی معروف شدند. به طور کلی، به سکه‌هایی که بعد از سال ۱۳۷۰ ضرب شده‌اند، سکه طرح جدید یا سکه‌ی امامی می‌گویند.
تفاوت سکه بهار آزادی و سکه امامی چیست؟
به تمامی سکه‌هایی که از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۷۰ ضرب شده‌اند، سکه بهار آزادی یا سکه طرح قدیم می‌گویند.
به سکه‌هایی که بعد از سال ۱۳۷۰ تاکنون ضرب شده‌اند، سکه طرح جدید یا سکه‌ی امامی می‌گویند.
این دو سکه از نظر وزن و عیار طلا هیچ فرقی با هم ندارند و فقط سال ضرب آنها متفاوت است. هر دو سکه امامی و بهار آزادی عیار ۹۰۰ و وزن ۸.۱۳ گرمی دارند./پرسته
قیمت ربع سکه امروز اول آبان
قیمت ربع سکه امروز اول آبان ۱۴۰۳، حوالی ۱۹میلیون و ۴۰۰ هزارتومان اعلام شده است.
فرمول محاسبه قیمت ربع سکه بهار آزادی
عیار طلای معامله شده در بازارهای جهانی ۲۴ و عیار ربع آن  ۲۲ است. با تقسیم عدد ۲۲ بر ۲۴ عدد ۰.۹۱۶ به دست می‌آید و پس از ضرب این عدد در وزن ربع  قیمت آن به دست می‌آید. به عبارت دقیق¬‌تر فرمول قیمت ربع سکه بهار آزادی بدین صورت محاسبه می‌شود:
(((قیمت اونس جهانی طلا × نرخ دلار آزاد) ÷ ۳۱.۱ ) × ۰.۹۱۶ × وزن سکه) + حق ضرب
یک ربع سکه چند گرم است؟
وزن یک ربع سکه برابر با ۲ گرم و ۰.۳۳ سوت است که با توجه به عیار آن، وزن طلای ربع سکه برابر با ۱.۸۶۵۴۸۰۸ گرم است.
انواع ربع سکه
به طور کلی انواع ربع سکه به دو دسته ربع سکه‌ جمهوری اسلامی و ربع سکه پهلوی تقسیم می‌شوند. هر یک از این انواع، خود به دسته‌بندی‌های دیگری تقسیم می‌شوند../اقتصاد آنلاین
ساناپرس
پایان/*
ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
 
منبع:اندیشه معاصر

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn