کد خبر : 118233
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰:۰۶
0 بازدید

قیمت نفت در بودجه ۱۴۰۴ هر بشکه ۶۳ دلار تعیین شد

قیمت نفت در بودجه ۱۴۰۴ هر بشکه ۶۳ دلار تعیین شد

به گزارش برنا، مطابق ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، اولین بخش از لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در جلسه امروز (سه‌شنبه، ۱ آبان) به مجلس ارائه شد. این بخش شامل ماده واحده‌ای است که محورهای اساسی از جمله احکام اجرایی بودجه، سقف منابع بودجه عمومی دولت (شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی) و همچنین

به گزارش برنا، مطابق ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، اولین بخش از لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ در جلسه امروز (سه‌شنبه، ۱ آبان) به مجلس ارائه شد. این بخش شامل ماده واحده‌ای است که محورهای اساسی از جمله احکام اجرایی بودجه، سقف منابع بودجه عمومی دولت (شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی) و همچنین برآورد منابع و مصارف کشور را برای سال آینده مشخص می‌کند.

نگاهی به پیش‌بینی‌های کلان انرژی در بودجه ۱۴۰۴

طبق مفاد لایحه بودجه، تولید روزانه نفت ایران برای سال ۱۴۰۴ به میزان سه میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز تعیین شده است. همچنین، صادرات خالص گاز طبیعی سالانه ۱۶ میلیارد متر مکعب و تولید روزانه میعانات گازی ۶۹۰ هزار بشکه پیش‌بینی شده است.

قیمت هر بشکه نفت صادراتی در بودجه ۱۴۰۴ به نرخ ۵۷.۵ یورو (معادل ۶۳ دلار) و قیمت هر متر مکعب گاز صادراتی ۰.۳ یورو در نظر گرفته شده است. 

منابع مالی حاصل از صادرات انرژی در سال ۱۴۰۴

کل منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی در سال ۱۴۰۴ به شرح زیر تقسیم شده است:
– مبلغ ۵,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به‌عنوان سهم دولت
– مبلغ ۵,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به‌عنوان سهم نیروهای مسلح
– مبلغ ۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال برای پروژه‌های خاص بین نهادهای ذی‌نفع

به استناد قوانین مرتبط، سهم دولت از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی ۳۷.۵ درصد تعیین شده و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است به محض دریافت این منابع، وجوه مربوطه را واریز کند.

سهم شرکت‌های دولتی از صادرات نفت و گاز

سهم علی‌الحساب شرکت ملی نفت ایران از صادرات نفت خام و میعانات گازی ۱۴.۵ درصد تعیین شده است. این مبلغ مشمول مالیات و تقسیم سود سهام نمی‌شود. همچنین، سهم شرکت دولتی مربوط به وزارت نفت در امور گاز از صادرات خالص گاز نیز ۱۴.۵ درصد است. این سهم‌ها به عنوان مطالبات از دولت محاسبه می‌شوند و در آینده بازپرداخت خواهند شد.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn