کد خبر : 118257
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰:۴۰
0 بازدید

رکورد جدید قیمت طلا/ طلای جهانی امسال چه قدر رشد داشت؟

رکورد جدید قیمت طلا/ طلای جهانی امسال چه قدر رشد داشت؟

 طلای جهانی روز سه‌شنبه (۱ آبان) ۱ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید، زیرا عواملی مانند تقاضای امن به دلیل عدم اطمینان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تنش‌های خاورمیانه، همراه با انتظارات کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، باعث افزایش جهش طلا شده‌اند. به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۲۱:۱۰

 طلای جهانی روز سه‌شنبه (۱ آبان) ۱ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید، زیرا عواملی مانند تقاضای امن به دلیل عدم اطمینان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تنش‌های خاورمیانه، همراه با انتظارات کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو، باعث افزایش جهش طلا شده‌اند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۲۱:۱۰ به وقت ایران با رشد ۰/۹ درصدی در سطح ۲۷۴۶ دلار ایستاد، آن هم پس از آنکه طی امروز به رکورد ۲۷۴۸ دلار در هر اونس رسیده بود. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با رشد ۰/۸ درصدی در سطح ۲۷۵۹ دلار قرار گرفت.

طلا که به‌عنوان یک حفاظ در برابر عدم اطمینان‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی تلقی می‌شود، امسال بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته است و چندین رکورد را به ثبت رسانده است. نرخ‌های بهره پایین‌تر نیز جذابیت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.

 رسانه آمریکایی از رسوایی نشت اطلاعات از دولت بایدن چه گفت؟

پیتر ای. گرانت، معاون رئیس و استراتژیست ارشد فلزات در Zaner Metals گفت: «تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان محرک اصلی هستند. دو هفته تا انتخابات ایالات متحده باقی مانده است و به نظر می‌رسد این رقابت همچنان نزدیک است و بنابراین مقدار زیادی از عدم اطمینان سیاسی باعث جذاب شدن طلا می‌شود.»

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، با ۴۶ درصد به ۴۳ درصد نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور، برتری جزئی دارد.

تحلیل‌گران در BNP Paribas در یادداشتی نوشتند: «کاهش فاصله شانس پیروزی بین نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات و جمهوری‌خواه باعث ایجاد عدم اطمینان در نتیجه نهایی شده که از طلا حمایت می‌کند.»

قیمت لحظه‌ای نقره با رشد ۳/۲ درصدی به ۳۴/۸۴ دلار در هر اونس افزایش یافت که بالاترین سطح آن از اواخر سال ۲۰۱۲ است.

هان تان، تحلیلگر ارشد بازار در گروه Exinity گفت: «باید شاهد آن باشیم که نقره از ۳۵ دلار عبور کند، مشروط بر اینکه بادهای موافق برای فلزات گران‌بها دست نخورده باقی بمانند.»

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn