کد خبر : 118660
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
0 بازدید

صدور بیانیه وزارت خارجه درباره شهادت پزشک ایرانی توسط اسرائیل

صدور بیانیه وزارت خارجه درباره شهادت پزشک ایرانی توسط اسرائیل

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای شهادت دکتر علی حیدری،  پزشک ایرانی در لبنان را در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی تسلیت گفت.  متن بیانیه وزارت خارجه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای شهادت دکتر علی حیدری،  پزشک ایرانی در لبنان را در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی تسلیت گفت. 

متن بیانیه وزارت خارجه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت مظلومانه دکتر علی حیدری، پزشک متعهد و خادم و دلسوز مردم لبنان و ایرانیان مقیم این کشور، که در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی در لبنان به درجه رفیع شهادت رسید، به خانواده‌ آن شهید عزیز و مردم مقاوم و شریف ایران و لبنان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای وی علو مقام و برای بازماندگان و خانواده ایرانیان مقیم لبنان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

شهید حیدری، از مدتی قبل بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به نیازمندان در بیروت حضور داشت.

اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر برای درمان مجروحان و کمک به بیماران فعالیت می‌کرد، نقض آشکار کنوانسیون های ژنو 1949 در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی از آغاز طرح نسل‌کشی در غزه و متعاقب آن تجاوز به لبنان، مراکز درمانی و پزشکان و امدادگران را بارها مورد حمله قرار داده و علاوه بر تخریب کامل بسیاری از بیمارستان ها و کشتار بیماران و مجروحان، صدها نفر از درمان‌گران را به شهادت رسانده است. 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این جنایت جنگی رژیم اشغالگر، وظیفه سازمان‌ها و نهادهای ذیصلاح از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت برای مستندسازی موارد مکرر نقض فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمانی در غزه و لبنان را مورد تاکید قرار می‌دهد‌.

 


+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn