کد خبر : 118842
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
0 بازدید

آشنایی با انواع سرامیک اسلب فاوانیا

آشنایی با انواع سرامیک اسلب فاوانیا

 سرامیک‌های اسلب یا سایز بزرگ را می‌توان به صورت تخته یا ورقه‌ای ساخت و تهیه کرد. به خاطر سایز بزرگی که دارند محیط‌های بزرگ را به خوبی پوشش می‌دهند. این سرامیک‌ها از مواد کاملاً طبیعی تشکیل شده‌اند و در اندازه‌های بزرگ در اختیار مصرف کننده قرار گرفته‌اند. جنس و کیفیت آنها بدون شک بسیار مناسب

 سرامیک‌های اسلب یا سایز بزرگ را می‌توان به صورت تخته یا ورقه‌ای ساخت و تهیه کرد. به خاطر سایز بزرگی که دارند محیط‌های بزرگ را به خوبی پوشش می‌دهند. این سرامیک‌ها از مواد کاملاً طبیعی تشکیل شده‌اند و در اندازه‌های بزرگ در اختیار مصرف کننده قرار گرفته‌اند. جنس و کیفیت آنها بدون شک بسیار مناسب است. می توانید آنها را در رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های متنوع تهیه کنید. مزایا، ویژگی‌ها و حتی معایب متعددی دارند که در ادامه این مطلب همه این موارد را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.  تولیدکننده‌ها و سازنده‌های بسیار زیادی در عرصه تولید انواع  سرامیک اسلب شرکت دارند و سعی کرده‌اند تا بهترین‌ها را در اختیار مصرف کننده قرار دهند. سرامیک‌های سایز بزرگ در مکان‌های مختلف قابل استفاده‌اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این سرامیک‌ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد سرامیک‌های سایز بزرگ یا اسلب

سرامیک‌ها با توجه به کاربردهای فراوانی که دارند در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، ویلاها، مجتمع‌های مسکونی، نمای ساختمان‌ها، نمای داخلی، حمام، سرویس بهداشتی، پله، پیشخوان، پیاده روها، محوطه‌ها، خیابان‌ها، مکان‌های عمومی، اداره‌ها، شرکت‌ها، مجتمع‌های تجاری و فروشگاهی، کارخانه‌ها، سالن‌های تولید، انبارها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل داشتن مزایای بسیار زیادی که دارند مورد توجه بسیاری از ساختمان سازان و معماران است. اسلب‌های پرسلانی به دلیل داشتن جلوه خاص و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی که دارند علاوه بر اینکه در کف و دیوارها استفاده می‌شوند در ساخت کانتر، جزیره آشپزخانه، رویه کابینت، روشویی سرامیکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در آیتم‌های دکوراتیو مانند میز و نما نیز کاربرد دارند.

 آشنایی با  انواع سرامیک اسلب فاوانیا

 ساخت جزیره آشپزخانه با سنگ اسلب

جزیره با سنگ اسلب دارای ویژگی‌های بسیاری است که آن را به گزینه‌ای شیک و پرطرفدار در طراحی داخلی تبدیل کرده است. این ویژگی‌ها شامل ظاهر منحصر به فرد، مقاومت بالا و دوام طولانی هستند. سنگ‌های اسلب مانند مرمر و گرانیت با الگوهای طبیعی و رگه‌های خاص، جلوه‌ای زیبا و ویژه به آشپزخانه می‌دهند. این سنگ‌ها نه تنها در برابر خط و خش و حرارت مقاوم هستند، بلکه نگهداری آن‌ها نیز بسیار آسان است و می‌توان به سادگی با یک دستمال مرطوب آن‌ها را تمیز کرد. علاوه بر این، به دلیل ابعاد بزرگ سنگ‌های اسلب و سطح یکپارچه و بدون درزی که ایجاد می‌کنند، از تجمع گرد و غبار جلوگیری می‌شود. تنوع رنگ و الگوهای مختلف این سنگ‌ها امکان تطبیق با هر سبک دکوراسیونی را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها جزیره با سنگ اسلب را به انتخابی مناسب و لوکس برای آشپزخانه‌های مدرن و کاربردی تبدیل می‌کند.

آشنایی با  انواع سرامیک اسلب فاوانیا

 سرامیک اسلب تک رنگ یا مونو کالر

یکی از مصالح پرکاربرد در ساخت‌وسازهای امروزی مربوط به سرامیک در طرح، رنگ و ابعاد گوناگون است. انتخاب این محصول کاربردی متناسب باسلیقه کاربر و محل نصب آن متفاوت خواهد بودسرامیک تک‌رنگ یا سرامیک مونو کالر یکی از نمونه‌های پرکاربرد این محصول فراوری شده به‌ویژه برای استفاده به‌عنوان کف‌پوش است. این محصول به دلیل شکل ساده و بدون طرح آن با روش بسیار ساده‌ای در تولید همراه بوده که با قیمت پایین‌تر نسبت به مدل‌های طرح‌دار آن همراه است. تنوع رنگی در این مدل از سرامیک‌ها بسیار است که همین امر باعث شده که خریداران این محصول قادر به انتخاب سرامیک مطابق باسلیقه خود از بین طیف رنگی گسترده آن باشند.

فرایند تولید سرامیک اسلب

به‌طورکلی این محصول ساختمانی در طیف و رنگ گسترده، می‌بایست مراحل زیر را طی نموده تا فرم و رنگ سرامیک را به خود بگیرد:

·         آماده‌سازی مواد اولیه

تولید سرامیک به طور معمول با به‌کارگیری از مواد معدنی و خاک‌های مختلف مثل رس، فلدسپات، سیلیس، کائولین، کربنات باریم و مواد فرعی دیگر مثل سیلیکات سدیم و انواع رنگ‌ها صورت می‌گیرد.

·         خردکردن

باتوجه‌به استخراج این مواد عموماً به‌صورت سنگ، خاک و کلوخ از معادن دریافت و در این مرحله خرد و دانه‌بندی می‌شوند.

·         آسیاب‌کردن

از دیگر مراحل مشترک در تولید انواع سرامیک‌ها به‌ویژه سرامیک تک‌رنگ، فرایند یک‌دست نمودن مواد با استفاده از آسیاب‌های مخصوص در این زمینه است. آسیاب‌کردن مواد اولیه در این مرحله تا رسیدن به یک مخلوط یک‌دست که معمولاً دانه‌بندی ۶۳ میکرون است، ادامه خواهد داشت.

·         تولید گرانول

آماده‌سازی گرانول یا همان پودر سرامیک از دوغاب حاصل از آسیاب‌ها بعد از فرایند دپو در مخازن دوغاب صورت می‌گیرد. ترکیب آسیاب شده مواد بعد از ذخیره‌سازی در مخازن دوغاب، وارد مخزن اسپری درایر می‌شود. پمپ‌های پیستونی با فشار بسیار بالا این دوغاب را به محفظه استوانه‌ای اسپری درایر که دارای حرارت بسیار بالایی است پمپاژ می‌کند. در اثر برخورد این دوغاب با هوای داغ و عملیات تبخیر آب، این ترکیب به گرانول یا پودری با رطوبت و دانه‌بندی مشخص تبدیل می‌شود.

·         پرس

بعد از انجام مراحل آماده‌سازی مواد اولیه و به‌دست‌آمدن پودر، با فشار آن را به قالب‌های مخصوص منتقل و تبدیل به بدنه سرامیک تک‌رنگ نموده که اصطلاحاً به این مرحله تهیه بیسکویت می‌گویند. استفاده از پرس‌های مکانیکی یا ضربه‌ای و پرس‌های هیدرولیکی دو نوع پرس متداول از گذشته تا به امروز در فرایند تولید کاشی و سرامیک است.

·         خشک‌کردن

در ادامه تهیه سرامیک بیسکویتی این محصول به سمت خشک‌کن هدایت می‌شود تا مابقی آب موجود در آن در این محصول خام به کمتر از یک درصد کاهش و برای فرایند پخت آماده شود.

·         انگوب و لعاب‌زنی

انگوب به‌اصطلاح یک پوشش رنگ در سطح بدنه قبل از فرایند لعاب‌زنی است. انجام این مرحله زمانی صورت می‌گیرد که آب موجود در سرامیک خام تا حدی از بین رفته، ولی به طور کامل خشک نشده است. در ادامه به‌منظور زیبایی، افزایش مقاومت شیمیایی و مکانیکی، غیرقابل‌نفوذ نمودن بدنه‌های متخلل و بهداشتی نمودن بدنه محصول فراوری شده فرآیند لعاب‌زنی روی آن اعمال می‌شود.

·         پخت

با هدایت سرامیک یا همان بیسکویت‌های خام در کوره رولری که به کوره‌های پخت سریع معروف است، این محصول فراوری شده با حرکت روی غلتک فرایند پخت باخاصیت شوک‌پذیری بالا صورت را طی خواهد کرد.

·         درجه‌بندی و سورتینگ

ازآنجاکه ممکن است در مرحله پخت سرامیک مونو کالر به‌عنوان یکی از انواع سرامیک‌های پرکاربرد به‌عنوان مصالح ساختمانی اشکال و معایبی پیش آید‌، قبل از فرایند بسته‌بندی از لحاظ کیفیت ظاهری دسته‌بندی شده که این مرحله توسط اپراتور صورت می‌گیرد. بعد از دسته‌بندی درجه سرامیک‌ها این محصول به بخش سورتینگ منتقل می‌شود که توسط دو سنسور مادون‌قرمز علامت روی سرامیک خوانده شده و همه محصول هم علامت روی‌هم قرار می‌گیرند.

·         بسته‌بندی

با اتمام فرایند درجه‌بندی، سرامیک‌ها جدا شده به‌منظور بسته‌بندی و کارتون شدن منتقل می‌شوند. دستگاه‌های مخصوص در این زمینه با استفاده از چند بازو سرامیک‌ها را به‌صورت کاملاً مرتب و در یک ردیف قرار می‌دهند. در ادامه کارتن‌ها به‌وسیله مکش باد به داخل دستگاه وارد و دور سرامیک‌ها قرار گرفته و چسب زده می‌شوند.

منبع : وب سایت فاوانیا

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn