کد خبر : 118939
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
2 بازدید

فساد در فوتبال ایران؛ پای ۲ زن به میان آمد

فساد در فوتبال ایران؛ پای ۲ زن به میان آمد

رئیس کل دادگستری استان کرمان جرئیات جدیدی درباره پرونده فساد فوتبال را اعلام کرد. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز دوم آبان ماه در مراسم افتتاح مجتمع دادگاه‌های صلح مرکز استان کرمان از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده فساد فوتبال خبر داد و افزود: در مجموع ۲۱ متهم و سه نفر به عنوان مطلع در


رئیس کل دادگستری استان کرمان جرئیات جدیدی درباره پرونده فساد فوتبال را اعلام کرد.

فساد در فوتبال ایران؛ پای ۲ زن به میان آمد






حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز دوم آبان ماه در مراسم افتتاح مجتمع دادگاه‌های صلح مرکز استان کرمان از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده فساد فوتبال خبر داد و افزود: در مجموع ۲۱ متهم و سه نفر به عنوان مطلع در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که برای ۱۲ نفر از متهمان کیفرخواست و قرار مجرمیت، برای دو متهم نیز قرار منع تعقیب صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای هفت متهم دیگر نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح است.

وی افزود: برای ۱۲ متهم این پرونده مجموعا به میزان ۱۴۸ سکه و قریب به هفت میلیارد تومان وجه نقد تحت عناوین اتهامی پرداخت رشوه، اخذ رشوه، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع قرار مجرمیت صادر شده است.

حمیدی اظهار کرد: درباره اتهام آقایان «خ – الف»؛ رئیس سابق کمیته داوران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، «س- م»؛ از روسای اسبق سازمان لیگ و «ف-م»؛ رئیس اسبق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به اتهام اخذ رشوه و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر و پرونده متهمان برای ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره اتهامات مسئولان سابق باشگاه مس رفسنجان نیز گفت: آقایان «م-ز» به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، اختلاس و تصرف غیرقانونی در وجوده دولتی و «ع-ع»؛ به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع و خیانت در امانت قرار مجرمیت صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.

حمیدی در خصوص اتهام آقای «ش –ز»، مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری مربوط به خارج از استان کرمان نیز گفت: این متهم به اتهام کلاهبرداری از طریق عملیات متقلبانه از جمله تماس با افراد ذینفع در فوتبال که ادعا نموده می‌تواند نتایج را با داوری تغییر دهد و اخذ ۸ سکه تمام و ۱۰ عدد نیم سکه مجرم شناخته شده است.

وی تصریح کرد: در این پرونده آقایان «ح- ب» از اعضای یک باشگاه لیگ برتری نیز به اتهام پرداخت رشوه و همچنین «ع- ق» مدیرعامل یک باشگاه لیگ دسته یک (آزادگان) به اتهام پرداخت رشوه و اختلاس اموال دولتی به نفع شخص ثالث مجرم شناخته شدند.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشریح اتهامات سه نفر از اهالی رسانه در این پرونده نیز گفت: برای آقایان «پ –ر»؛ سردبیر یکی از سایت‌های مشهور ورزشی و «م – ه»؛ سردبیر یکی از رسانه‌های ورزشی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر شده و در خصوص یکی از مجریان مشهور برنامه‌های ورزشی نیز پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است.

حمیدی با اشاره به صدور قرار مجرمیت برای دو خانم که تحت عناوین رمال و جادوگری پای آنها به پرونده فساد فوتبال باز شده بود نیز گفت: خانم‌ها «ف – ح» و «ر –ع» به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع در این پرونده مجرم شناخته شده اند.

وی اظهار کرد: در این پرونده آقایان «ع – ف» و «ر –ج» و نیز خانم «ه- ی» به عنوان مطلع به دستگاه قضایی احضار شده اند که اظهارات آنها اخذ و در پرونده ثبت شده است.

وی تصریح کرد: درباره متهمان دیگر پرونده از جمله دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال (سال‌های ۱۳۹۸-۹۹)، رییس کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال (سال‌های ۱۳۹۸-۹۹)، سرپرست فدراسیون فوتبال (سال‌های ۱۳۹۸-۹۹)، رییس کمیته مسابقات لیگ برتر (سال‌های ۱۳۹۸-۹۹)، دبیر سازمان لیگ برتر (سال‌های ۱۳۹۸-۹۹) و یکی دیگر از مسئولان باشگاه لیگ برتری نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح و در حال رسیدگی است که به محض صدور کیفرخواست، اطلاع رسانی لازم درباره آن صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در این پرونده برای دو متهم دیگر نیز که نقش اصلی در پرونده نداشته اند، قرار منع تعقیب صادر شده است.

حمیدی ضمن اشاره به این مطلب که این پرونده با گزارش خود باشگاه مس رفسنجان شکل گرفته است، گفت: زمانی که مسئولان جدید باشگاه مس کار خود را آغاز کرده بودند متوجه شدند که در سال‌های گذشته یعنی سال ۹۹ و قبل‌تر در باشگاه فساد‌هایی اتفاق افتاده است که در ادامه سازمان اطلاعات سپاه از سوی قوه قضاییه ماموریت پیدا کرد تا به این موضوع ورود پیدا کند و در نهایت ابعاد جدیدی از این پرونده مشخص و کشف شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای امر به دلیل حساسیت بالای این پرونده و ابعاد ملی آن، تیمی از مسئولان قضایی استان با مسئولیت یکی از معاونان قضایی با مشارکت حفاظت و اطلاعات استان و مسئول ارزشیابی دادگستری استان و ۲ نفر از قضات با تجربه ماموریت یافتند که این پرونده را به صورت دقیق ارزیابی و بررسی کنند که این اقدام به خوبی انجام شد.

حمیدی از اقدامات دادستان رفسنجان در رسیدگی به این پرونده نیز تقدیر کرد و گفت: تسریع در روند رسیدگی در دستور کار قرار گرفته تا هرچه سریعتر این پرونده مراحل بعدی رسیدگی را در دادگاه کیفری شهرستان رفسنجان یا در دادگاه تجدید نظر استان طی کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: یقینا پس از اینکه احکام قضایی صادر و قطعی شود، نتایج به رسانه‌ها و مردم اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn