کد خبر : 119254
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲:۳۵
1 بازدید

مقایسه هلند، اتریش سوئد برای مهاجرت تحصیلی

مقایسه هلند، اتریش سوئد برای مهاجرت تحصیلی

امروزه با افزایش متقاضیان مهاجرت به کشور های پیشرفته و مدرن، سه کشور هلند، سوئد و اتریش بسیار مورد توجه متقاضیان مهاجرت در آمده است. از آنجایی که مهاجرت تحصیلی یکی از محبوب ترین روش ها برای مهاجرت است، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات شان در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و

مقایسه هلند، اتریش یا سوئد برای تحصیل ایرانی ها

امروزه با افزایش متقاضیان مهاجرت به کشور های پیشرفته و مدرن، سه کشور هلند، سوئد و اتریش بسیار مورد توجه متقاضیان مهاجرت در آمده است. از آنجایی که مهاجرت تحصیلی یکی از محبوب ترین روش ها برای مهاجرت است، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات شان در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به فکر مهاجرت به کشور های پیشرفته هستند. آنان برای ساخت زندگی و آینده ای روشن تصمیم به جدایی از کشور و خانواده شان می گیرند. همچنین وجود کیفیت آموزشی بالا، امکانات رفاهی و خدمات اجتماعی مناسب موجب افزایش تعداد تقاضا برای متقاضیان شده است. حال در این مقاله قصد داریم تا به بررسی سه کشور محبوب هلند، سوئد و اتریش بپردازیم تا اگر شما هم قصد مهاجرت و تحصیل در هلند، اتریش و سوئد را دارید، با دید بازتر و آگاهانه تر این انتخاب را انجام دهید.

تصویر: کدام کشور برای مهاجرت تحصیلی مناسب است؟ 

 

کدام کشورها برای مهاجرت تحصیلی مناسب استسیستم آموزشی در هلند، اتریش و سوئد  

کشور هلند دارای یکی از برترین سیستم های آموزشی در سطح جهان است. این کشور دارای دانشگاه های برتر و محبوبی است که سالانه دانشجویان بسیاری را پذیرش می کند. این کشور هم به زبان انگلیسی و هم به زبان هلندی است و بورسیه های متنوعی را برای مقاطع تحصیلی مختلف ارائه کرده است. البته تنها دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی قوی هستند، می توانند از این بورسیه ها استفاده کنند. 

همچنین وجود امکانات جدید تحصیلی و خدمات دانشجویی از مزایای تحصیل در دانشگاه های این کشور است. تحصیل در این کشور در مقاطع ارشد و دکتری هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی امکان پذیر می باشد. 

کشور سوئد از دیگر کشور های محبوب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی است. این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی سختگیرانه تر عمل می کند و تنها دانشجویان ممتاز با معدل بالا و همچنین شرایط تحصیلی قوی را پذیرش می نماید. توجه داشته باشید که برای تحصیل شما هم به زبان انگلیسی و هم سوئدی می توانید اقدام کنید. البته بورسیه های تحصیلی نیز می تواند در کنترل هزینه های دانشگاه در این کشور کمک بسزایی به شما نماید.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور های اروپایی

یکی از مهم ترین چالش ها برای دانشجویان بین المللی هزینه های تحصیل و زندگی در آن کشور است. همین امر م‌موجب شده تا دانشجویان برای اخذ پذیرش از داشنگاه های دولتی که تحصیل رایگان دارند، به زبان آن کشور مسلط شوند. همچنین برخی از کشور ها مثل ایتالیا، شرایط تحصیلی ویژه ای را داراست و بورسیه های متنوعی را در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می کند. همین امر نیز موجب شده است که حجم زیادی از دانشجویان بین المللی برای اخذ فاند این کشور را برای مهاجرت انتخاب نمایند. 

کشور هلند نسبت به سایر کشور های اروپایی هزینه های تحصیلی بالاتری را داراست. دانشگاه های برتر این کشور نیز با ارائه بورسیه یه دانشجویان برتر، آنها را برای ادامه تحصیل حمایت می‌کنند. عموما شهریه دانشگاه های هلند از ۶۰۰۰ یورو تا ۳۰ هزار یورو متغیر است و بسته به رشته تحصیلی و شرایط دانشجو می تواند کم و زیاد شود. هزینه های زندگی در این کشور نیز بالاست. شهر هایی مثل آمستردام و روتردام از جمله شهر های گران قیمت این کشور هستند که برای دانشجویان مناسب نیستند. البته دانشجویان بین المللی در برخی از رشته های تحصیلی اجازه کار نیمه وقت را دارا هستند. 

کشور اتریش نیز از جمله کشور هایی است که دارای تحصیل رایگان می باشد. همین امر نیز موجب شده تا دانشجویان برای رایگان شدن تحصیل و اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور، اقدام به یادگیری زبان آلمانی کنند. هزینه های زندگی در اتریش بسیار مقرون به صرفه بوده و دانشجویان می توانند از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو از پس هزینه های زندگی شان بر بیایند. البته شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور از ۵۰۰۰ یورو تا ۲۵ هزار یورو متغیر بوده و شهریه بالایی برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید. 

کشور سوئد نیز از کشور های گران قیمت اروپا است. تحصیل در سوئد برای دانشجویان بین المللی که شرایط مالی مناسبی را دارند، به صرفه است. در این کشور شهریه دانشگاه های خصوصی از ۸۰۰۰ یورو تا ۴۰ هزار یورو متغیر است و بسته به رشته تحصیلی و مقطع دانشجو کم و زیاد می شود. البته سوئد بورسیه های متنوعی را ارائه کرده که دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند. 

 بازار کار و فرصت های شغلی در اروپا 

از دیگر موارد مهم برای دانشجویان بین المللی وجود فرصت های شغلی در کشور مقصد است.  کشور هلند به عنوان یکی از مراکز مهم اقتصادی در اروپا دارای فرصت های شغلی متنوعی است که برای متخصصان بسیار محبوب است. شما پس از فارغ التحصیلی تان می‌توانید با خیالی راحت در این کشور شغل مد نظرتان را پیدا کنید. کشور اتریش نیز دارای بازار کار فعال با نرخ بیکاری پایین است. البته شما برای ورود به این بازار کار بهتر است که به زبان آلمانی تسلط داشته باشید تا بتوانید با کارفرمایان به خوبی صحبت نمایید. اگر در رشته های مهندسی، کامپیوتر و نرم افزار در حال تحصیل هستید، این کشور می تواند سکوی پرتاب شما به سوی آینده باشد. کشور سوئد نیز دارای فرصت های شغلی مناسبی است که در زمینه های فناوری، توسعه پایدار بسیار فعال است. نرخ بیکاری در این کشور پایین بوده و دانشجویان به راحتی می توانند شغل مد نظرشان را پیدا کنند.

سخن پایانی

در پایان این مقاله ما به بررسی ۳ کشور محبوب برای مهاجرت تحصیلی پرداختیم. شما عزیزان می توانید با توجه به شرایط مالی و تحصیلی تان کشور های دیگری را نیز برای مهاجرت انتخاب کنید. البته بهتر است قبل از انجام هر کاری با مشاوران و‌کلا مهاجرتی مشورت کنید تا از شرایط و‌ قوانین جدید مهاجرتی آگاهی داشته باشید.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn