کد خبر : 119320
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۷:۱۳
2 بازدید

اینجا آخرین خیابان ایران است + ببینید

اینجا آخرین خیابان ایران است + ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، خیابانی که یک سمت آن خیلج فارس نمایان است و در سمت دیگر به شهر بندرعباس منتهی می شود. نام این خیابان، طالقانی است و البته بلوار طالقانی که یکی زیباترین مناظر کشور را می توانید در این منطقه مشاهده کنید. سینما ستاره جنوب خیابان طالقانی از محله‌های سیم بالا، سرریگ،

به گزارش همشهری آنلاین، خیابانی که یک سمت آن خیلج فارس نمایان است و در سمت دیگر به شهر بندرعباس منتهی می شود. نام این خیابان، طالقانی است و البته بلوار طالقانی که یکی زیباترین مناظر کشور را می توانید در این منطقه مشاهده کنید.

سینما ستاره جنوب

خیابان طالقانی از محله‌های سیم بالا، سرریگ، کارگزاری و مرکز شهر بندرعباس عبور می ‌کند. این خیابان در نزدیکی خیابان‌های بلوار شهدا و حقانی قرار گرفته است. از مهم‌ترین اماکن در محدوده طالقانی می‌توان به سینما ستاره جنوب، بورس منطقه ای هرمزگان و مرکز خدمات سرمایه گذاری هرمزگان اشاره کرد. در اطراف خیابان طالقانی 9 ایستگاه اتوبوس قرار دارد.

المان های شهری

همچنین سال 1402، شهرداری منطقه 3 بندرعباس تصمیم گرفت المان های شهری را در خیابان طالقانی نصب کند. المان شهری امروزه یکی از الزامات شهری برای ایجاد جذابیت های بصری، یکپارچگی و هویت بخشی به شهر است که با ترکیب هنر، علم، معماری و طراحی ساخته شده می تواند مفاهیم انتزاعی را به مخاطبین ارائه کند. به همین دلیل، نصب المان متحرک خورشید در بلوار طالقانی نصب شد که با ارتفاع 8 متر با قابلیت نورپردازی به صورت مولتی کالر طراحی شده است.

از آنجایی که بلوار طالقانی به دلیل زیبایی های بصری یکی از محورهای پرتردد بندرعباس محسوب می شود، المان متحرک خورشید با طرح های خلاقانه و منحصر به فرد به زیبایی های بصری آخرین خیابان جنوب کشور اضافه کرده است.

پل آستاراچای و میلک

بیشتر مرز ایران و جمهوری آذربایجان را رود ارس در استان آذربایجان شرقی فرا گرفته است، در حالی که با نزدیک شدن به مرز این دو کشور در آستارای استان گیلان، دریای خرز نمایان می شود. آستارا یکی از مرزهای تردد دو کشور محسوب می شود و در سال های اخیر، پل جدید مرزی اتومبیل‌رو آستاراچای برای تسهیل تردد مسافران و رشد ترانزیت بین دو کشور ایران و آذربایجان افتتاح شد. پلی که به زیبایی های این بصری در مرز دو کشور کمک کرده است.

همچنین گذرگاه مرزی میلَک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران، در فاصله ۲۶۱ کیلومتری شمال زاهدان، در جوار رودخانه مرزی مشترک پریان و نزدیکی شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد. پایانه مرزی میلک در سال ۱۳۸۴ در زمینی به مساحت ۱۲٫۵ هکتار، با هدف توسعه حمل مسافر و ترانزیت کالا در جنوب شرق ایران و گسترش دادوستد منطقه‌ای، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد شد.

بیشتر بخوانید:

منبع خبر: همشـهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn