کد خبر : 119611
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
23 بازدید

یک ایده جدید برای افزایش تعطیلی ها و رفع اختلاف نظر ها + جزئیات

یک ایده جدید برای افزایش تعطیلی ها و رفع اختلاف نظر ها + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی اصلاح ماده ۸۷ لایحه مدیریت خدمات کشوری درباره افزایش تعطیلات پایان هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در این کمیسیون گفت: اخیرا جلسه‌ای برای بررسی نهایی این لایحه در کمسیون اجتماعی برگزار شد و اعضا

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی اصلاح ماده ۸۷ لایحه مدیریت خدمات کشوری درباره افزایش تعطیلات پایان هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در این کمیسیون گفت: اخیرا جلسه‌ای برای بررسی نهایی این لایحه در کمسیون اجتماعی برگزار شد و اعضا بر نظر قبلی خود مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها اصرار کردند.

وی افزود: طبق آیین‌نامه در زمان بررسی هر طرح و لایحه‌ای باید ذینفعان آن طرح و لایحه باید در جلسات کمیسیون حضور داشته باشد لذا مسئولان اتاق بازرگانی ایران و چند نهاد دیگر درخواست داشتند در جلسه بررسی این لایحه حضور داشته باشند و توضیحات خود را ارائه دهند لذا بار دیگر در جلسات این هفته کمیسیون طرح مذکور بررسی شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: هر چند که در جلسه قبل و در زمان بررسی و تصویب اصلاح ماده ۸۷ لایحه مدیریت خدمات کشوری هم مسئولان اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند اما بار دیگر با حضور مسئولان این اتاق لایحه مذکور بررسی شد و پس از استماع نظرات این نهاد در نهایت اعضا مجدد با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها موافقت کردند.

بیگدلی درباره دلایل مسئولان اتاق بازرگانی ایران در مخالفت با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها گفت: مسئولان این اتاق معتقد بودند با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تبادلات تجاری و اقتصادی کشورمان با دنیا ۴ روز قطع می‌شود و این شرایط مشکلات زیادی برای تجار و بازرگانان به وجود می‌آورد.

نماینده خدابنده درباره تصمیم اعضای کمیسیون برای حل این مشکل و نقطه نظر مسئولان اتاق بازرگانی اظهارکرد: با مصوبه اعضای کمیسیون اجتماعی برخی از دستگاه‌ها از تعطیلی پنجشنبه‌ها مستثنی شدند و دستگاه‌هایی که از مصوبه تعطیلی پنجشنبه‌ها مستثنی شدند و مصداق تعیین اینکه کدام دستگاه مستثنی شود به سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و امور استخدامی و معاونت‌های ریاست جمهوری واگذار شده است که کدام‌ها ضرورتاً باید برقرار باشند لذا پنجشنبه برای گمرک، سازمان امور مالیاتی، مراکز درمانی و این قبیل دستگاه‌ها که ضروری‌اند تعطیل نیست.

بیگدلی ادامه داد: ما بحث صادرات و واردات را در گمرک داریم؛ لذا گمرک نمی‌تواند تعطیل باشد؛ زیرا اگر بحث تجارت تعطیل شود، خسارت زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌شود. بنابراین، پنجشنبه برای گمرک، سازمان امور مالیاتی، مراکز درمانی و دستگاه‌های ضروری تعطیل نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی در این باره برای بررسی نمایندگان و تصمیم‌گیری درباره آن در جلسه علنی قوه مقننه، تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

منبع خبر: همشـهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn