به سرمربی پاراتیراندازی پاداش مدال پارالمپیک داده نشد

به سرمربی پاراتیراندازی پاداش مدال پارالمپیک داده نشد

به گزارش روزپلاس، کاروان ایران که در 10 رشته ورزشی در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس شرکت کرده بود؛ در 7 رشته موفق به کسب مدال شد و در پایان با 8 طلا، 10 نقره و 7 برنز و مجموع 25 مدال در رده چهاردهم قرار گرفت.

یکی از این رشته‌های مدال‌آور، پاراتیراندازی بود؛ رشته‌ای که با 4 ورزشکار اعزام شد و موفق به کسب یک مدال طلا توسط ساره جوانمردی شد.

طبق اعلام کمیته ملی پارالمپیک، به ورزشکاران مدال‌آور و سرمربیان رشته‌های مدال‌آور در این بازی‌ها پاداش پای سکو تعلق می‌گرفت. این پاداش پس از کسب مدال‌ها، به صورت ریالی به حساب ورزشکاران و مربیان واریز می‌شد و تقریباً برای همه نیز انجام شد، البته به جز حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی.

دلایل مختلفی درخصوص این موضوع مطرح شده است. یکی از این دلایل، ماجرای دیسکالیفه شدن نسرین شاهی در پایان مرحله مقدماتی ماده تپانچه 10 متر است؛ رقابتی که شاهی موفق به صعود به فینال هم شده بود، اما به دلیل استاندارد نبودن وزنه ماشه‌اش این فرصت بزرگ را از دست داد و دیسکالیفه شد.

این اتفاق برای حسین امیری گران تمام شد؛ چرا که مسئولان کمیته ملی پارالمپیک معتقد بودند که سهل‌انگاری سرمربی دلیل این ماجرا بوده و به همین دلیل هم امیری را به نوعی جریمه کردند.

البته ظاهراً این همه دلیل پاداش نگرفتن امیری نبوده است. شنیده می‌شود که با وجود طلایی شدن ساره جوانمردی، امیری به عنوان سرمربی او معرفی نشده و همین مسئله نیز کافی بوده تا هیچ پاداش پای سکویی به سرمربی پاراتیراندازی تعلق پیدا نکند.

به هر حال، امیری پاداشی پای سکو را دریافت نکرد و پس از پارالمپیک هم قراردادش به پایان رسید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn