آخرین اخبار همسان سازی بازنشستگان شنبه 5 آبان/ افزایش ۲ میلیون تومانی حقوق از امروز؟

براساس قانون برنامه هفتم توسعه درحالی اجرای متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان از ابتدای امسال لازم‌الاجرا شد که سرانجام پس از گذشت ۷ ماه با تامین منابع لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، اکنون صندوق بازنشستگی کشوری وارد مرحله محاسبه و صدور احکام اصلاحی ناشی از اعمال متناسب‌سازی شده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛ این درحالیست که هنوز، منابع لازم برای اجرای متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی تامین نشده و این سازمان برای تامین منابع همچنان در حال رایزنی با مجلس و دولت است.

به گفته فیضی نژاد میانگین متناسب‌سازی حقوق هر بازنشسته دو میلیون تومان است و بازنشستگان کشوری می‌گویند: میانگین افزایش مرحله اول متناسب‌سازی ناچیز است.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت در گفتگو با «اندیشه معاصر» از تامین منابع مالی برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد.

جدیدترین جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

مهاجرانی همچنین درخصوص تامین منابع مالی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری اظهار داشت:

منابع مالی لازم برای متناسب سازی حقوق این گروه از بازنشستگان نیز تامین شده و هیچ مشکلی برای اجرای قانون در این خصوص نیز وجود ندارد.

روز گذشته حمید پور محمدی رئیس سازمان برنامه بودجه نیز روز ازتصویب آیین نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داده بود و

اظهار امیدواری کرد که طی هفته جاری روند صدور احکام بازنشستگان آغاز شود.

اعلام نظر دو مقام عالی دولت پیرامون فراهم شدن تمهیدات لازم برای اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان می تواندخبر بسیار خوبی برای بازنشستگانی باشد که مدتهاست پیگیر اجرای این قانون هستند.

بر اساس قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، دولت موظف است در سال اول (۱۴۰۳) ۴۰ درصد و در سال‌های بعد هر سال ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان تا سقف تعیین شده اضافه نماید.

پیگیری سازوکارهای اجرایی قانون منوط به تشکیل کارگروه‌های ویژه در ۲ بخش بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی شده است.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn