شایعه مرمت خودسرانه باغ موزه قصر رد شد

به گزارش همشهری آنلاین، سید احمد علوی افزود: تغییراتی که در سازه زندان قصر ایجاد شده مربوط به بخش‌های غیر میراثی است و جزو املاک به ثبت رسیده تاریخی نیستند.

وی اظهار کرد: با اطلاع از موضوع مرمت بخش‌هایی از زندان قصر، بازدیدی توسط چند نفر از اعضای کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر از این زندان تاریخی انجام شد، مطمئن شدیم که اتفاقی درباره املاک میراثی نیفتاده است که گزارش این بازدید نیز در صحن شورای شهر ارایه خواهد شد.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل مصوب شورای شهر تهران که اسفندماه به تصویب رسیده است، هر گونه مرمت و بازپیرایی در مایملک تحت اختیار مدیریت شهری باید با کسب مجوز لازم از سوی کمیته گردشگری شورا صورت بگیرد این موضوع به دوستان سازمان فرهنگی هنری نیز تذکر دادیم و آنها هم پذیرفتند.

وی افزود: دوستان سازمان فرهنگی هنری گفتند که این مصوبه هنوز به دست آنها نرسیده است، قرار شد اصلاحات را لیست کنند به کمیته گردشگری شورا بیاورند تا تصمیم گرفته شود.

علوی یادآور شد: قرار شده تا گزارش بخش‌های غیرمیراثی باغ موزه زندان قصر که تحت مرمت قرار گرفته است توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به کمیته گردشگری شورای شهر ارایه شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn