جزئیاتی تازه از متناسب سازی حقوق بازنشستگان امروز شنبه 5 آبان

در حالی که قرار بود ۴۰درصد از میزان افزایش حقوق مرتبط با بحث همسان سازی برای بازنشستگان اعمال شود، اما اظهارات بازنشستگان حاکی از عدم تحقق این انتظار قانونی است.

گزارش «شایانیوز»  به نقل از افکارنیوز؛  برخی از بازنشستگان با تماس با تابناک و ارسال احکام جدید صادر شده برای خود، اعلام کردند که انتظارات قانونی آنها، برای دریافت سهم چهل درصدی مشمول همسان سازی، برآورده نشده و آنها نهایتا با عددی بین یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان افزایش حقوق مواجه هستند.

در برابر بازنشستگان کشوری که به احکام صادره متناسب‌سازی انتقاد دارند و افزایش متناسب‌سازی چهل درصدی را بسیار کمتر از وعده داده شده عنوان می‌کنند، ظاهرا برخی از احکام نیز هنوز بارگذاری نشده و فعلا در دسترس صاحبانش نیست.

کدام ۴۰درصد؟

بر اساس پی گیری‌های خبرنگار، قرار بر این بود که در سال جاری، مبلغی به میزان چهل درصد از ما به التفاوت بین حقوق کارمندان و بازنشستگان، به آن‌ها پرداخت شود. برخی از بازنشستگان اینگونه می‌اندیشند که چهل درصد از کل حقوق کارمندان باید به حقوق ان‌ها آضافه شود. در حالی که بر اساس قانون، از میزان مبلغ مابه التفاوت، باید چهل درصد به عنوان مبلغ جدید به حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شود. اگر کارمند اداره‌ای ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد و بازنشسته همان سازمان ۱۲ میلیون دریافتی دارد، قرار نیست که مبلغ اضافه شده به حقوق بازنشسته، ۸ میلیون باشد. بلکه چهل درصد ازمیزان تفاوتی که بین دو عدد وجود دارد به حقوق وی اضافه می شود.

در این میان، اما بازنشستگانی هستند که با علم به این قانون و جزئیات آن، اما همچنان معتقدند عدد پایین به حقوق هایشان اضافه شده و این عدد در واقع هیچ تغییری در زندگی و معیشت بازنشسته‌ها ایجاد نمی‌کند.

به گفته آنها مبلغ اضافه شده به حقوق، از همان چهل درصد مابه التفاوت بین دو عدد نیز پایین‌تر است و معلوم نیست با چه استانداردی پرداخت شده است.

1901834_523

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn