نحوه پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،براساس ماده 4 آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی، از مردادماه سال جاری، سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موظف شدند تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، جداول متناسب‌سازی حقوق را تهیه و امتیازات مربوط به آن را نهایی کنند. این جداول پس از نهایی‌سازی و اعمال ضریب سال بازنشستگی به صندوق‌های بازنشستگی ارسال شدند.

سازمان امور اداری و استخدامی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از اطلاعات سامانه سینا، داده‌های مربوط به شاغلان را دریافت و آنها را در 20 گروه دسته‌بندی کرد. سپس میانگین هر گروه با توجه به ضریب حق شغل، حق شاغل، فوق‌العاده شغل، ایثارگری، سختی کار و سایر عوامل محاسبه شد و امتیاز میانگین هر گروه به دست آمد.

پس از آن، 90 درصد از حقوق متناظر بازنشستگان همان گروه دستگاه مربوطه در نظر گرفته شد. براساس این مدل، در سال 1403، 40 درصد از حقوق شاغلان همطراز برای بازنشستگان اعمال خواهد شد.

به همین ترتیب، احکام اصلاحی بازنشستگان صادر شده و همزمان، حقوق مهرماه بازنشستگان همراه با مابه‌التفاوت ناشی از متناسب‌سازی پرداخت شد. بدین ترتیب، از این پس حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان سال 1403 با اعمال رقم ناشی از 40 درصد اجرای متناسب‌سازی به حساب آنها واریز خواهد شد.

این مدل اجرای همسان‌سازی باعث ارتقاء سطح حقوق و بهبود شرایط اقتصادی بازنشستگان کشوری خواهد شد و اجرای آن تا پایان سال 1403 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn