ایران با اسرائیل چه خواهد کرد؟ | متجاوز تنبیه می شود

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: اگرچه مقام‌های سیاسی – نظامی ایران طی ماه‌های گذشته و با افزایش سطح تنش‌زایی ازسوی تل‌آویو همواره تأکید کرده‌اند جمهوری‌اسلامی به‌دنبال گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه نیست، اما درعین‌حال دادن پاسخ «متناسب» و «قاطع» و «حساب شده» جزو راهبردهای محوری ایران در مواجهه با تهدیدها و تجاوزهای رژیم‌صهیونیستی بوده‌است.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور و عباس‌ عراقچی، وزیر امورخارجه طی روزهای اخیر و در جریان رایزنی‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی همواره تأکید کرده‌اند که جمهوری‌اسلامی هیچ اقدام تجاوزکارانه‌ای را از سوی رژیم‌صهیونیستی بی‌پاسخ نخواهند گذاشت و تهران براساس راهبردهای بازدارنده خود، از ابزارهای متکثر و متنوعی برای تنبیه متجاوز برخوردار است. براین اساس هم هست که ناظران تحولات منطقه معتقدند تل‌آویو باید در انتظار پاسخ قاطع و البته حساب‌شده ایران باشد.

راهبرد ضدصهیونیستی تهران در کلام رهبر معظم انقلاب

«مجازات رژیم صهیونیستی» در قبال اقدام‌های تجاوزکارانه‌اش، وعده صادقی است که صهیونیست‌ها تاکنون در جریان ۲ عملیات موشکی «وعده صادق ۱ و ۲» ضرب‌شست آن را چشیده‌اند و به‌روشنی دریافته‌اند که ایران براساس راهبردهای بازدارنده خود، به ماجراجویی‌های ضدایرانی تل‌آویو پاسخ قاطع خواهد داد.

رهبر معظم ‌انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه ۱۳ مهرماه، که پس از عملیات «وعده‌صادق ۲» انجام شد، تصویر روشنی از راهبرد بازدارنده ایران در مواجهه با تجاوزها و شرارت‌های رژیم صهیونیستی ارائه دادند که پیش هر چیز، نشان‌دهنده قاطعیت و سیاست روشن تهران در این زمینه بود. حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه نصر تأکید کردند که اگر لازم باشد، رژیم‌صهیونیستی بار دیگر طعم ضربات سنگین نیروهای مسلح ایران را خواهد چشید.

– کار درخشان نیروهای مسلح ما (عملیات وعده صادق ۲) یک کار کاملا قانونی و مشروع بود.

– کاری که نیروهای مسلح ما کردند، کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم بود.

– جمهوری‌اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد، با قدرت، صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.

– ما در انجام این وظیفه، نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده می‌شویم.

– آنچه منطقی و درست است از نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی انجام گرفته و در آینده هم اگر لازم باشد، انجام می‌شود.

حق ذاتی ایران برای دفاع مشروع

وزارت امورخارجه ایران با صدور بیانیه‌ای درباره اقدام تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده‌است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند. مهم‌ترین محورهای بیانیه دستگاه دیپلماسی ایران را می‌خوانید.

– وزارت امور خارجه ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به‌عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل، به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.

– ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده‌است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند.

– جمهوری‌اسلامی ایران مسئولیت فردی و جمعی همه کشورهای منطقه برای حراست از صلح و ثبات منطقه را خاطرنشان می‌کند.

– ایران از همه کشورهای صلح‌دوست در منطقه و سایر کشورها که با درک شرایط خطیر موجود از اقدام تجاوزکارانه رژیم اشغالگر ابراز انزجار و آن را محکوم کرده‌اند، قدردانی می‌کند.

– جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تحرک فوری و عاجل جامعه جهانی برای توقف نسل‌کشی، جنگ و تجاوز علیه غزه و لبنان و مهار جنگ‌افروزی رژیم‌صهیونیستی تأکید می‌کند.

4 شهید حمله متجاوزانه صهیونیست‌ها

در جریان حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در بامداد شنبه، 4 تن از کارکنان ارتش در دفاع از امنیت آسمان ایران اسلامی به شهادت رسیدند. روابط عمومی ارتش در ابتدا با صدور اطلاعیه‌ای از شهادت سرگرد حمزه جهاندیده و استوار محمدمهدی شاهرخی‌فر، دو تن از رزمندگان ارتش در راستای دفاع از امنیت ایران اسلامی خبر داد. در ادامه اما، تعداد شهدا افزایش یافت و براساس آخرین اعلام مسئولان مربوط، دو تن دیگر از رزمندگان ارتش نیز به قافله شهدای قدس پیوستند.

براین اساس، شهیدان سرگرد سجاد منصوری و استوار مهدی نقوی، دو نفر دیگر از کارکنان ارتش که در دفاع از امنیت آسمان ایران اسلامی، مجروح شده بودند، عصر شنبه آسمانی شدند و به یاران شهیدشان پیوستند.

طبل توخالی تل‌آویو

اقدام شرارت‌آمیز ارتش رژیم‌صهیونیستی اگرچه ازسوی سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای‌مسلح دفع شد، اما حمله تجاوزکارانه واکنش‌های گسترده‌ای را در داخل کشور به‌دنبال داشت که بخشی از آنها را در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت‌ملی: رژیم‌صهیونیستی برای دستاوردسازی کاری نمایشی انجام داد.

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس: پدافند ما نشان داد می‌توانیم مقابل هر تجاوزی دفاع کنیم.

احد آزادی‌خواه، نماینده مجلس: آرامش کشور پس‌از حمله، نشانه اعتماد مردم به توانایی نیروهای مسلح است.

عبدالحسین همتی، نماینده مجلس: پاسخ به این اقدام حق مشروع جمهوری‌اسلامی و مربوط به تمامیت ارضی کشور است.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید در دولت سیزدهم: دفاع موفق پدافندی ایران درس‌عبرتی برای دشمنان می‌شود.

غلامحسین رضوانی، عضو شورای‌مرکزی جبهه پایداری: دفاع موفق پدافندهوایی صلابت نیروهای مسلح را نشان داد.

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: پدافند هوایی نشان داد حمله به ایران از توان رژیم صهیونیستی خارج است.

محمدعلی وکیلی، نماینده ادوار مجلس: اقدام رژیم‌صهیونیستی صرفا یک حرکت تاکتیکی برای اعاده حیثیت بود.

سیدمرتضی محمودی، نماینده مجلس: عملکرد پدافند هوایی بالاترین حد آمادگی دفاعی ایران را نشان داد.

علی‌اصغر نخعی‌راد، نماینده مجلس: رژیم‌صهیونیستی بداند ایران در زمینه نظامی از او برتر است.

عطاءالله مهاجرانی: عملیات پدافندی بامداد شنبه درواقع عملیات «وعده صادق ۳» مقدماتی بود.

سیدشهاب‌الدین طباطبایی، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت: شبه‌حمله رژیم‌جعلی با سامانه یکپارچه پدافند هوایی شکست خورد. خلاصه خبرها تا این ساعت: دلار ریخت، بورس سبز شد.

حسین آجرلو، کارشناس مسائل غرب‌آسیا: به‌نظر می‌رسد صهیونیست‌ها از قدرت پدافندی ایران متعجب شده‌اند.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn