سالمندان از این ورزش ها غافل نشوند

به گزارش  ایسکانیوز، علی شعبانی فرد مسئول حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی خوزستان، اظهارکرد: ورزش سالمندان و انجام حرکات اصلاحی برای سالمند بسیار مفید است و به آن ها کمک می‌کند از آسیب‌های جسمی و افزایش انعطاف‌پذیری در امان باشند. این تمرینات شامل تمرینات تقویتی، تعادل، انعطافی و همچنین تمرینات تنفسی می‌شود که با انجام این تمرینات، عضلات قوی‌تر می‌شوند، انعطاف پذیری بدن افزایش و خطرات سقوط و آسیب‌های جسمانی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین تمرینات اصلاحی برای افراد مسن یک روش اثبات شده برای حفظ سلامتی و بهبود کیفیت زندگی آن ها است.

بیشتر بخوانید:

مکمل ورزشی برای چه ورزشکارانی مناسب است؟

او با اشاره به مزایای حرکات اصلاحی نیز عنوان کرد: افزایش و بهبود فعال‌سازی و عملکرد عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری بدن، ایجاد هماهنگی بین اعصاب و عضلات، افزایش ثبات مفاصل، بهبود الگوهای حرکتی، کاهش آسیب‌های اسکلتی و عضلانی، اصلاح عدم تعادل عضلات و بهینه سازی عملکرد عضلات بدن از مزایای حرکات اصلاحی به شمار می‌رود.

مسئول حرکات اصلاحی هیات پزشکی ورزشی خوزستان همچنین با درباره تمرینات اصلاحی برای افراد مسن، توضیح داد: تمرینات کاردیو به افراد مسن کمک می‌کنند، قلب و عروق خود را تقویت کنند و اندازه قلب را افزایش دهند. این نوع تمرینات شامل مواردی چون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا است.

او افزود: تمرینات استقامتی و تمرینات انعطاف‌پذیری نیز از دیگر تمرینات اصلاحی برای افراد مس محسوب می شوند.

شعبانی‌فرد بیان کرد: تمرینات استقامتی به تقویت و افزایش استقامت عضلات کمک می‌کنند و این نوع تمرینات شامل تمرینات با وزن بدن و استفاده از دستگاه های تمرینی می شوند. تمرینات انعطاف‌پذیری نیز به افراد مسن کمک می‌کنند انعطاف‌پذیری بدن خود را افزایش دهند و این نوع تمرینات شامل موارد یوگا و پیلاتس است.

 


+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn