جذاب‌تر، بدون فوق ستاره‌های فوتبال!

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیگ فرانسه بعد از جدایی مسی، نیمار، وراتی، امباپه، راموس و دیگر ستارگان انگار بهتر و رقابتی‌تر از قبل شده. حالا غیراز پاری‌سن‌ژرمن تیم‌های دیگری هم داریم که مدعی‌اند و حتی در اروپا هم سری بین سرها در آورده‌اند. به‌طور مثال، تیم برست که این هفته لورکوزن را متوقف کرد، تیم بدون شکست این فصل لیگ قهرمانان است و ۷امتیاز دارد. یا لیل که هم رئال را شکست داده و هم اتلتیکو را در زمین این تیم ۳ بر یک برده. بارسلونا در این فصل ۲بار شکست خورده که هر دو بار مقابل موناکو بوده؛ یکی دوستانه و در جام خانگی خوان گامپر در بازی‌های پیش‌فصل و دیگری در لیگ قهرمانان. لیون هم همیشه رقیب است؛ هر چند از لحاظ اقتصادی و فیرپلی مالی به مشکل خورده.

در این فصل تیم مارسی دست به کارهای بزرگی زده. دی‌زربی، مربی ایتالیایی برایتون که همواره تمجید گواردیولا را به‌خود اختصاص داده و مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ بوده، در تابستان راهی بندر فوتبالی مارسی شد تا یکی از محبوب‌ترین تیم‌های فرانسه را به جایگاه اصلی‌اش برگرداند. در این راه ستاره‌هایی مثل گرینوود نیز جذب شدند. مارسی گلزن‌تر از قبل شده، تا جایی که پس از ۸بازی در لیگ این فصل ۲۱گل به ثمر رسانده که مشترکا بالاترین تعداد گل آنها در این مرحله از یک فصل در ۷۵سال گذشته است، در کنار ۲۱گل فصل‌های ۹۵-۱۹۹۴، ۷۱-۱۹۷۰ و ۱۵-۲۰۱۴.

جدال امشب مارسی با پاری‌سن‌ژرمن شبیه یک فینال و یک دربی است. پاریسی‌ها بدون امباپه کمی لنگ می‌زنند. این باشگاه دیروز بازی حقوقی را به ستاره سابق خود باخت و مجبور شد پرداخت ۵۵میلیون یورو پاداش باقیمانده امباپه را به‌عهده بگیرد. تیم لوییس انریکه فقط ۲گل در ۳بازی لیگ قهرمانان و روی اشتباهات دروازه‌بانان حریف زده و با کسب یک‌برد در ۴بازی اخیر، ‌در رده هفدهم لیگ قهرمانان قرار گرفته و شب‌های سختی را بدون امباپه سپری می‌کند. ناصر الخلیفی مدعی است که با انریکه دوران جدیدی را آغاز کرده. سرمربی اسپانیایی در این فصل از ۲۲بازیکن مختلف در ترکیب اولیه تیم استفاده کرده، درحالی‌که هیچ‌یک از آنها در ۲فصل اخیر در همه بازی‌ها در ترکیب اصلی حضور نداشتند.

المپیک مارسی و پاریس برای صدوهشتمین‌ بار در تمامی رقابت‌ها (۳۴برد برای مارسی، ۵۰برد برای تیم پاریسی و ۲۳تساوی) و برای نودمین بار در لیگ یک به مصاف یکدیگر می‌روند. پاری‌سن‌ژرمن تیمی است که المپیکی‌ها بیشترین شکست را در تاریخ خود مقابل آن داشته‌اند.

مارسی در ۱۳بازی از ۴۴بازی خانگی خود مقابل پی‌اس‌جی در لیگ یک شکست خورده (۲۲برد و ۹تساوی)، ازجمله ۸بار در ۱۰بازی آخر که ۲بازی دیگر مساوی شده. مارسی در لیگ غیراز لیون (۱۳) مقابل هیچ حریف دیگری متحمل شکست خانگی بیشتری نشده است.

مارسی ۴بازی متوالی با پاریس در لیگ را بدون گلزنی سپری کرده. اگر مارسی در بازی امشب هم گل نزند، به بدترین رکوردهای خود که ۵بازی پیاپی بدون گلزنی مقابل بوردو بین مارس۲۰۰۰تا دسامبر۲۰۰۱و ۵بازی مقابل لیل بین اکتبر۲۰۰۰و اکتبر۲۰۰۲بود، برابری می‌کند.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn