قیمت طلا دست دوم امروز ۶ آبان ۱۴۰۳ | نکات مهم در خرید طلای دست دوم

در خرید طلای دست دوم، شما به ازای وزن خالص طلا هزینه می‌پردازید و معمولاً هزینه‌های مربوط به اجرت ساخت، مالیات و سود فروشنده کمتر از طلای نو خواهد بود. ارزش طلای دست دوم ۶ آبان ۱۴۰۳، ۴ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان است. پایین ترین قیمت طلای دست دوم در این تاریخ، ۴ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان اعلام شد. بالاترین قیمت طلای دست دوم نیز حوالی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

قیمت طلا دست دوم امروز ۶ آبان ۱۴۰۳

قیمت طلا دست دوم امروز ۶ آبان ۱۴۰۳

بالاترین قیمت روز

پایین ترین قیمت روز

قیمت در لحظه

۴۶,۰۲۴,۴۹۰

۴۲,۹۳۷,۹۷۰

 

۴۳,۱۸۳,۹۸۰

مزایای طلای دست دوم

صرفه‌جویی در هزینه‌ها: یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید طلای دست دوم، عدم پرداخت اجرت ساخت و مالیات است. این امر موجب می‌شود که خریداران با بودجه‌های کمتر نیز بتوانند طلا خریداری کنند.

سرمایه‌گذاری با ارزش‌تر: با توجه به اینکه طلای دست دوم شامل اجرت نمی‌شود، خریدار می‌تواند با هزینه کمتری طلا بخرد و در زمان فروش آن به قیمت نزدیک‌تری به قیمت روز طلا، آن را بفروشد. این مسئله در بلندمدت به نفع سرمایه‌گذار خواهد بود.

نکات مهم در خرید طلای دست دوم

اطمینان از اصالت: هنگام خرید طلای دست دوم باید از اصالت آن اطمینان حاصل کرد. معمولاً فروشندگان معتبر طلاهای دست دوم را به صورت رسمی خرید و فروش می‌کنند و طلاها دارای مهر استاندارد هستند.

شرایط فیزیکی طلا: باید به شرایط ظاهری طلا نیز دقت شود. برخی طلاهای دست دوم ممکن است دچار آسیب‌های ظاهری یا تغییر رنگ شده باشند که بر ارزش آن تأثیر می‌گذارد.

خرید و فروش طلای دست دوم از فروشگاه‌ها و یا افراد معتبر می‌تواند گزینه‌ای به‌صرفه و مناسب برای کسانی باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا هستند./اقتصادآنلاین

 

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn