این خودروساز آلمانی اعلام کرد که تعداد خودروهای تمامالکتریکی فروختهشده در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ با ۳۱درصد کاهش، به ۴۲هزار و ۵۴۴دستگاه رسیده است. فروش ونهای تمامالکتریکی نیز با همین میزان کاهش به ۴۳۷۵دستگاه رسیده است.
طی سال منتهی به ۳۰سپتامبر، تعداد خودروهای تمامالکتریکی فروختهشده مرسدس بنز ۲۲درصد کاهش یافته و فروش ون برقی نیز ۱۶درصد کاهش یافته است. این شرکت دلیل این کاهش شدید را رقابت فشرده مداوم محیط بازار خودروهای تمامالکتریکی میداند. تولیدکنندگان غربی خودروهای الکتریکی، برای رقابت با سیل خودروهای برقی ارزانتر و ساخت چین در اروپا و بریتانیا تلاش میکنند. این موضوع باعث تشدید اختلافات بین چین و اتحادیه اروپا شده است، چه آنکه اتحادیه اروپا در ماه جاری به افزایش تعرفه خودروهای ساخت چین تا سقف ۴۵ درصد رای داد. چین در واکنش، تعرفهها را بر محصولات غذایی و نوشیدنی اروپایی و همچنین خودروها افزایش داده است.
مرسدس علاوه بر رقابت بیشتر، از کاهش سرعت در بازار داخلی خود رنج میبرد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، آلمان در ماه اوت با کاهش فروش خودروهای باتریدار تقریبا ۷۰درصد، دچار افت قابلتوجهی شد.
درحالیکه فروش خودروهای تمامالکتریکی مرسدس بنز کاهش یافت اما فروش خودروهای پلاگین هیبریدی بالا رفت و در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ به ۴۴هزار و ۶۸۸رسید. این شرکت اعلام کرد مجموع فروش با کاهش ۶درصدی به ۷۸.۵میلیارد یورو (۶۵.۵میلیارد پوند) رسیده است. سهام مرسدس بنز در روز جمعه تا ۳درصد کاهش یافت. به گزارش ایسنا از رویترز، مرسدس بنز اعلام کرد کاهش هزینهها را دو برابر خواهد کرد. این خودروساز بیشتر تولید خود را در اروپا انجام میدهد، جایی که قیمت نیروی کار و انرژی بالاست، بنابراین هزینههای بسیار بالاتری نسبت به رقبایی مانند تسلا دارد.