ثبت نام قرعه کشی جدید ایران خودرو از دم قسط آغاز شد

به گزارش . ساناپرس،  خودرو برقی لونا GRE به قیمت ۱ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد که متقاضی باید ۵۸۲ میلیون از این مبلغ را به‌عنوان پیش پرداخت واریز نماید و ۸ فقره چک با مبلغ ۹۵ میلیون ۶۶۸ هزاز تومان به شرکت فروشنده تقدیم کند.
شرایط خرید خودرو بستیون FAW (NAT) هم به این شکل است که مشتری باید ۵۱۷ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان را به‌عنوان پیش پرداخت بپردازد و مابقی مبلغ طی ۸ فقره چک ۱۱۱ میلیون و ۶۱۳ هزار تومانی در ۲ سال پرداخت خواهد شد. قیمت مصوب فروش این خودرو ۱ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان است.

تاریخ اولین چک ۱۵ بهمن ۱۴۰۳ و تاریخ آخرین چک ۱۵ آبان ۱۴۰۵ خواهد بود.
رنگ قابل عرضه هر دو این خودروها سفید است.
متقاضی برای ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی می‌بایست همراه با شماره شبا و تلفن همراه صحیح به یکی از نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام را انجام داده و کد کاربری و کلمه عبور دریافت کند. در ادامه باید به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کرده و وجه مورد نظر را واریز کرده و شرکت بیمه‌گر را هم انتخاب کند.
طبق اعلام ایران خودرو، موعد تحویل خودرو برقی لونا ۱۵ روز پس از وایز وجه و تکمیل پرونده و موعد تحویل خودرو برقی بستیون FAW (NAT) نیز ۴۵ روز پس از واریز وجه و تکمیل پرونده خواهد بود.
متقاضیان ثبت نام ایران خودرو می توانند برای ثبت نام تارا، پژو ۲۰۷، رانا پلاس، ریرا، سورن پلاس و هایما درخواست دهند. گفتنی است متقاضیان خودروهای فرسوده که نامشان برای فروش فوق‌ العاده ایران خودرو در سامانه درخواست خرید خودر  ثبت شده و پیامک دعوت به واریز وجه از شرکت ایران خودرو دریافت کرده‌اند، یا نام آن‌ها در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس www.esale.ikco.ir درج شده است، می‌توانند در این بخشنامه ثبت‌نام کنند.
زمان بندی تکمیل فرایند خرید این طرح، شنبه مورخ ۱۲ آبان ۱۴۰۳، تا روز چهارشنبه مورخ ۲۳ آبان ۱۴۰۳ اعلام شده است.

طبق اطلاعات مندرج در جدول زیر، موعد تحویل محصولات، ۹۰ روز پس از واریز وجه و تکمیل پرونده مشخص شده است.
بر اساس جدول، خودروهای مختلفی مثل ۲۰۷ دستی، تارا اتوماتیک و دستی، رانا پلاس، ری­را اتوماتیک، سورن پلاس و هایما ۷X، S۵ و S۷پلاس در این طرح عرضه می شوند. معین شده است این خودروها در انواع رنگ ها در این طرح موجود شوند.

طبق شرایط فروش اعلام شده تا کنون، آخرین قیمت مصوب محصولات بر روی سایت فروش ایران خودرو اعلام می گردد و تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از پذیرش اسقاط خودروی فرسوده و مجاز شدن مشتری برای ثبت نام خواهد بود.
ایران خودرو قصد دارد تا در نیمه دوم سال‌جاری تولید بیش از ۹۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع پژو را نهایی کند. براساس اعلام آبی‌های جاده مخصوص این خودروساز از فروردین تا پایان شهریور امسال در مجموع حدود ۸۹ هزار ۱۰۰ دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را در خطوط تولید تکمیل کرد؛ بنابراین شاهد هستیم که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص به دنبال این است تا تولید گروه پژو را در نیمه دوم امسال به نسبت نیمه اول حول و حوش ۱۰ درصد رشد دهد. این افزایش درصد تولید به زبان تیراژ از رشد بیش از هشت هزار و ۶۵۰ دستگاهی حکایت دارد.
آبی‌های جاده مخصوص برنامه مشابهی را نیز برای فروش گروه پژو در بازه مهر تا اسفند سال جاری تدارک دیده‌اند. براساس بررسی‌ها آن‌طور که ایران خودرویی‌ها در صورت‌های مالی خود پیش بینی کرده‌اند قرار است در نیمه دوم سال جاری بیش از ۹۷ هزار و ۷۵۰ دستگاه انواع محصولا ایران خودرویی‌ها با برند پژو روانه بازار شود.
هدف گذاری ایران خودرو برای فروش انواع پژو در نیمه دوم سال‌جاری در قیاس با روندی که آبی‌های جاده مخصوص در نیمه اول امسال دنبال کردند نشان می‌دهد این خودروساز قصد دارد تا فروش ایران خودرو را حول و حوش ۱۰ درصد افزایش دهد.

تیراژ فروش گروه پژو در بازه فروردین تا شهریور ۱۴۰۳ حدود ۸۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه بود. با توجه به تولید نیمه اول امسال و هدف گذاری انجام شده برای نیمه دوم ۱۴۰۳، شاهد رشد تیراژ حدود هشت هزار و ۵۰۰ دستگاهی محصولات این گروه خواهیم بود.
برنامه‌ریزی ایران خودرویی‌ها نشان می‌دهد این خودروساز به رغم کاهش ظرفیت عملی گروه پژو در نیمه دوم سال جاری به دنبال این است تا رشد تیراژ را در تولید و عرضه گروه پژو رغم بزند.
خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در گزارش خود مربوط به سه ماهه ابتدایی سال جاری ظرفیت عملی گروه پژو را ۳۷۳ هزار دستگاه اعلام کرده است. اما در گزارش دوم فصلی خود تا پایان شهریور ۱۴۰۳ ظرفیت عملی گروه پژو را به ۱۸۷ هزار دستگاه کاهش داده است؛ بنابراین شاهد افت حول و حوش ۵۰ درصدی در ظرفیت عملی این برند خودرویی هستیم. اما ایران خودرویی‌ها قصد دارند در همین فضای کاهش ظرفیت عملی تولید و فروش گروه پژو را در نیمه دوم سال جاری به نسبت مدت مشابه نیمه اول نزدیک به ۱۰ درصد افزایش دهند.
بررسی سبد محصولاتی ایران خودرو در فصل بهار و تابستان امسال نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها در بهار امسال پژو پارس را در سبد محصولاتی گروه پژو داشتند، اما این خودروی محبوب از تیر ۱۴۰۳ بی‌سر و صدا و بدون برگزاری مراسم بدرقه راهی موزه شد.
اینکه تصور کنیم تمام کاهش تیراژ تولید و فروش گروه پژو ناشی از حذف پژو پارس است درست به نظر نمی‌رسد. ایران خودرو به احتمال زیاد تیراژ تولید سایر اعضای خانواده پژو را نیز کاهش داده است، اما برش بزرگتر از کیک کاهش تولید و فروش به پژو پارس تعلق دارد؛ بنابراین برنامه ایران خودرو برای گروه پژو در نیمه دوم سال جاری بدون حضور پژو پارس طراحی شده است.
عرضه ۹۷ هزار و ۷۵۰ دستگاهی انواع پژو در نیمه دوم سال جاری را می‌توان به حضور لشکر پژو تعبیر کرد. باید منتظر ماند و دید ایران خودرویی‌ها تا چه حد می‌توانند به برآرود تولید و فروش خود برای گروه پژو پایبند باقی بمانند؟
 
پایان/*
ساناپرس را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
 
منبع:اندیشه معاصر

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn