ساخت بیلبورد جذاب که یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین تبلیغات محیطی به شمار می آید، تاثیر قابل توجهی روی رشد کسب و کارها دارد. از این تبلیغات برای آگاهی مخاطبان از نام تجاری، محصول و خدمات یک شرکت یا مجموعه استفاده می شود. اجرا و نصب بیلبوردها معمولا در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد انجام می گیرد. در ادامه به اهمیت استفاده از بیلبوردهای خلاقانه اشاره می کنیم.
اهمیت و جایگاه بیلبورد در تبلیغات
طراحی بیلبوردهای خلاقانه یکی از جذاب ترین روشهای تبلیغات به شمار می آید که امروزه در سراسر جهان کاربرد بسیار گسترده ای پیدا کرده است. در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان، میتوان تبلیغات خاص و منحصر به فرد شرکتها و برندهای مشهور را به صورت متمایز روی بیلبوردها مشاهده کرد. این امر نشان دهنده اهمیت این موضوع و تاثیر بالای آن روی مخاطبان است. برای تاثیرگذاری بیشتر بیلبوردها از سبک های مختلفی استفاده می شود که انتخاب هر کدام از آنها نیز به شرایط و موقعیتهای گوناگونی بستگی دارد.
ایده های طراحی بیلبوردهای خلاقانه
تبلیغات با بیلبوردهای خلاقانه، بخشی از استراتژی بازاریابی در کسب و کارهای مختلف است که معمولا برای معرفی شرکت، محصول و خدمات به کار میرود. برای طراحی منحصر به فرد بیلبوردها باید از قوانین مختلفی پیروی کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.
- مشورت با مشتری و اطلاع از دیدگاه او: پیدا کردن ایده برای طراحی بیلبوردهای خلاقانه و خاص باید با نیازسنجی درست مشتری انجام گیرد. قبل از اجرای هر کدام از ایده ها، ابتدا باید با مشتری صحبت کرد و علایق و خواسته های او را در اولویت قرار داد.
- استفاده از ایده های تصویری: طراحی بیلبوردها با عکس یا فیلم تاثیر گذاری بسیار بالاتر از متن خواهد داشت. ایده های تبلیغات تصویری امروزه بسیار متنوع و مدرن شده اند و می توان از تاثیرگذارترین طراحی ها استفاده کرد.
- ارسال پیام واضح در بیلبورد: تبلیغاتی که در بیلبوردها انجام می گیرد باید قابلیت انتقال پیام اصلی در کمترین زمان ممکن را داشته باشد. دلیل این امر نیز محدود بودن زمان در مواجه شدن با تبلیغات بیلبوردی است.
- استفاده از رنگ های متضاد: کاربرد رنگ ها در جلب توجه تبلیغات بیلبوردی بسیار مهم است. استفاده از رنگ های متضاد با کنتراست بالا، روی میزان توجه کاربران تاثیر بالایی خواهد داشت.
- تبلیغات را به ابعاد بیلبورد محدود نکنید: وقتی صحبت از بیلبوردهای خلاقانه می شود، منظور تبلیغاتی مدرن و فراتر از استانداردهای معمولی است. در چنین شرایطی، شرکت های فعال در زمینه تبلیغات، توانسته اند ایده هایی متمایز مثل استفاده از بخار متحرک، تصاویر سه بعدی و پخش نور در بخش هایی از تبلیغات را نیز اجرا کنند.
- طراحی بیلبوردهای تعاملی: بیلبوردها اکثرا در مکانهای شلوغ و پر رفت و آمد نصب می شوند. در چنین شرایطی می توان از نمونه های تعاملی استفاده کرد تا نام برند یا شرکت مورد نظر در ذهن مخاطبان ماندگارتر شود.
مراحل طراحی کردن بیلبورد
طراحی و اجرای بیلبوردهای خلاقانه یکی از کارهای زمان بر است که باید با دقت و رعایت استانداردهای لازم انجام گیرد. تمام مراحل باید به ترتیب و کاملا دقیق انجام گیرند که در ادامه به هر کدام از این مراحل و اهمیت آنها اشاره میکنیم.
- توجه به حوزه تبلیغاتی و بررسی جامعه هدف: در اولین مرحله باید اطلاعات لازم در خصوص هدف تبلیغات و نوع کسب و کار را مشخص کرد. متناسب با آن نیز باید جامعه هدف تبلیغاتی با توجه به نیاز و خواسته کارفرما مشخص شود. سپس با در نظر گرفتن نیاز و اهداف کارفرما، چارچوب اصلی طراحی بیلبورد مشخص می شود.
- مشخص کردن محل نصب بیلبورد و بازدید از آن: در مرحله بعدی باید از مکانی که قرار است بیلبورد در آن نصب شود، دیدن کرد. با مشاهده مکان نصب بیلبورد می توان از میزان ترافیک آن و زمانی که مخاطب می تواند بیلبورد را ببیند، مطلع شد. این اطلاعات به گرافیست یا طراح در اجرای ایده های خلاقانه کمک خواهد کرد.
- انتخاب سبک طراحی و نوع آن بر اساس محل نصب: طراحی نوع و سبک بیلبورد تا حد زیادی به شرایط محل نصب بیلبوردها بستگی دارد. در صورتی که قرار است بیلبورد در یک چهار راه نصب شود، بهتر است تعداد کلمات متنی آن کمتر باشد. این ویژگی باعث می شود تا درک آن برای رانندگان که زمان کمتری برای مشاهده تبلیغات دارند، راحت تر باشد.
- اجرا و نصب بیلبوردها: مرحله آخر نیز اجرا و نصب طرح روی سازه مورد نظر است. این بخش یکی از مهمترین قسمت های تبلیغات بیلبوردی می باشد چون سازه نیز به اندازه بنر تبلیغات مهم است. بهترین سازه در حال حاضر برای اجرای بیلبوردها، اسپیس فریم ها هستند که توسط شرکت های مختلف، تولید، عرضه و نصب می شوند.
رنج قیمت ساخت بیلبورد تبلیغاتی
در حال حاضر، تنوع بسیار بالایی از بیلبوردهای خلاقانه را میتوان در سطح شهرها مشاهده کرد که هرکدام از آنها بیان کننده پیام خاصی هستند. تبلیغات یکی از پرهزینه ترین بخش های هر کسب و کاری به شمار می آید که در خصوص طراحی و ساخت بیلبوردها نیز می توان این شرایط را به خوبی لمس کرد. هزینه اجرای بیلبوردها شامل دو قسمت طراحی بنر و اجرای سازه می باشد.
طراحی بنرها با توجه به نوع طراحی، سبک اجرا و استفاده از مواد اولیه خاص، متغیر است و نمی توان قیمت مشخص شدهای را عنوان کرد. برای ساخت بیلبوردها نیز از سازه های مدرن یا همان اسپیس فریم ها استفاده می کنند. اسپیس فریم ها در انواع و ابعاد مختلف وجود دارند که با قیمت های مختلف عرضه می شوند. برای اطلاع از رنج قیمت ساخت بیلبورد در تهران و سایر شهرها، باید با مراکز فعال در این زمینه ارتباط برقرار کرد.
مهمترین مصالح و سازه در ساخت بیلبوردهای خلاقانه
درصد بالایی از بیلبوردهای قرار گرفته شده در مراکز اصلی شهرها توسط شهرداری ساخته و به اجاره داده می شوند. در مناطق شخصی و خصوصی نیز بسیاری از کسب و کارها اقدام به ساخت بیلبوردهای خلاقانه می کنند تا بتوانند بیشترین مخاطب را جذب کنند. در چنین شرایطی باید علاوه بر هزینه طراحی بنرها، نسبت به پرداخت قیمت ساخت بیلبورد تبلیغاتی نیز اقدام کرد.
بهترین سایتهای اینترنتی سفارش بیلبورد در ایران کدامند؟
نمونه سایتهایی که با کیفیت ترین بیلبوردها را عرضه می کنند عبارتند از:
بررسی سایت
این سایت به معرفی و ارائه خدمات مرتبط با ساخت و اجاره سازههای اسپیس فریم میپردازد. این اسپیس فریمها برای ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی، ایجاد استیجهای نمایشگاهی و نصب سازههای موقت استفاده میشوند. از ویژگیهای این سازهها، میتوان به انعطافپذیری در طراحی، نصب و جمعآوری سریع اشاره کرد. مشتریان میتوانند با توجه به نیازشان، برای خرید یا اجاره استیج، اسپیس، بیلبورد و …. اقدام کنند و از خدمات پس از فروش و مشاوره در خصوص نحوه استفاده از این سازهها بهرهمند شوند.
و حالا چرا شرکت اسپیس سازان؟
کارشناسان مجموعه اسپیس سازان که یکی از شرکت های تولیدی فعال در زمینه طراحی، ساخت و عرضه انواع اسپیس فریم و بیلبورد است، می تواند مخاطبان را در این زمینه راهنمایی کند. کارشناسان این مجموعه به صورت تمام وقت، آماده پاسخگویی به نیازها و سوالات مشتریان هستند.