کد خبر : 146321
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 نوامبر 2024 - 17:20
دسته‌بندی نشده
0 بازدید

خودروهای برقی آینده دوباره به موتورهای بنزینی مجهز می‌شوند/ مشتریان از خودروهای EV ناامید شده‌اند

خودروهای برقی آینده دوباره به موتورهای بنزینی مجهز می‌شوند/ مشتریان از خودروهای EV ناامید شده‌اند

به گزارش برنا، شرکت پورشه اذعان کرده است که به دلیل استقبال کمتر از پیش‌بینی‌ها از خودرو‌های برقی، برنامه خود را برای حفظ موتور‌های احتراقی گسترش خواهد داد. فروش مدل تمام برقی تایکان (سدان و واگن) در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ در سطح جهانی با کاهش ۵۰ درصدی روبه‌رو بوده است. به گزارش Automotive News

به گزارش برنا، شرکت پورشه اذعان کرده است که به دلیل استقبال کمتر از پیش‌بینی‌ها از خودرو‌های برقی، برنامه خود را برای حفظ موتور‌های احتراقی گسترش خواهد داد. فروش مدل تمام برقی تایکان (سدان و واگن) در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ در سطح جهانی با کاهش ۵۰ درصدی روبه‌رو بوده است. به گزارش Automotive News Europe، مدیر مالی پورشه اعلام کرده است که این شرکت همچنان به سرمایه‌گذاری در موتور‌های احتراقی ادامه خواهد داد و این تصمیم بخشی از بازنگری در چرخه تولید محصولات آن است.

لوتز مشکه، مدیر مالی پورشه، گفته است که این شرکت سرمایه‌گذاری خود را روی موتور‌های بنزینی برای مدل‌های کاین و پانامرا افزایش می‌دهد. او همچنین تأیید کرد که موتور V-8 این خودرو‌ها تا دهه ۲۰۳۰ همچنان تولید خواهد شد. جالب‌تر آنکه مشکه اشاره کرد که مدل‌هایی که قرار بود صرفاً برقی باشند، ممکن است در نسخه‌های دارای موتور احتراقی یا هیبریدی عرضه شوند:

“در حال بررسی این هستیم که خودرو‌هایی که به‌صورت تمام برقی برنامه‌ریزی شده بودند، به‌صورت هیبریدی یا با موتور احتراقی نیز عرضه شوند. در حال حاضر در میانه تصمیم‌گیری‌های مفهومی هستیم. چیزی که قطعی است، این است که موتور‌های احتراقی برای مدت طولانی با ما خواهند بود. “

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که بسیاری از مدل‌های آینده پورشه قرار است روی پلتفرم‌های اختصاصی خودرو‌های برقی تولید شوند. مشکه جزئیاتی درباره اینکه کدام مدل‌های برقی ممکن است نسخه‌های دارای موتور احتراقی داشته باشند، ارائه نکرد. با این حال، مدل SUV سه‌ردیفه با کدنام K1، که قرار است در نیمه دوم این دهه وارد بازار شود، می‌تواند یکی از گزینه‌های احتمالی باشد.

مدل‌های محبوب و آینده

علاقه‌مندان به پورشه امیدوارند نسل آینده مدل‌های ۷۱۸ (باکستر و کیمن) همچنان با موتور‌های بنزینی تولید شود. با این حال، این مدل‌ها قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۵ با نسخه‌های تمام برقی جایگزین شوند. از آنجا که توسعه این خودرو‌ها تا حد زیادی تکمیل شده است، احتمال عرضه نسخه‌های احتراقی اندک به نظر می‌رسد، زیرا بازار خودرو‌های اسپرت کوچک محدود است و توجیه اقتصادی برای ادامه تولید موتور‌های احتراقی ممکن است وجود نداشته باشد.

در جای دیگر، نسل قبلی ماکان تا سال ۲۰۲۶ تولید نخواهد شد. جایگزین این مدل قبلاً معرفی شده و صرفاً با پیشرانه‌های برقی عرضه می‌شود. با توجه به محبوبیت تاریخی ماکان به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های پورشه، برخی معتقدند شرکت باید یا نسخه احتراقی آن را دوباره احیا کند یا مدل اولیه را با به‌روزرسانی‌های جدید عرضه کند.

۹۱۱ و آینده برقی آن

مدل افسانه‌ای ۹۱۱ تا پایان این دهه به‌صورت تمام برقی عرضه نخواهد شد. با این حال، فرایند برقی‌سازی آن آغاز شده است و مدل هیبریدی GTS اکنون در دسترس است. همچنین مدل توربو جدید این خودرو نیز سال آینده با سیستم هیبریدی معرفی خواهد شد.

پورشه با این تصمیمات به دنبال حفظ تعادل بین تقاضای بازار برای خودرو‌های برقی و احتراقی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین است تا همچنان در جایگاه پیشتاز صنعت خودرو باقی بماند.

انتهای پیام/

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn