کد خبر : 147811
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آذر 1403 - 9:49
دسته‌بندی نشده
0 بازدید

ترفندهای طلایی دکور مغازه؛ راز جذب مشتری‌های بیشتر!

ترفندهای طلایی دکور مغازه؛ راز جذب مشتری‌های بیشتر!

ثانیه‌ها حکم طلا را دارند. این جمله فقط مربوط به چند لحظه احیای بیمار برای زنده شدن دوباره نمی‌شود. با چند ثانیه نگاه به دکور و ویترین جذاب مغازه، حیات مغازه شما نیز جان دوباره به خود می‌گیرد. باید بتوانید با جذاب تر کردن ویترین فروشگاه، در عرض چند ثانیه مخاطبان را مجذوب خود کنید.

ثانیه‌ها حکم طلا را دارند. این جمله فقط مربوط به چند لحظه احیای بیمار برای زنده شدن دوباره نمی‌شود. با چند ثانیه نگاه به دکور و ویترین جذاب مغازه، حیات مغازه شما نیز جان دوباره به خود می‌گیرد. باید بتوانید با جذاب تر کردن ویترین فروشگاه، در عرض چند ثانیه مخاطبان را مجذوب خود کنید.

بیش از ۷۰% مخاطبان در همان لحظات اول، برای ورود به فروشگاه تصمیم خود را می‌گیرند. اگر شما هم می‌خواهید چند ثانیه طلایی جذب مخاطب را از دست ندهید؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویترین مغازه، فرصتی طلایی برای جذب مخاطب

ویترین و تابلو سر درب مغازه اولین نقطه ارتباطی شما با مخاطب به حساب می‌آید. دکور مغازه در واقع به عنوان نماینده‌ای از فروشگاه شما است. جذابیت ویترین می‌تواند نظر مخاطب را در مورد فروشگاه و کیفیت آن تغییر دهد. یک ویترین مغازه جذاب، همچون آهنربایی، مخاطب را به سوی خود می‌کشاند. استفاده از نمایشگر‌های دیجیتال یکی از اجزایی است که جذابیت ویترین مغازه را دو چندان می‌کند. نمایش محتوای زنده، باعث جذب هرچه بیشتر مخاطبان به سمت فروشگاه می‌شود. دکوراسیون ویترین شما باید به گونه‌ای طراحی شود تا در همان لحظه‌های اول افراد را به سمت خود بکشاند.

چیدمان داخلی منظم ولی هوشمند

قرارگیری هر یک از اجزا در فروشگاه باید با فکر قبلی صورت گیرد. توجه به این جزئیات به ظاهر ساده است که می‌تواند فروشگاه شما را در بین سایر رقبا متمایز کند. برخی از فروشگاه‌ها تمام تمرکز خود را بر روی ویترین مغازه می‌گذارند. در حالی که سایر بخش‌های فروشگاه نیز باید بتواند هماهنگی کافی با ویترین داشته باشد. دکور مغازه باید به گونه‌ای طراحی شود تا مخاطب بتواند به راحتی به محصولات دسترسی داشته باشد. هر یک از اجزا باید با نظم خاصی بدون ایجاد سردرگمی برای مشتریان در محلی مشخص قرار بگیرند.

چیدمان منظم و هوشمندانه می‌تواند میزان فروش شما را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. کنار هم قرار دادن برخی از اجناس که معمولا همراه هم مصرف و خریداری می‌شوند؛ شانس خرید آن‌ها را بالا می‌برد. دسته بندی محصولات با توجه به نوع کارایی یا برند آن‌ها نیز می‌تواند تجربه خوبی برای مخاطب به وجود آورد. کنار هم قرار دادن این محصولات باعث می‌شود تا مشتریان بتوانند در مدت زمان کوتاهی اجناس مورد نیاز خود را خریداری کنند.

جادوی رنگ، این بار در دکور مغازه

رنگ‌ها می‌توانند به طور مستقیم بر روی ذهن و رفتار مخاطبان تاثیر بگذارند. آگاهی از رنگ‌های مکمل و متضاد، می‌تواند توجه مخاطبان را به سوی فروشگاه شما جذب کند. استفاده هوشمندانه از رنگ‌ها تا ۴۰ درصد می‌تواند تصمیم مخاطب در مورد خرید و مراجعه به فروشگاه را تغییر دهد.

استفاده از رنگ‌های پر رنگ و کم رنگ در کنار هم می‌تواند اهمیت بخش‌های مختلف مغازه را نشان دهد. برای مثال در ویترین مغازه می‌توانید از رنگ‌های پر رنگ برای نقاط اصلی و محصولات مهم استفاده کنید. کنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها با هارمونی درست، تاثیر روانشناسی خوبی در ذهن مخاطب به جای می‌گذارد.

رنگ‌های سرد مثل سبز، آبی، یاسی و بنفش حس اعتماد و آرامش را در ذهن افراد القا می‌کنند. این در شرایطی است که رنگ‌های گرم همچون زرد، نارنجی و قرمز حس هیجان را در فرد افزایش می‌دهند.

نورپردازی حرفه‌ای برای نمایش محصولات

نورپردازی حرفه‌ای می‌تواند به طور کامل دکوراسیون مغازه شما را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از نور در طراحی دکوراسیون مغازه، جذابیت ویترین فروشگاه شما را دو چندان می‌کند. نور‌های متمرکز بر روی یک محصول خاص، تمرکز مخاطب را به سمت هدف اصلی شما می‌کشاند. استفاده از نور همچنین برای هدایت مخاطب به سمت محصولات مشخص نیز به کار می‌رود.

نورپردازی حرفه‌ای می‌تواند به طور کامل کل فروشگاه شما را متحول کند. یک نور پردازی ویژه، حتی آمار فروش را ۱۵-۲۰% افزایش می‌دهد. برای دکوراسیون داخلی مغازه نیز می‌توان از نورپردازی استفاده کرد. به کار گیری نور پردازی‌های مخفی برای قفسه ها، جذابیت بصری ویژه‌ای به وجود می‌آورد.

تغییر، عوضی جدانشدنی از ویترین

اگر می‌خواهید به عنوان فروشگاهی محبوب در نزد مخاطبان شناخته شوید؛ تغییر را به عضوی جدانشدنی از فروشگاه خود تبدیل کنید. جهان با سرعت غیر قابل کنترلی در حال تغییر و تحول است. شما هم باید همین به روز بودن را با تغییرات مکرر در دکور مغازه خود نشان دهید.

استفاده از دکور‌های قابل تغییر و انعطاف پذیر، امکان تغییر را به راحتی برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید در فصل‌ها و مناسبت‌های خاص، ویترین مغازه خود را تغییر دهید. این کار باعث می‌شود تا حس تازگی و به روز بودن محصولات فروشگاه خود را به مخاطب القا کنید.

فضای خالی، نکته ای مهم در طراحی دکور مغازه

شلوغ بودن دکور مغازه شما نشان دهنده وجود محصولات متنوع در فروشگاه شما نیست. این شلوغی باعث می‌شود که ذهن مخاطب بیش از حد درگیر شود. سردرگمی که بعد از نگاه کردن به یک دکور شلوغ در فرد ایجاد می‌شود؛ دیگر پل‌های برگشت به سوی مغازه شما را خراب می‌کند. وجود فضای خالی در دکور مغازه یک امر حیاتی است. این موضوع باعث می‌شود تا مخاطب به راحتی بتواند ویترین و محصولات موجود در آن را مورد بررسی قرار دهد.

وجود اجناس مختلف در تعداد زیاد در ویترین مغازه برای فروشگاه شما مزیت نیست. این حالت در همان چند ثانیه طلایی، تاثیر منفی خود را در ذهن مخاطب به جای می‌گذارد. طراحی‌های ساده و مینیمال تا ۲۵% حس بهتری در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. این نوع دکوراسیون ها، تمایل به خرید و مراجعه به مغازه را در افراد افزایش می‌دهند.

وجود آیتم‌های خاص در دکور مغازه

وجود المان‌های ویژه می‌تواند دکور فروشگاه شما منحصر به فرد کند. در برخی موارد وجود برخی از اشیای نه چندان مرتبط به سایر اجزای ویترین هم می‌تواند جذابیت آن را افزایش دهد. از آیتم‌های ویژه‌ای که می‌توانید برای دکور فروشگاه خود استفاده کنید؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از گل و گیاه طبیعی حس تازگی و طراوت را در ذهن مخاطب القا می‌کند. بوی گل‌های تازه همچنین باعث درگیر شدن حس بویایی حین تماشای ویترین مغازه می‌شود.
  • قرار دادن آیینه در ویترین نیز ایده ای خلاقانه است. افراد زیادی امروزه به ثبت تصاویر در آینه‌ها دارند. شما با این کار می‌توانید بدون هزینه فروشگاه خود را به صدها مخاطب جدید معرفی کنید.
  • تابلو‌های راهنما نیز می‌توانند دکوراسیون مغازه شما را تغییر دهند. از این نوع راهنما‌ها می‌توان برای دسترسی هرچه راحت تر به محصولاتی که تخفیف ویژه دارند؛ استفاده کرد.
  • طراحی قفسه‌ها نیز در طراحی و چیدمان فروشگاه موضوع مهمی است. ارتفاع هر یک از این قفسه باید طوری باشد که مشتریان بتوانند به تمامی محصولات دسترسی داشته باشند. زاویه دید مخاطبان سنین مختلف را نیز باید در نظر بگیرید.

دکور مغازه، سرمایه گذاری پر سود

دکوراسیون حرفه‌ای پا را فراتر از موضوع زیبایی بصری‌ می‌گذارد. یک طراحی ویترین حرفه‌ای، سرمایه گذاری بلند مدت برای رسیدن به موفقیت فروشگاه شما به حساب‌ می‌آید. این سرمایه گذاری تاثیر خود را به وضوح بر روی آمار مشتریان و میزان سود و فروش مغازه بر جای‌ می‌گذارد. با رعایت چند ترفند ساده شما هم‌ می‌توانید به فروشگاهی متمایز در بین رقبای خود تبدیل شوید.

انتهای پیام

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn