کد خبر : 15573
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۱۲

ایران و اسرائیل در آستانه جنگی تمام عیار؟!

ایران و اسرائیل در آستانه جنگی تمام عیار؟!

ایران اسرائیل را تهدید می کند که در صورت حمله به لبنان با واکنش کوبنده ای مواجه خواهد شد، در حال حاضر دیپلمات ها تلاش می کنند تنش ها با حزب الله را کاهش داده و از تبدیل شدن این تنش به یک جنگ تمام عیار جلوگیری کنند. نواندیش: ایران اسرائیل را تهدید می کند

ایران اسرائیل را تهدید می کند که در صورت حمله به لبنان با واکنش کوبنده ای مواجه خواهد شد، در حال حاضر دیپلمات ها تلاش می کنند تنش ها با حزب الله را کاهش داده و از تبدیل شدن این تنش به یک جنگ تمام عیار جلوگیری کنند.

نواندیش: ایران اسرائیل را تهدید می کند که در صورت حمله به لبنان با واکنش کوبنده ای مواجه خواهد شد، در حال حاضر دیپلمات ها تلاش می کنند تنش ها با حزب الله را کاهش داده و از تبدیل شدن این تنش به یک جنگ تمام عیار جلوگیری کنند.

 

ایران و اسرائیل در آستانه جنگی تمام عیار؟!

 

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس ترجمه نواندیش، نیویورک تایمز در مورد احتمال رویارویی ایران و اسرائیل بر سر حزب الله نوشت: ایران صراحتا تهدید کرده است که اگر اسرائیل حمله ای تمام عیار را به لبنان انجام دهد، به “جنگ محو کننده” وارد خواهد شد، اظهار نظری که به نظر در راستای تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش بین اسرائیل و شبه نظامیان حزب الله لبنان، که تحت حمایت تهران هستند، صورت می گیرد.

 

در پستی در اواخر روز جمعه، هیئت ایران در سازمان ملل متحد گفت که «همه گزینه‌ها» از جمله دخالت گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران در سراسر خاورمیانه، «روی میز است». رهبر این گروه ها حزب الله است، یک شبه نظامی قدرتمند که بر جنوب لبنان تسلط دارد.

 

در همان زمان، ایران هشدارهای مقامات اسرائیلی مبنی بر حمله اسرائیل به لبنان را رد کرد و آن را «جنگ روانی» خواند.

 

آنچه مسلم است حمله اسرائیل به لبنان منجر به جنگ تمام عیار حزب الله و گروه های مقاومت با اسراییل خواهد شد اما خیلی بعید است ایران مستقیما وارد نبرد شود، در حال حاضر حزب الله به اندازه کافی قدرت دارد که توان مقابله با اسرائیل را داشته باشد و به نظر نیازی به دخالت تهران نیست.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn