کد خبر : 20326
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

۴ مدعی سنگین‌وزن کشتی آزاد و یک مدال طلا/ زارع، بَخت نخست قهرمانی در المپیک پاریس

۴ مدعی سنگین‌وزن کشتی آزاد و یک مدال طلا/ زارع، بَخت نخست قهرمانی در المپیک پاریس

به گزارش روزپلاس،  رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، روز‌های ۱۸ تا ۲۱ مردادماه برگزار می‌شود و مسابقات وزن ۱۲۵ کیلوگرم روز‌های ۲۰ و ۲۱ مرداد انجام خواهد شد.  المپیکی‌های وزن ۱۲۵ کیلوگرم (واجد شرایط در مسابقات جهانی ۲۰۲۳) طلا – امیرحسین زارع، ایراننقره – گنو پتریاشویلی، گرجستانبرنز – طا‌ها آکگل، ترکیهبرنز – میسون پاریس،

۴ مدعی سنگین‌وزن کشتی آزاد و یک مدال طلا/ زارع، بَخت نخست قهرمانی در المپیک پاریس

به گزارش روزپلاس،  رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، روز‌های ۱۸ تا ۲۱ مردادماه برگزار می‌شود و مسابقات وزن ۱۲۵ کیلوگرم روز‌های ۲۰ و ۲۱ مرداد انجام خواهد شد. 

المپیکی‌های وزن ۱۲۵ کیلوگرم (واجد شرایط در مسابقات جهانی ۲۰۲۳)

طلا – امیرحسین زارع، ایران
نقره – گنو پتریاشویلی، گرجستان
برنز – طا‌ها آکگل، ترکیه
برنز – میسون پاریس، ایالات متحده آمریکا
مقام پنجم – عبدالله کوربانوف، روسیه

افتخارات کشتی‌‎گیران مطرح وزن ۱۲۵ کیلوگرم در المپیک پاریس 

امیرحسین زارع، ایران – قهرمان جهان ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ | برنز المپیک ۲۰۲۰ | برنز جهانی ۲۰۲۲

گنو پتریاشویلی، گرجستان – قهرمان جهان ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹| نقره المپیک ۲۰۲۰ | نقره جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ | برنز المپیک ۲۰۱۶ | برنز جهانی ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲

طا‌ها آکگول، ترکیه – طلای المپیک ۲۰۱۶ | قهرمان جهان ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲ | نقره جهانی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ | برنز المپیک ۲۰۲۰ | برنز جهانی ۲۰۱۳، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳

میسون پاریس، ایالات متحده آمریکا – برنز جهانی ۲۰۲۳ | قهرمان جهان زیر ۲۰ سال ۲۰۱۹

مونختورین لخاگواگرل، مغولستان – ۲۰۲۲ نقره جهان | برنز جهانی ۲۰۲۱ | برنز جهانی U۲۳، ۲۰۱۹

ژیوی دنگ، چین – ۲۰۱۸ تقره جهان | برنز جهانی ۲۰۱۹ | برنز جهانی U۲۰، ۲۰۰۷
 
در وزنی با سه قهرمان گذشته جهان، امیرحسین زارع که تنها ۲۳ سال سن دارد، تاکنون دو بار قهرمان جهان شده است. زارع در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ جهان، طلایی شد، جایی که او در فینال گنو پتریاشویلی و در نیمه نهایی، طا‌ها آکگول را شکست داد و خود را به عنوان بهترین سنگین وزن جهان تثبیت کرد. شایان ذکر است که زارع در المپیک توکیو با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب پتریاشویلی شد، در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب آکگول شد و در مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۹ توسط میسون پاریس شکست خورد. با این حال، زارع طی دو سال گذشته به وضوح خود را در میادین ثابت کرده است و مردی خواهد بود که در پاریس می‌تواند همه را شکست دهد.

میسون پاریس، طا‌ها آکگول و گنو پتریاشویلی مدعیانی هستند که می‌توانند زارع را در پاریس به چالش بکشند.

سوال بزرگ این است که میسون پاریس درصورت رویارویی، چگونه با زارع مقابله می‌کند؟ پاریس پنج سال پیش زارع را در فینال‌های جهانی زیر ۲۰ سال شکست داد، اما آیا می‌تواند اندازه و فشار منحصر به فرد زارع را که ظاهراً تمام سنگین وزن‌های دنیا را ذوب می‌کند، تحمل کند؟ اگر او در مقابل زارع به فینال راه پیدا کند، کشتی احتمالی آن‌ها یکی از مورد توجه‌ترین مسابقات المپیک خواهد بود.

طا‌ها آکگول در حال حاضر یکی از بزرگترین سنگین وزن‌های تمام دوران است و آخرین کشتی‌گیری است که امیرحسین زارع را شکست داده است. آکگول در سال ۲۰۱۶ قهرمان المپیک شد و در المپیک توکیو برنز گرفت. علاوه بر این، آکگول سه بار قهرمان جهان است و از سال ۲۰۱۳ در تمام مسابقات جهانی، به جز ۲۰۱۸، مدال گرفته است. آکگول ممکن است در ۳۳ سالگی دوران اوج خود را پشت سر گذاشته باشد، اما او هنوز هم می‌تواند در بازی‌های امسال طلا بگیرد.

مدعی نهایی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، گنو پتریاشویلی از گرجستان است؛ قهرمان سه بار جهان که نقره (۲۰۲۰) و برنز (۲۰۱۶) المپیک را کسب کرده است. پیش‌تر پتریاشویلی مقابل آکگول، پاریس و زارع پیروز شده و در ۳۰ سالگی، احتمالا آخرین شانس او برای کسب مدال طلای المپیک است. با وجود برد‌ها و افتخاراتش، شایان ذکر است که پتریاشویلی در آخرین کشتی خود در مسابقات رتبه‌بندی بوداپست، بهترین فرم خود را نداشت. آنجا پتریاشویلی پس از قبول شکست توسط یوسف باتیرمورزایف برنز گرفت. در کنار باخت، به نظر می‌رسید که پتریاشویلی با مصدومیت آرنج، دست و پنجه نرم می‌کرد که او را از ارائه بهترین کشتی‌اش باز می‌داشت.

مونختورین لخاگواگرل (مغولستان)، یوسف باتیرمورزایف (قزاقستان) و ژیوی دنگ (چین) سایر مدعیانی هستند که شاید شانسی برای کسب مدال طلا نداشته باشند، اما همگی ثابت کرده اند که تهدید‌های خطرناکی برای مدعیان هستند.

همه اهالی کشتی کاملاً شوکه خواهند شد اگر کسی غیر از زارع، پاریس، آکگول یا پتریاشویلی در این وزن، با طلا از پاریس به خانه بازگردد. زارع، آکگول و پتریاشویلی همگی در چند سال گذشته مدال کسب کرده‌اند و عملکرد میسون پاریس در سال گذشته ثابت می‌کند که او نیز وارد این سطح شده است. بنابراین، چه کسی با طلا به خانه می‌رود؟

پیش‌بینی کامل مدال المپیک ۱۲۵ کیلوگرم

طلا – امیرحسین زارع، جمهوری اسلامی ایران
نقره – میسون پاریس، ایالات متحده آمریکا
برنز – طا‌ها آکگل، ترکیه
برنز – گنو پتریاشویلی، گرجستان

منبع

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn