کد خبر : 21438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳

خداحافظی با خالق تایتانیک و آواتار؛ جان لاندو دار فانی را وداع گفت

خداحافظی با خالق تایتانیک و آواتار؛ جان لاندو دار فانی را وداع گفت

به گزارش بازیگر 360 ، جان لاندو، تهیه‌کننده مشهور هالیوود که به خاطر ساخت فیلم‌های پرفروشی مانند «تایتانیک» و «آواتار» شناخته می‌شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. درگذشت جان لاندو، غول فیلمسازی و تهیه‌کننده افسانه‌ای «تایتانیک» و «آواتار» آلن برگمن، یکی از روسای دیزنی، در بیانیه‌ای گفت: «جان یک رویاپرداز بود که استعداد و اشتیاق

به گزارش بازیگر 360 ، جان لاندو، تهیه‌کننده مشهور هالیوود که به خاطر ساخت فیلم‌های پرفروشی مانند «تایتانیک» و «آواتار» شناخته می‌شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

درگذشت جان لاندو، غول فیلمسازی و تهیه‌کننده افسانه‌ای «تایتانیک» و «آواتار»

آلن برگمن، یکی از روسای دیزنی، در بیانیه‌ای گفت: «جان یک رویاپرداز بود که استعداد و اشتیاق خارق‌العاده‌اش برخی از فراموش‌نشدنی‌ترین داستان‌ها را روی پرده بزرگ زنده کرد.»

لاندو در طول دوران حرفه‌ای خود، با فیلم‌هایی مانند «تنها در خانه»، «خانم داوت‌فار»، «دروغ‌های واقعی» و «سفر دراز روز در شب» به شهرت رسید. اما او بیشتر به خاطر همکاری‌هایش با جیمز کامرون شناخته می‌شود.

این دو با هم فیلم‌های «تایتانیک» و «آواتار» را ساختند که هر دو در زمان اکران رکوردهای جهانی را شکستند. «تایتانیک» اولین فیلمی بود که به فروش یک میلیارد دلاری در گیشه جهانی دست یافت و «آواتار» تا به امروز پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما باقی مانده است.

لاندو در سال ۱۹۶۰ در نیویورک متولد شد و پسر دو تهیه‌کننده مشهور فیلم بود. او کار خود را در دهه ۱۹۸۰ به عنوان مدیر تولید آغاز کرد و به تدریج در هالیوود به جایگاهی برجسته رسید.

جیمز کامرون در بیانیه‌ای گفت: «خانواده آواتار برای از دست دادن دوست و رهبر خود، جان لاندو، غمگین هستند.» او همچنین از مهارت و عشق لاندو به فیلمسازی و ویژگی‌های شخصیتی او تمجید کرد.

کیت وینسلت، بازیگر فیلم «تایتانیک» نیز درگذشت لاندو را تسلیت گفت و او را «مهربان‌ترین و بهترین مرد» توصیف کرد.

مرگ جان لاندو ضایعه‌ای بزرگ برای صنعت سینما است. او خلاق، با استعداد و عاشق سینما بود و فیلم‌های او برای همیشه در یادها خواهد ماند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn