کد خبر : 22187
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳

تعجب دولت از نتایج انتخابات / کُری خواندن بایدن برای منتقدانش

تعجب دولت از نتایج انتخابات / کُری خواندن بایدن برای منتقدانش

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۸ کدخبر: ۱۱۷۸۷۲ ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ۱۰:۰۶ سیاست در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم. به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۱۸ تیر ۱۴۰۳)

کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۸

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تعجب دولت از نتایج انتخابات / کُری خواندن بایدن برای منتقدانش


به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۲۴ ( ۱۸ تیر ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تهدید تولید نفت جدی شد

قیمت نفت پس از چهار هفته متوالی افزایش ثابت ماند زیرا معامله گران دو عامل بالقوه را که می‌تواند بر تولید تأثیر بگذارد، زیر نظر داشتند: طوفان در ایالات متحده و آتش سوزی در کانادا. برنت پس از افزایش بیش از ۸ درصدی در دوره رشد اوایل ژوئن، بالای ۸۶ دلار در هر بشکه باقی ماند، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت حدود ۸۳ دلار بود. انتظار می‌رود طوفان بریل با نزدیک شدن به سواحل تگزاس، با تعدیل عملیات شرکت‌های نفتی، به سرعت تقویت شود. آتش سوزی‌های جنگلی در آلبرتا نیز عرضه را تهدید می‌کند.

  • جریمه سنگین دولت برای این شرکت هواپیمایی

یک مقام دولتی روز یکشنبه گفت که شرکت صنایع هوایی بوئینگ امریکا پذیرفته است به اتهام توطئه کلاهبرداری مجرمانه اعتراف کند تا تحقیقات وزارت دادگستری امریکا مرتبط با دو سانحه هوایی مرگبار ۷۳۷ MAX را حل کند. این درخواست، که نیاز به تایید قاضی فدرال دارد، سازنده هواپیما را محکوم می‌کند. یکی از مقامات وزارت دادگستری گفت که بوئینگ همچنین باید جریمه ۲۴۳.۶ میلیون دلاری را پرداخت خواهد کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • آغاز اعتصاب این کارگران در اعتراض به حقوق ناچیزشان

کارگران شرکت سامسونگ روز دوشنبه اعتصابی سه روزه را آغاز کردند و خواستار افزایش حقوق شدند. اتحادیه آنها می‌گوید اگر شرکت به درخواست‌های آنها رسیدگی نکند، احتمال تشدید اعتراض‌ها افزایش پیدا می‌کند. اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک (NSEU)، که تقریباً ۳۰۰۰۰ عضو آن تقریباً یک چهارم نیروی کار شرکت در کره جنوبی را تشکیل می‌دهند، همچنین خواهان یک روز مرخصی سالانه اضافی برای کارگران اتحادیه و تغییر در سیستم پاداش کارکنان است.

  • نتیجه انتخابات، دولت فرانسه را متعجب کرد

فرانسه پس از انتخابات روز یکشنبه با بن‌بست سیاسی روبه‌رو شد. در این انتخابات، هیچ گروهی اکثریت را به‌دست نیاورد و یک ائتلاف چپ‌گرا به طور غیرمنتظره‌ای در جایگاه اول قرار گرفت، در حالی که گروه راست افراطی نیز موفق به کسب اکثریت نشد. رأی‌دهندگان ضربه بزرگی به حزب ملی‌گرای یورو‌سکه‌پتیک (Eurosceptic) «تجمع ملی» (RN) به رهبری مارین لوپن وارد کردند. نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده بودند که این حزب در دور دوم انتخابات پیروز خواهد شد، اما در نهایت در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • کُری خواندن بایدن برای منتقدانش

جو بایدن، ۸۱ ساله، پس از عملکرد ضعیف در مناظره ۲۷ ژوئن با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه، ۷۸ ساله، با درخواست‌های بسیاری برای پایان دادن به تلاشش برای انتخاب مجدد مواجه شده است. این عملکرد سوالاتی را در مورد توانایی او برای انجام وظیفه برای چهار سال دیگر مطرح کرده است. با این حال، او قول داده است که در رقابت باقی بماند و در یک ایمیل جمع‌آوری کمک مالی در روز شنبه، درخواست‌ها برای کناره‌گیری‌اش را “بیهوده” خوانده است.

  • درگیری دو کُره بالا گرفت

کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی کیم جونگ اون، رئیس‌جمهور کره جنوبی یون سوک یول را متهم کرده است که برای منحرف کردن توجهات از مشکلات داخلی، تنش‌ها در شبه‌جزیره کره را افزایش می‌دهد. این اتهام از طریق رسانه‌های دولتی کره شمالی در روز دوشنبه بیان شده است. تنش‌ها بین کره شمالی و جنوبی بالا گرفته است، پس از آن پیونگ‌یانگ (پایتخت کره شمالی) یک پیمان دفاعی متقابل با روسیه امضا کرد و در پاسخ به ارسال بادکنک‌های فعالان کره جنوبی که حاوی اعلامیه‌های ضد کره شمالی بود، بادکنک‌های پر از زباله به کره جنوبی فرستاد.





منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn