کد خبر : 22930
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲

گرین بوتز؛ معروف ترین جنازه‌ ای که در مسیر قله‌ی اورست دست نخورده باقی مانده است!(18+) – ساناپرس

گرین بوتز؛ معروف ترین جنازه‌ ای که در مسیر قله‌ی اورست دست نخورده باقی مانده است!(18+) – ساناپرس

در مسیر رسیدن به قله‌ی اورست، جنازه‌های زیادی دیده می شود که خیلی از آنها دست نخورده باقی مانده اند. یکی از معروف ترین این جنازه‌ها، جنازه ای که به آن Green Boots یا چکمه ای سبز می گویند. این جنازه از سال ۱۹۹۶ در بالای اورست است و کلا به یک کمپ در مسیر

در مسیر رسیدن به قله‌ی اورست، جنازه‌های زیادی دیده می شود که خیلی از آنها دست نخورده باقی مانده اند. یکی از معروف ترین این جنازه‌ها، جنازه ای که به آن Green Boots یا چکمه ای سبز می گویند. این جنازه از سال ۱۹۹۶ در بالای اورست است و کلا به یک کمپ در مسیر رسیدن به قله تبدیل شده است. مثلا کوهنوردان در اعلام موقعیت خود با بی‌سیم اعلام می کنند که به Green Boots رسیده اند.

این جسد در زیر یک تخته سنگ قرار دارد و به یک طرف پهلو زده است بطوریکه  انگار خوابیده است. چکمه های آن سبزرنگ هستند و بخاطر همین به این اسم معروف شده است. قربانی کلاه کتش را با بندهای آن خیلی سفت دور سرش پیچیده و دست‌هایش را روی سینه‌ اش طوری قفل کرده که انگار میخواهد خودش را از سرما محافظت کند.

پاهایش در مسیر باریک کوهنوردان قرار دارد، طوری که معمولا با احتیاط و احترام از روش قدم برمی دارند تا مسیر را ادامه دهند. این جسد ظاهرا به یک مرد هندی به اسم “تسوانگ پالجور” تعلق دارد.

در سی سال گذشته برای کوهنوردایی که عزم فتح قله  اورست را دارند، اینجا به یک مکان شوم و غمگین تبدیل شده که مسیر خود را با رسیدن به Green Boots نشانه‌گذاری می‌کردند. در مسیر رسیدن به قله خیلی‌ از کوهنوردان کشته شده اند و جنازه بیشتر آنها هنوز در آن بالاست.  تا سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰۰ جسد در مسیر دیده می‌شد.

در یک گزارش آمده که حدود ۸۰ درصد از کوهنوردان در همان سرپناهی که Green Boots خوابیده بود توقف می‌کردند تا نفسی تازه کنند. در سال ۲۰۱۴ یک تیم کوهنورد چینی جسد را کمی جابجا کردند تا زیاد دیده نشود.

ظاهرا این مرد هندی عضو یک تیم شش نفره بوده که قصد داشتن به قله برسند. آنها در آن بالا با طوفان شدیدی برخورد کردند که سه نفر به پایین برگشتند و بقیه تصمیم گرفتند هرطور که شده خودشان را به قله برسانند. در آن روز شوم، در ساعت سه و چهل و پنج دقیقه بعدازظهر آن سه نفر با بی‌سیم اعلام کردند که به قله رسیده اند. بعد از این تماس رادیویی دیگر تماسی از سوی آنها برقرار نشد و هیچکدام از آن سه کوهنورد حتی به کمپ ۸۳۰۰ متری هم نرسیدند.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn