کد خبر : 22968
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۲۷

هوندا HR-V در بازار ایران+قیمت

هوندا HR-V در بازار ایران+قیمت

بازدید:۱۵۴ هوندا HR-V یکی از خودروهای جدیدی است که با آذریوردسال به ایران می آید و این شاسی بلند ژاپنی جدید به زودی به عرضه خواهد رسید. شرکت آذریوردسال که اکنون با عرضه محصولات هوندا در بازار ایران شناخته می شود و هوندا ZR-V و هوندا HR-V را برای سامانه خودرو های وارداتی جانبازان عرضه

هوندا HR-V در بازار ایران+قیمت | معرفی خودرو هوندا HR-V با مشخصات فنی

بازدید:۱۵۴

هوندا HR-V یکی از خودروهای جدیدی است که با آذریوردسال به ایران می آید و این شاسی بلند ژاپنی جدید به زودی به عرضه خواهد رسید.

شرکت آذریوردسال که اکنون با عرضه محصولات هوندا در بازار ایران شناخته می شود و هوندا ZR-V و هوندا HR-V را برای سامانه خودرو های وارداتی جانبازان عرضه کرده بود، قرار است در کنار هوندا سیتی، هوندا HR-V را برای متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی عرضه کند.

 

شاسی بلند ژاپنی جدید بازار یا به عبارتی هوندا HR-V در حقیقت یک کراس اوور ساب کامپکت در سگمنت و کلاس طراحی B است و در واقع نسخه هیبرید هوندا وزل محسوب می شود.

 

اولین نسل آن در سال ۱۹۹۹ عرضه شده و جدیدترین نسل آن که نسل سوم این خودرو محسوب می شود از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید رفته و تا کنون در قاره اروپایی و کشور هایی نظیر کشور چین عرضه شده است.

 

به طور کلی طراحی این شاسی بلند ژاپنی جدید بسیار شبیه به هوندا وزل دارد و به لحاظ ظاهری تفاوت چندانی میان این دو خودرو وجود ندارد. به طور کلی هوندا HR-V طراحی به روز، عامه پسند و قابل قبولی را ارائه می دهد.

 

همانطور که گفته شد شاسی بلند ژاپنی بازار، از پیشرانه های برقی-بنزینی و یا هیبرید بهره می برد. پیشرانه بنزینی این خودرو یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه به تنهایی می تواند ۱۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

 

در مقابل پیشرانه الکتریکی هوندا HR-V می تواند نهایتا ۱۳۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نکته قابل توجه در این پیشرانه این است که توان به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی این شاسی بلند جدید طبق استاندارد WLTC، تنها ۵.۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است که عدد بسیار خوبی به شمار می رود.

 

این شاسی بلند جدید ژاپنی در کنار این مشخصات، امکانات قابل توجهی را ارائه می دهد که نسبت به بسیاری خودرو های وارداتی جزو خودرو های پر آپشن محسوب می شود. ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل شروع حرکت در سرازیری، ترمز اضطراری اتوماتیک، سنسور TPMS، رادار نقطه کور، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیق پذیر، پشت آمپر دیجیتال، اتوهلد، استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، آینه الکتروکرومیک، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها، اپل کارپلی، اندروید اتو و… از جمله امکانات این خودرو است.

 

نکته ای که باید در مورد واردات این خودرو بدانیم این است که بر خلاف بسیاری از خودروهای وارداتی که از مبدا چین تامین می شود شرکت آذریوردسال تصمیم دارد هوندا HR-V سفارش قاره اروپا را از مبدا ژاپن تامین و وارد بازار کشور کند که اتفاق خوبی در دور جدید واردات خودرو ها به شمار می رود.

 

از مهم ترین امکانات و آپشن های این خودرو می توان به ۶ کیسه هوا، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، ترمز کمکی، کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی و سربالایی، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، دنده پشت فرمان، گرم کن صندلی های جلو، رادار تصادف از جلو، رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، رادار تابلو خوان، حالت های رانندگی، کلاستر دیجیتال، مولتی مدیا، نور بالا اتوماتیک، تهویه اتوماتیک و …

قیمت حدودی HR-V چقدر خواهد بود؟

بر اساس اعلام شرکت و قرار گرفتن این خودرو در گروه هیبریدی ها، تعرفه کمتری به آن تعلق می گیرد و قیمت نهایی آن نیز حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون خواهد بود.

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn