کد خبر : 24557
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹

بهترین شهرهای چین برای مسافرت و خرید

بهترین شهرهای چین برای مسافرت و خرید

برای سفر به چین به کدام شهر برویم؟ آیا همه شهرهای چین برای سفر و خرید مناسب اند؟ در ادامه با بهترین شهرهای کشور چین برای مقاصد توریستی آشنا می‌شوید. به گزارش سایت خبری پرسون، کشور چین آنقدر پهناور و وسیع است که هر کدام از شهرهای آن فرهنگ و آب و هوای متفاوتی


برای سفر به چین به کدام شهر برویم؟ آیا همه شهرهای چین برای سفر و خرید مناسب اند؟ در ادامه با بهترین شهرهای کشور چین برای مقاصد توریستی آشنا می‌شوید.

به گزارش سایت خبری پرسون، کشور چین آنقدر پهناور و وسیع است که هر کدام از شهرهای آن فرهنگ و آب و هوای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. حس و حال همه شهرها یکی نیست.

کشور چین بیش از 1.4 میلیارد نفر جمعیت دارد. آداب و رسوم شمال و جنوب، شرق و غرب چین باهم متفاوت است. برخی از شهرهای چین دارای پیشینه اقتصادی و تاریخی شگفت انگیزی است که بسیاری از توریست‌ها، تجار و باستان‌شناسان را به سمت خود می‌کشاند.

1.شانگهای؛ مدرن ترین شهر چین

شانگهای یکی از بهترین مقاصد تورهای گردشگری در کشور چین محسوب می‌شود. چرا؟ این شهر ترکیبی از مدرنیته و سنت است. وجود بناهای تاریخی در کنار آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده و فروشگاه‌های فشن این شهر را به مقصد مناسب تورهای مسافرتی از سراسر جهان تبدیل کرده است. اما قبل از انتخاب تور شانگهای باید بدانید که انتخاب این تور در فصل بهار و تابستان پیشنهاد می‌شود.

اگر قصد خرید دارید، شانگهای بهترین گزینه است. خیابان نانجینگ و بازار یویوان در شانگهای قرار دارند. خیابان نانجینگ دارای فروشگاه‌های لوکس از برندهای متنوع است. بازار یویوان دارای محصولات محلی و دست‌ساز و عتیقه متنوع است. در این بازارها می‌توانید از خوردن غذاهای سنتی چینی مانند نان شکم‌پر یا نودل لذت ببرید. گرند وی و هنگ کنگ پلازا نیز از جمله شناخته شده‌ترین مراکز خرید شانگهای هستند.

از جاذبه‌های گردشگری شهر شانگهای می‌توان به باغ یو، دیزنی لند شانگهای، برج تلویزیونی مروارید، میدان مردم، شهربازی هپی والی، موزه هنر چین، پودانگ و … اشاره کرد.

2. پکن؛ پایتخت فرهنگی اقتصادی چین

پکن شهری بسیار پرجمعیت و مملو از آثار باستانی دیدنی است. از جمله شگفت انگیزترین آثار تاریخی این شهر می توان به شهر ممنوعه، دیوار چین و کاخ امپراتوری اشاره کرد.

دیوار چین

در شهر پکن بیش از 100 موزه، معبد و کاخ قرار دارد. تمامی این آثار تاریخ در دل ساختمان ها و آسمان خراش‌های مدرن قرار گرفته اند.

بهترین فصل برای سفر به شهر پکن، بهار و پاییز است. در این زمان با وجود آب و هوای معتدل و همچنین برگزاری فستیوال و جشن های متنوع می‌توانید از سفر خود لذت ببرید.

3. شهر گویلین؛ بهشت سبز چین

گویلین شهر مناظر زیبا و طبیعت بی نظیر است. این شهر دارای اماکن دیدنی مانند تپه خرتوم و رودخانه لی است. اگر قصد سفر به شهر گویلین را دارید باید بدانید که بهترین فصل برای سفر به این شهر بهار و پاییز است. در این فصول می‌توانید از طبیعت دیدنی شهر لذت ببرید.

در شهر گویلین می‌توانید از تلاقی کوه‌ها و رودخانه‌ها لذت ببرید. غارهای یانگشو نیز جلوه نادری از طبیعت را به شما نشان می‌دهد.

تور تفریحی در رودخانه لی، دوچرخه‌ سواری در روستاها، رفتینگ بامبو، خوردن نودل برنج گویلین از بهترین جاذبه‌های توریستی این شهر است.

4. شیان؛ پتیخت باستانی چین

به نقطه شروع جاده ابریشم سفر کنید! این شهر از نظر باستانی اهمیت زیادی برای چین داشته است. بسیاری از روابط اقتصادی چین باستان از طریق جاده ابریشم در شهر شیان صورت می‌گرفته است.

شهر شیان

ارتش سفالی را حتما باید در شهر شیان ببینید. دیدن 8000 مجسمه دست ساز انسان، اسب و ارابه بسیار شگفت انگیز و باورنکردنی است.

از جمله تفریحات خاص در این شهر می‌توان به خوردن غذا در محله مسلمان‌ها و دوچرخه سواری در شهر باستانی اشاره کرد.

5. هانگژو؛ پایتخت چای چین

هانگژو با داشتن بهترین امکانات تفریحی و طبیعت خارق العاده به یکی از بهترین مقاصد توریستی در جهان تبدیل شده است. هانگژو شهری است که مارکوپولو آن را باشکوه‌ترین شهر دنیا خطاب کرده است.

هانگژو نماد فرهنگ و میراث کشور چین محسوب می‌شود. از اماکن دیدنی هانگژو می‌توان به معبد یوفی، کوه موگان، موزه ملی ابریشم، معبد لینگین و دریاچه غربی آشاره کرد.

هانگژو شهر چای و ابریشم است. بنابراین از سوغاتی‌هایی مانند گلدوزی، پارچه ابریشمی، بادبزن چینی و از همه مهمتر چای لانگ جینگ غافل نشوید.

اگر قصد خرید دارید می‌توانید به مراکز خرید The silk Market و The mixc Mall حتما سر بزنید.

6. چنگدو؛ شهر پانداها

اگر دوست دارید پانداهای چینی را از نزدیک ببینید حتما به چنگدو سفر کنید. در این شهر می‌توانید به مرکز تحقیقات و پرورش پانداهای غول پیکر رفته و برای مدت کوتاهی به مراقبت از پانداها سرگرم شوید. برای تماشای پانداها در حیات وحش باید به Wolong Nature Reserve در فاصله ۱۳۰ کیلومتری چنگدو بروید.

چنگدو شهر پانداها

چنگدو به عنوان شهری با طبیعت منحصر به فرود و تاریخ کهن بسیار دیدنی و جذاب است. از جذاب‌ترین مناظر دیدنی این شهر می‌توان به مزرعه چای Mengdingshan، پل انشون و خانه شاعر مشهور اشاره کرد.

به نظر شما جای کدام شهر در این لیست خالی است؟ آیا تجربه سفر به کشور چین را داشته اید؟


منبع: شرکت خدمات مسافرت هوایی نیل گشت

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn