کد خبر : 29182
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

واقعیت هایی که انتخابات در مورد پرونده کرسنت روشن کرد!

واقعیت هایی که انتخابات در مورد پرونده کرسنت روشن کرد!

شایانیوز؛ مدت زمان زیادی از رقابت های انتخاباتی کشورمان نمی گذرد. انتخاباتی که در قالب آن شاهد رقابت‌های نامزدهای انتخاباتی و برگزاری مناظراتی داغ بودیم و در قالب آن ها نامزدهای اصلی انتخابات اقدام به نقد یکدیگر و البته طرح برنامه های خود برای آینده اداره کشور می کردند. در قالب این انتخابات، مسعود پزشکیان

شایانیوز؛ مدت زمان زیادی از رقابت های انتخاباتی کشورمان نمی گذرد. انتخاباتی که در قالب آن شاهد رقابت‌های نامزدهای انتخاباتی و برگزاری مناظراتی داغ بودیم و در قالب آن ها نامزدهای اصلی انتخابات اقدام به نقد یکدیگر و البته طرح برنامه های خود برای آینده اداره کشور می کردند. در قالب این انتخابات، مسعود پزشکیان توانست پیروز شود و تبدیل به نهمین رئیس جمهور تاریخ ایران شود که مسوول تشکیل دولت چهاردهم شده است.

به گزارش شایانیوز؛ با این همه، یکی از نکاتی که در بحبوحه رقابت های انتخاباتی مانور گسترده ای با محوریت آن انجام شد، یک پرونده جنجالی در حوزه انرژی ایران با عنوان پرونده کرسنت بود. پرونده ای که طیفی بر این باورند که یک قرارداد خوب در حوزه انرژی ایران با امارات بوده و عده ای دیگر آن را یک خیانت بزرگ به کشورمان می دانند که بانیان آن باید هر چهع سریعتر محاکمه شوند. با این همه، در شرایطی که انتخابات ریاست جمهوری کشورمان به پایان رسیده، با این حال، هنوز جار و جنجال ها میان طیف ها و شخصیت های مختلف سیاسی کشورمان با محوریت پرونده کرسنت پایان نیافته است.

از یک سو، بیژن زنگنه وزیر نفت اسبق کشورمان در موضع گیری، سعید جلیلی را اصلی ترین عامل به شکست رسیدن پرونده کرسنت معرفی می کند و در سوی دیگر، سعید جلیلی تاکید دارد که روند قضایی رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده کرسنت توسط دستگاه قضایی کشورمان در حال پیشرفت است و بانیان و متهمان باید از دادگاه حکم بگیرند. بیژن زنگنه در چندین نوبت از سعید جلیلی خواسته تا با وی به مناظره در مورد پرونده کرسنت بپردازد با این حال جلیلی تاکید داشته که جای متهم در دادگاه است و نباید به وی تریبونی برای مناظره داد.

جلیلی زنگنه

در این راستا، شاید یک نکته را بتوان از دل جار و جنجال های اخیر با محوریت پرونده کرسنت به نحوی جدی مورد توجه قرار داد و آن این است که تشدید حملات افراد و جناح های مختلف سیاسی کشور با محوریت پرونده مذکور به یکدیگر، بیش از هر زمان دیگری این علامت سوال را در ذهن بسیاری از افکار عمومی برجسته کرده که به واقع، پشت پرده پرونده کرسنت چیست و ابعاد مختلف آن کدامند؟ چرا تاکنون سکوتی قابل توجه در رابطه با این پرونده حاکم بوده و ابعاد مختلف آن برای افکار عمومی روشن نشده است؟

علت فرسایشی شدن رسیدگی به پرونده کرسنت چیست؟ این ها همه و همه سوال هایی هستند که افکار عمومی و حتی تحلیلگران با آن ها رو به رو هستند و عدم رسیدگی به آن ها می تواند چالش های جدی را از حیث سرمایه اجتماعی برای کشورمان ایجاد کند. موضوعی که به نظر می رسد جریان حکمرانی در کشورمان بایستی به نحوی ویژه به آن معطوف باشد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn