کد خبر : 29477
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱

آیا زاکانی از شهرداری تهران می رود؟

آیا زاکانی از شهرداری تهران می رود؟

شایانیوز؛ در روزهای اخیر شاهد اوج گیری یک جنجال قابل توجه در حوزه مدیریت شهری پایتخت کشورمان بوده ایم. ماجرا از این قرار است که تنها اندکی پس از انتخابات ریاست جمهوری کشورمان شاهد بودیم که یک کارزار اینترنتی به راه افتاد و در قالب آن بر این مساله تاکید می شد که علیرضا زاکانی

شایانیوز؛ در روزهای اخیر شاهد اوج گیری یک جنجال قابل توجه در حوزه مدیریت شهری پایتخت کشورمان بوده ایم. ماجرا از این قرار است که تنها اندکی پس از انتخابات ریاست جمهوری کشورمان شاهد بودیم که یک کارزار اینترنتی به راه افتاد و در قالب آن بر این مساله تاکید می شد که علیرضا زاکانی شهردار تهران و از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بایستی از سِمت شهرداری تهران کنار گذاشته شود.

به گزارش شایانیوز؛ موضوعی که با واکنش زاکانی و حامیان وی مواجه شد و آن ها این حرکت را غیرقانونی خطاب کردند و در عین حال یک کارزار تقابلی در رابطه با این موضوع از سوی جریان های حامی زاکانی در دستورکار قرار گرفت. با این حال، اینطور به نظر می رسد که بحث و جدل ها در مورد ضرورت برکناری علیرضا زاکانی به صحن شورای شهر تهران نیز رسیده است.

به طور خاص، به تازگی شاهد بوده ایم که نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران در موضع گیری گفته است که: «از وقتی وارد شورا شدیم، شهر تغییر قابل توجهی نداشته و حمل و نقل عمومی، جمع آوری پسماند، اختلال در مدیریت امور شهری و ارتباط مردم با شهرداری همچنان وضعیت مناسبی ندارد». به گفته وی «استفاده از حلقه تنگ دوستان در شهرداری یکی دیگر از مسائل موجود است. جهت‌گیری غلط شهرداری در استفاده از کمیسیون‌ها همچون کمیسیون ماده پنج نیز از دیگر مسائل است و بار‌ها گفتم که این کمیسیون قلک شهرداری نیست. در برخی موارد بدون وجود امضا و اجماع لازم، مصوبات کمیسیون ماده پنج را غیر قابل اجرا می‌کند.»

این عضو شورای شهر تهران در ادامه انتقاداتش به شهرداری تهران به مقبولیت و مشروعیت به عنوان دو اصل اساسی در جایگاه شهردار تهران اشاره کرد و گفت: «وقتی مقبولیت از بین می‌رود مشروعیتی باقی نمی‌ماند. اصلاح امروز منتج به نتیجه نخواهد شد. شهر نیازمند عطاری دانا و خاموش است تا در سکوت تلاش کند بدون هیاهو هر دم در هوس جای دیگر نباشد.»

علیرضا+زاکانی

در ادامه مهدی اقراریان از دیگر اعضای شورای شهر تهران هم در موضع گیری گفته است که «مسئله‌ای که امروز ما با آن مواجه هستیم، استمرار یا عدم استمرار مدیریت آقای زاکانی بر شهرداری تهران است».

وی ادامه داد: «به هر حال در این دوره سه ساله اقدامات متنوع و گوناگونی انجام شده است و بخشی از این اقدامات قابل دفاع است، اما مسئله‌ای که ما با آن مواجه هستیم رفتار‌های خارج از عرفی بود که ایشان به عنوان شهردار تهران در مناظره‌ها نشان دادند».

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «همانطور که در تذکر قبلی ام اعلام کردم رفتار‌های شخصی و سیاسی شهردار تهران از موضوعات و مسائل شورای شهر تهران مجزا نیست و ایشان به عنوان شخصیت حقوقی شهردار تهران وقتی وارد عرصه انتخابات می‌شود و اقدامات و کار‌هایی را انجام می‌دهد، باید این اقدامات مناسب جایگاه فرد منتخب شورای شهر باشد، نه اینکه با کاندیدای دیگری با ادبیاتی صحبت شود که این ادبیات به دور از شان و جایگاه نماینده منتخب شورای شهر و کسی است که شورا به عنوان شهردار انتخاب کرده است».

در این راستا، ابنطور به نظر می رسد که در روزهای آتی باید انتظار تشدید تنش ها با محوریت ضرورت خروج علیرضا زاکانی از شهرداری تهران را داشته باشیم. در این چهارچوب، آنچه مهم است این نکته می باشد که افراد و  شخصیت های مختلف بایستی نگاهی فراجناحی داشته باشند و با توجه به وضعیت حساس فعلی کشورمان، صرفا معطوف به منافع ملی و فرصت سازی برای کشور و دوری از هزینه تراشی های غیرضروری باشند. مساله ای که اگر در دستورکار نباشد صرفا برای مردم ایجاد هزینه می کند.

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn