کد خبر : 30379
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۶

درخواست جدید بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان لغو می‌شود؟

درخواست جدید بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان لغو می‌شود؟

این بازنشستگان مهم‌ترین خواسته‌های خود را اجرای دقیق متناسب‌سازی، ترمیم حقوق و ارائه خدمات درمانی رایگان عنوان کردند؛ آن‌ها خطاب به مسئولان گفتند: چرا متناسب‌سازی اجرایی نشد، چرا مزد و مستمری مطابق قانون ترمیم نمی‌شود؟     میرهاشم موسوی روز شنبه در نشست خبری افزود: دغدغه معیشت بازنشستگان در آخرین دیدار رئیس جمهور شهید آیت

این بازنشستگان مهم‌ترین خواسته‌های خود را اجرای دقیق متناسب‌سازی، ترمیم حقوق و ارائه خدمات درمانی رایگان عنوان کردند؛ آن‌ها خطاب به مسئولان گفتند: چرا متناسب‌سازی اجرایی نشد، چرا مزد و مستمری مطابق قانون ترمیم نمی‌شود؟

 

 

میرهاشم موسوی روز شنبه در نشست خبری افزود: دغدغه معیشت بازنشستگان در آخرین دیدار رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی مطرح و گزارشی نیز در این خصوص ارایه شد. شهید جمهور نیز تاکید کردند هر چقدر می‌توانید به بازنشستگان برسید و همیشه دغدغه معیشت این قشر را داشتند.

 

وی اظهار داشت: طبق برنامه هفتم توسعه و مصوبه دولت، ۳ میلیون تومان در بحث متناسب سازی پرداخت شد و بر این اساس باید ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باید تامین می‌شد که با یک هفته تلاش شبانه روزی انجام شد.

 

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هیچ مسیری جز خدمت به تعهدات نداریم، گفت: تامین این مبلغ خیلی سخت و معادل بودجه یک استان بزرگ بود اما ظرف یک هفته آن را انجام داده و پرداخت کردیم.

 

 

دولت سیزدهم در حالی روزهای پایانی عمر خود را سپری می کند که همچنان وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان به شکل دقیق و شفاف مشخص نشده است و همین موضوع موجب نارضایتی بسیاری از بازنشستگان را به همراه داشته است.

 

 

این در حالیست که در روزهای اخیر شاهد واریز وجه سه میلیون تومانی با عنوان علی الحساب به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی بودیم. واریزی که باز هم بازنشستگان را سردرگم کرد. این واریزی در روزهای قبل از پانزدهم تیر انجام شد و پیش از آن، همین مبلغ برای بازنشستگان کشوری و لشگری واریز شده بود.

 

نکته جالب توجه اما این است که وضعیت واریز این وجه علی الحساب در ماه تیر هم مشخص نیست و تداوم یا عدم تداوم آن هم با توضیح مقامات مسئول همراه نبوده است. به تازگی هم سیداحمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در این رابطه به ایلنا گفته است: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری سال‌ها قبل کلید خورد و اکنون در برنامه هفتم به عنوان یک تکلیف قانونی مصوب شده است؛ براین اساس، باید از ابتدای امسال اجرایی شود. مسئولان بیایند تا بازنشستگان زنده‌اند، دستور اجرای همسان‌سازی را صادر کنند.

 

حسینی با تاکید بر اینکه باید از فروردین ماه همسان‌سازی برای همه بازنشستگان اجرایی شود؛ ادامه داد: هر چند در این تورم مبلغ همسان‌سازی بسیار کم است، باز پول چند قرص نان برای بازنشستگان می‌شود و همین هم غنیمت است.

 

 

حواشی متناسب‌سازی حقوق و واکنش منظور
به‌تازگی مبلغ سه میلیون تومان به حساب شش میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته واریز شد اما حواشی آن کم نبود و آنگونه که برخی منابع رسمی خبر داده‌اند، با واکنش برخی گروه‌ها همراه شده است. در ادامه این حواشی، از سوی داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه پاسخ داده شد. منظور با انتشار یک توئیت در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یک بار در سال ۱۳۹۹ بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم انجام شد. متناسب‌سازی برای دومین بار بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم انجام می‌شود که در هفته قبل ابلاغ شد. منابع مالی متناسب‌سازی هم در بخش دوم قانون بودجه پیش‌بینی شده است که در هفتم خرداد ابلاغ شد.»

در روزهای قبل از پانزدهم تیر، سه میلیون تومان بابت علی‌الحساب همسان‌سازی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد؛ پیش از آن، همین مبلغ برای بازنشستگان کشوری و لشگری واریز شده بود؛ اما در هر حال، مشخص نیست که آیا این ماه (تیرماه) نیز علی‌الحساب همسان‌سازی برای کارگران بازنشسته واریز می‌شود یا خیر و اجرای آن از چه زمانی آغاز می‌شود.

سیداحمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در این رابطه می‌گوید:  متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری سال‌ها قبل کلید خورد و اکنون در برنامه هفتم به عنوان یک تکلیف قانونی مصوب شده است؛ براین اساس، باید از ابتدای امسال اجرایی شود.

او افزود:  من از خانواده‌ای کارگری هستم که پدرم و برادرم از دنیا رفتند و‌ همسان سازی حقوق خود را به چشم ندیدند و خدا می‌داند در جامعه بازنشستگان کشور، چند خانواده دیگر مثل خانواده من هستند. بیایند تا بازنشستگان زنده‌اند، دستور اجرای همسان‌سازی را صادر کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه باید از فروردین ماه همسان‌سازی برای همه بازنشستگان اجرایی شود؛ ادامه داد: هر چند در این تورم مبلغ همسان‌سازی بسیار کم است، باز پول چند قرص نان برای بازنشستگان می‌شود و همین هم غنیمت است.

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn