کد خبر : 30422
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۴۰

معاون اول ترامپ کیست و در مورد ایران چه در سر دارد؟!

معاون اول ترامپ کیست و در مورد ایران چه در سر دارد؟!

سناتور جمهوریخواه «جیمز دونالد ونس» که هیچ سابقه اجرایی در پیشینه خود ندارد قرار است در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری به مدت ۴ سال سکان پست معاونت او را بر عهده بگیرد، او که روزگاری ترامپ را با هیتلر مقایسه می کرد و جزو مخالفان سرسخت وی بود حالا به حامی

سناتور جمهوریخواه «جیمز دونالد ونس» که هیچ سابقه اجرایی در پیشینه خود ندارد قرار است در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری به مدت ۴ سال سکان پست معاونت او را بر عهده بگیرد، او که روزگاری ترامپ را با هیتلر مقایسه می کرد و جزو مخالفان سرسخت وی بود حالا به حامی درجه یک کاندیدا جمهوری خواهان تبدیل شده است.

آریا سعادتمند_ نواندیش: سناتور جمهوریخواه «جیمز دونالد ونس» که هیچ سابقه اجرایی در پیشینه خود ندارد قرار است در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری به مدت ۴ سال سکان پست معاونت او را بر عهده بگیرد، او که روزگاری ترامپ را با هیتلر مقایسه می کرد و جزو مخالفان سرسخت وی بود حالا به حامی درجه یک کاندیدا جمهوری خواهان تبدیل شده است.

 

مخالف دیروز؛ حامی امروز: معاون اول ترامپ کیست و در مورد ایران چه در سر دارد؟!

 

ترامپ این انتخاب را همزمان با نخستین روز از گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه برای انتخاب نامزد نهایی این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین، اعلام کرد.

 

«جیمز دونالد ونس» معاون ترامپ در زمینه ایران هم دیدگاهی سخت گیرانه دارد و به شدت مخالف برجام و طرفدار سرسخت ادامه سیاست فشار حداکثری ترامپ است.

 

با این حال او مخالف جنگ است و از ایده جنگ با ایران حمایت نمی‌کند و بیشتر معتقد است که باید ایران را در محاصره اقتصادی قرار داد؛ در حالی که در موضعی متناقض همزمان در مصاحبه‌ای پس از اعلام نامزدی‌اش گفته: اگر قرار است ایران را بزنید باید محکم بزنید.

 

او در نخستین موضع گیری‌اش پس از کسب عنوان معاون ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه محافظه کار «فاکس نیوز» مواضعی را نیز علیه ایران گرفت و به اجمال چند نکته را نیز درباره ایران گوشزد کرد.

 

ونس بارها گفته که جنگ با ایران اوضاع را پیچیده می کند اما همزمان از اقداماتی مثل ترور شهید سلیمانی دفاع کرده و می گوید باید ضرباتی محکم به ایران زد.

 

در مجموع می توان گفت که مواضع وی چندان با مواضع رئیس جمهوری سابق و احتمالا آینده آمریکا تفاوتی ندارد و آن ها فشار حداکثری را در دستور کار خواهند داشت.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn