پس از بررسیهای لازم توسط تیم متخصصین فنی تصمیمگیری برای بازنشستگی و انتقال موتورها به هواپیماهای دیگر یا تعمیر آن در آشیانه فرودگاه کرمان گرفته خواهد شد.
فرود سخت و برخورد دم به زمین با چنین شدتی در هواپیمایی ماهان سابقه دارد. بهطور مثال، در ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ یک فروند ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ این شرکت به رجیستر EP-MNK که از عسلویه عازم تهران بود، هنگام فرود در فرودگاه مهرآباد دچار برخورد دم با زمین شد.
در آن حادثه، هواپیما سه مرتبه دچار پرش (Bounce) گردید و با آنکه کادر پروازی توانایی انصراف از فرود و تلاش مجدد را داشتند، این کار را نکردند. تکرار پرشها باعث برخورد دم هواپیما با باند و بروز خسارت به ناحیه انتهایی هواپیما شد. نهایتاً، هواپیمایی کشوری در گزارش خود به ضعف خلبانان در تصمیمگیری برخلاف آموزشها اشاره کرد. هواپیما چند ماه بعد مجدداً فعال و سال بعد بازنشسته شد.