بازار فروش خودروهای برقی رونق گرفت
بازار خودروهای برقی همچنان در سرتاسر دنیا داغ است و نشانهای از کاهش سرعت در آن دیده نمیشود. طبق گزارش موسسه تحقیقاتی Rho Motion، تنها در ماه آگوست بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه خودروی برقی روی کره خاکی فروخته شده؛ با این آمار، مجموع فروش جهانی مدلهای الکتریکی در هشت ماه نخست سال به ۱۲.۵
بازار خودروهای برقی همچنان در سرتاسر دنیا داغ است و نشانهای از کاهش سرعت در آن دیده نمیشود. طبق گزارش موسسه تحقیقاتی Rho Motion، تنها در ماه آگوست بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه خودروی برقی روی کره خاکی فروخته شده؛ با این آمار، مجموع فروش جهانی مدلهای الکتریکی در هشت ماه نخست سال به ۱۲.۵ میلیون دستگاه رسیده است.
از ۱.۷ میلیون خودروی برقی که مشتریان در ماه آگوست خریداری کردهاند، ۱.۱۶ میلیون دستگاه از نوع تمام برقی (BEV) و ۵۷۰ هزار دستگاه از نوع هیبریدی شارژی (PHEV) بوده است. نکته حائز اهمیت اینکه با وجود رشد کلی بازار، روند فروش در مناطق مختلف دنیا داستان متفاوتی را روایت میکند.
آمریکا؛ رشد موقت به لطف مشوق مالیاتی
در ایالات متحده، فروش خودروهای برقی در ماه آگوست به رکوردی تازه رسیده، اما کارشناسان معتقدند این جهش بیشتر به دلیل آخرین مهلت استفاده از اعتبار مالیاتی فدرال ۷,۵۰۰ دلاری بوده است. هجوم خریداران برای بهرهمندی از این تخفیف، باعث رشد چشمگیر در کوتاه مدت شده است. با این حال، تحلیلگران هشدار میدهند که پس از پایان این مشوق در سهماهه پایانی سال، بازار آمریکا با افت شدید فروش مدلهای برقی روبرو خواهد شد. برخی خودروسازان از هماکنون برای کاهش تولید آماده میشوند. برای نمونه، فولکس واگن اعلام کرده تولید کراس اوور برقیID.4 را در اکتبر متوقف میکند و جنرال موتورز نیز در حال تدارک کاهش تولید محصولات برقی خود است.
کانادا؛ سقوط بدون حمایت دولتی
در شمال آمریکا، بازار کانادا شرایط متفاوتی دارد. فروش خودروهای برقی در این کشور از ابتدای سال تاکنون یک سوم کاهش یافته است. دلیل اصلی این افت، تعلیق برنامه ملی iZEV اعلام شده؛ این امر در کنار افول شرایط اقتصادی باعث شده کانادا از هدف گذاری های مرتبط با میزان فروش مدلهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۶ عقب بیفتد. اکنون احتمال داده میشود دولت کانادا اجرای سیاستهای فروش خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۶ را به تعویق بیندازد. در مجموع، بازار آمریکای شمالی تا به امروز تنها ۶ درصد رشد داشته که آن هم عمدتاً مدیون جهش موقت فروش در آمریکا است.

تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0