کد خبر : 34015
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶

تفاوت قطعات کیا سراتو وارداتی و مونتاژ

تفاوت قطعات کیا سراتو وارداتی و مونتاژ

سراتو یکی از محبوب‌ترین خودروهای خارجی در ایران است که توسط شرکت سایپا تولید و مونتاژ می‌شود. به همین دلیل، آشنایی با لوازم یدکی این خودرو اهمیت زیادی دارد. استفاده از لوازم یدکی اصلی و با کیفیت، ضامن سلامت و ایمنی خودرو و سرنشینان است. برای تهیه لوازم یدکی اصل، شناخت کافی از قطعه مورد

سراتو یکی از محبوب‌ترین خودروهای خارجی در ایران است که توسط شرکت سایپا تولید و مونتاژ می‌شود. به همین دلیل، آشنایی با لوازم یدکی این خودرو اهمیت زیادی دارد. استفاده از لوازم یدکی اصلی و با کیفیت، ضامن سلامت و ایمنی خودرو و سرنشینان است. برای تهیه لوازم یدکی اصل، شناخت کافی از قطعه مورد نیاز و بررسی گارانتی و ضمانت آن ضروری است. همچنین، وجود لوگوی شرکت تولید‌کننده بر روی بسته‌بندی، نشان‌دهنده اصالت محصول است. در ادامه، به تشریح جزئیات لوازم یدکی سراتو خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید.

 

معرفی کیا سراتو وارداتی و مونتاژ

کیا سراتو اولین بار در سال ۱۹۸۱ در کره جنوبی معرفی و تولید شد. چهار نسل از این خودرو تا به امروز عرضه شده است. در ایران، تنها سه نسل اول کیا سراتو عرضه شدند. تا سال ۲۰۱۴، واردات کیا سراتو TD به ایران توسط کیا موتورز ادامه داشت، اما پس از آن، شرکت سایپا مونتاژ این خودرو را برعهده گرفت.

در بازار ایران، دو مدل سراتو وجود دارد: سراتوهای وارداتی و سراتوهای مونتاژی که توسط شرکت سایپا تولید می‌شود. خودروهای مونتاژی سراتو در ایران، از لحاظ امکانات رفاهی با مدل‌های وارداتی تفاوت‌هایی دارند، مانند کیفیت قطعات، نوع قطعات، عملکرد و قیمت. در نهایت، در سال ۱۳۹۸، سایپا به دلیل کمبود قطعات و لوازم یدکی سراتو، خط تولید این مدل را متوقف کرد.

تفاوت لوازم یدکی سراتو وارداتی و سراتو سایپا

موتور-سراتو

نخستین نسل خودروی کیا سراتو در سال 2006 میلادی به کشور وارد شد، یعنی در دورانی که واردات خودرو به ایران افزایش یافته بود. این نسل از سراتو به دلیل ضعف در طراحی و ویژگی‌های فنی در مقایسه با رقبایی چون مزدا 3 موفق نبود. با این حال، ورود نسل دوم این خودرو در سال 2009 میلادی با بهبود این کاستی‌ها و برخورداری از نقاط قوت، به پرفروش‌ترین خودروی سال تبدیل شد. شرکت سایپا پس از چهار نسل، به تولید نسل قبلی خودروهای کیا سراتو پرداخته است. افرادی که نسل پیشین این خودرو را می‌پسندیدند، انتظار داشتند که مدل تولیدی سایپا با قیمت ارزان‌تری عرضه شود. با این وجود، حذف برخی امکانات باعث کاهش نسبی قیمت آن شده است. در نتیجه، انتخاب بین نسخه سایپایی و وارداتی سراتو بر عهده خریداران است. شایان ذکر است که قطعات فنی و ظاهری این خودرو از کشورهای مختلف به ایران وارد می‌شوند. به دلیل واردات، این قطعات به قیمت بیشتری عرضه می‌شوند.

اگر قصد داریم که لوازم یدکی کیا سراتو وارداتی را با سراتو سایپا مقایسه کنیم، نیاز داریم که به فرق آنها در منشاء تولید و عرضه توجه کنیم. بررسی و کنترل کیفیت سراتو سایپا مطابق با استانداردهای داخلی بوده و برای سراتو وارداتی استانداردهای بین المللی در نپر گرفته می‌شود.

3 مدل از کیا سراتو در ایران معرفی شده است:

  • مدل 2008 که تا 2009 وارد شد
  • سراتو TD که در سال 2010 تا 2013 وارد ایران شد 
  • سراتو YD که در سال 2010 تا 2013 به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه شد

مقایسه عملکرد سراتو وارداتی با مونتاژ

مونتاژی-کیا-سراتو

تفاوت سراتو وارداتی و مونتاژ در زمینه عملکرد دو خودرو شامل موارد زیر است:

  • موتور: موتور سراتوی مونتاژ داخل با صدا و لرزش کمتری روشن می‌شود و همواره در پایین‌ترین دور ممکن کار می‌کند.
  • گیربکس: سراتوی مونتاژ داخل به طور خودکار به دنده ششم می‌رود هنگامی که سرعت به بیش از 55 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، مانند نسخه‌های وارداتی.
  • قدرت: هر دو مدل از موتور یکسانی برخوردارند، اما به دلیل فرسودگی بیشتر قطعات موتور و گیربکس در نسخه وارداتی، شتاب آن اندکی کمتر از سراتوی مونتاژ داخل است.
  • مصرف سوخت و هندلینگ: این دو خودرو همچنین در مصرف سوخت و هندلینگ نیز تفاوت هایی با هم دارند.
  • کارکرد ترمزها و پایداری: مدل های وارداتی سراتو در مقایسه با نسخه های مونتاژ داخلی، برتری قابل توجهی در پایداری در پیچ ها و عملکرد ترمزها دارند. این برتری احتمالاً به خاطر استفاده از قطعات و فناوری های پیشرفته تر در مدل های وارداتی است.
  • راحتی: از نظر راحتی سواری، سراتوی مونتاژ داخلی به دلیل استفاده از صندلی‌های نرم‌تر و رینگ‌های کوچک‌تر، راحت‌تر است.
  • عایق‌بندی کابین: در مورد عایق‌بندی کابین نیز هر دو مدل تقریباً یکسان هستند و صدای لاستیک‌های عقب در هر دو به خوبی شنیده می‌شود.

در مجموع، هر دو نسخه از کیا سراتو دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند و مشتریان باید بر اساس نیازها و اولویت‌های خود، بهترین گزینه را انتخاب کنند. اما باید این را نیز ذکر کرد که سراتو وارداتی به خطر کیفیت و عملکرد بالای آن، دارای قیمت بالایی است.

قیمت لوازم یدکی سراتو

لوازم یدکی سراتو در بازار تنوع زیادی دارند. این قضیه باعث شده است که قطعات تقلبی با قیمت کمتری نیز در دسترس باشند. در صورت نیاز به تعویض هر یک از قطعات سراتو، حتما باید از قطعات اصل و با کیفیت مناسب استفاده کرد. این امر از آسیب رسیدن به سایر قطعات و افزایش هزینه‌های غیرضروری جلوگیری می‌کند.

قیمت لوازم یدکی سراتو تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. این عوامل شامل اصل یا تقلبی بودن قطعه، نوع و مدل قطعه، کیفیت و مرغوبیت آن، تعداد، کشور سازنده، واردات یا مونتاژ داخلی قطعه و غیره است. به طور کلی، کیفیت، جنس و برند اصلی قطعات از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت هستند. علاوه بر این، سال ساخت خودرو نیز بر قیمت لوازم یدکی اثرگذار است؛ به طوری که با افزایش سال ساخت، قیمت لوازم یدکی نیز بالاتر می‌رود. مسلما، سراتو مونتاژ با قیمت مناسب‌تر عرضه می‌شود، اما ممکن است کیفیت و عملکرد آن به اندازه مدل وارداتی نباشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت

عواملی که بر قیمت لوازم یدکی سراتو تاثیر می‌گذارند شامل موارد زیر هستند:

  • عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضای محصول در بازار و وضعیت موجودی آن، عوامل اصلی تعیین کننده نوسانات قیمت آن محصول هستند.
  • اشخاص توزیع‌کننده: نحوه توزیع لوازم یدکی سراتو از سوی فروشندگان، می‌تواند باعث افزایش یا کاهش نوسانات قیمتی این قطعات در بازار شود.
  • تخفیف‌ها: تخفیف‌های ارائه شده توسط تولید کنندگان و توزیع‌کنندگان تأثیر مهمی بر قیمت لوازم یدکی سراتو دارد.

وارداتی یا مونتاژ! کدام سراتو بهتر است؟

سراتو تولید شده توسط سایپا در مقایسه با نمونه‌های وارداتی، از نظر کیفیت فضای داخلی کمی پایین‌تر است، اما در سایر زمینه‌ها عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. اما، حذف سیستم کنترل پایداری و ترمزهای دیسکی عقب، نقطه‌ضعف مهمی بوده که بر هندلینگ و ایمنی این خودرو تأثیر منفی گذاشته است. برای کسانی که صفر بودن خودرو اهمیت دارد و به آپشن‌های خوب نیاز دارند، مدل آپشنال سراتو مونتاژی گزینه مناسبی است. اما اگر کیفیت بالای خودروی وارداتی در اولویت باشد، پیشنهاد می‌شود که سراتو وارداتی یا حتی مدل کارکرده‌ی تمیز آن خریداری شود. در نهایت، خریداران باید بهترین گزینه را با توجه به نیازها و بودجه خود انتخاب کنند.

سخن پایانی

در حال حاضر، به دلیل افزایش تورم و نرخ بالای کالاهای وارداتی در ایران، بازار شاهد انواع کالاهای تقلبی است. قطعات یدکی خودروی سراتو نیز از این موضوع مستثنی نیست و طیف گسترده‌ای از آنها در بازار موجود است. بنابراین، پیدا کردن قطعات اصلی، باکیفیت و معتبر به سادگی امکان پذیر نیست. در هنگام خرید لوازم یدکی سراتو، توجه به اصالت کالا، گارانتی و نحوه بسته‌بندی آن ضروری است. همچنین کسب اطلاعات مقدماتی درباره قطعه مورد نظر می‌تواند بسیار مفید باشد. فروشگاه GSP به عنوان یک منبع معتبر برای تأمین قطعات یدکی کیا و هیوندای مطرح است که علاوه بر کیفیت، اصالت کالا را نیز تضمین می‌کند.

منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی مومنی پنجشنبه , 25 مرداد 1403 - 15:37

سلام ممنون از سایت جالبتر بابت انتشار این پست، من یه مقاله دیگه در مورد تفاوت لوازم یدکی سراتو سایپایی و مونتاژ در سایت افق اقتصادی خوندم که اونم مفید بود و بهتون پیشنهاد میکنم هر دو مقاله رو بخونید.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn