کد خبر : 34781
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

سينمای ايران در غم از دست دادن يك ستاره ؛ سعید راد درگذشت

سينمای ايران در غم از دست دادن يك ستاره ؛ سعید راد درگذشت

به گزارش بازيگر 360 ،‌سعید راد، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، پس از تحمل دوره‌ای بیماری، صبح امروز اول مردادماه در سن ۷۹ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. راد که از اواخر سال گذشته به دلیل زمین‌خوردگی در منزل و مشکلات ناشی از آن در بستر بیماری بود، در ماه‌های اخیر تحت

به گزارش بازيگر 360 ،‌سعید راد، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران، پس از تحمل دوره‌ای بیماری، صبح امروز اول مردادماه در سن ۷۹ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

راد که از اواخر سال گذشته به دلیل زمین‌خوردگی در منزل و مشکلات ناشی از آن در بستر بیماری بود، در ماه‌های اخیر تحت عمل‌های جراحی متعدد و دوره‌های فیزیوتراپی قرار گرفته بود، اما متاسفانه این تلاش‌ها برای بهبودی او مثمر ثمر واقع نشد و سرانجام صبح امروز درگذشت.

راد که به عنوان یکی از ستاره‌های سینمای پیش از انقلاب ایران شناخته می‌شد، فعالیت هنری خود را از اوایل دهه ۵۰ آغاز کرد. منش لوطی‌وار، فیزیک بدنی خاص و میمیک چهره او، راد را به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازیگران آن دوره تبدیل کرد. او در فاصله سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ در ۳۴ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که از جمله آثار شاخص او می‌توان به “کافر”، “صادق کرده”، “تنگنا” و “سفر سنگ” اشاره کرد.

فعالیت هنری راد پس از انقلاب با وقفه‌ای همراه بود، اما او در سال ۱۳۶۰ با بازی در فیلم “خط قرمز” به سینما بازگشت. با این حال، او بار دیگر در سال ۱۳۶۳ ممنوع‌التصویر شد و تا سال ۱۳۷۸ از فعالیت در سینما دور ماند.

بازگشت راد به سینما در سال ۱۳۷۸ با فیلم “دوئل” رقم خورد. او در این سال‌ها در فیلم‌های متعددی از جمله “چ”، “در چشم باد”، “سرزمین مادری”، “ترور خاموش”، “ارثیه پدری” و “گیلدخت” به ایفای نقش پرداخت.

درگذشت سعید راد ضایعه‌ای بزرگ برای سینمای ایران است. او بی‌شک یکی از تاثیرگذارترین بازیگران تاریخ سینمای ایران بود و یاد و خاطره او همواره در میان مردم و اهالی سینما زنده خواهد ماند.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn