کد خبر : 35001
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

زیارت در امامزاده‌های مشهور پایتخت

زیارت در امامزاده‌های مشهور پایتخت

همشهری – سعیده مرادی: امامزاده‌هایی مانند امامزاده طاهر کرج، امامزاده عبدالله شهر ری و بقعه شیخ صدوق که اکنون برای پایتخت نشینان شناخته شده بوده و روزانه خیل عظمیمی از زائران به این مکان‌های پر از معنویت می‌روند. امامزاده طاهر کرج نشانی: کرج، اتوبان کرج-قزوین، بعد از پل مهرشهر معرفی: سکانس‌های ویژه‌ای از سریال مادرانه،

همشهری – سعیده مرادی: امامزاده‌هایی مانند امامزاده طاهر کرج، امامزاده عبدالله شهر ری و بقعه شیخ صدوق که اکنون برای پایتخت نشینان شناخته شده بوده و روزانه خیل عظمیمی از زائران به این مکان‌های پر از معنویت می‌روند.

امامزاده طاهر کرج

نشانی: کرج، اتوبان کرج-قزوین، بعد از پل مهرشهر

معرفی: سکانس‌های ویژه‌ای از سریال مادرانه، در امامزاده طاهر واقع در مهرشهر کرج ضبط شد. سریالی ویژه ماه رمضان سال ۹۲ که در آن بازیگر نقش اصلی فیلم یعنی اردلان تمجید بارها بر سرمزار مادرش در این امامزاده می‌رود بنابراین بینندگان بارها نماهایی از این امامزاده را در سریال می‌بینند. قسمتی از بنای امامزاده طاهر متعلق به دوره صفویه بوده و بخش دیگر آن نیز مربوط به دوره معاصر است. در این مجموعه هنرمندانی مانند احمد شاملو، حسن گل نراقی، احمد محمود و … به خاک سپرده شده‌اند.

زیارت در امامزاده‌های مشهور پایتخت

امامزاده عبدالله

نشانی: شهر ری، امامزاده عبدالله

معرفی:سرزمین کهن یا به عبارت دیگر سرزمین مادری، مجموعه‌ای تلویزیونی است که توسط کمال تبریزی کارگردانی و ساخته شد. قبرستان امامزاده عبدالله شهر ری بخشی از لوکیشن این سریال بود که در سال ۹۲ در قاب تصویر قرار گرفت. نسب این امامزاده به امام سجاد می‌رسد و قدمت بقعه داخلی آن طبق گفته‌ها مربوط به دوره صفویه است. در قبرستان این امامزاده تعداد زیادی از مشاهیر مدفون هستند. آرامگاه‌های خانوادگی این امام‌زاده نیز به سبک معماری دوره قاجار، پهلوی اول و دوم ساخته شده‌اند. مجموعه گورستان امامزاده عبدالله در چهارده اردیبهشت ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

زیارت در امامزاده‌های مشهور پایتخت

بقعه شیخ صدوق

نشانی: شهر ری، خیابان ابن بابویه

معرفی: اگر فیلم تختی را دیده باشید، تصویر بقعه شیخ صدوق را در این فیلم خوب به یاد دارید. شیخ‌ صدوق ملقب به ابن بابویه دانشمند بزرگ‌ شیعه در قرن چهارم است. شیخ صدوق در ۷۵ در شهر ری درگذشت و پیکرش در نزدیکی مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دفن شد. بعدها در اطراف مقبره او قبرستانی برای دفن مومنان و بزرگان شکل گرفت که ابن بابویه نام گرفت. این قبرستان محل دفن بزرگانی مانند جهان پهلوان تختی است. همین موضوع هم باعث شد تا از فضای آن به عنوان بخشی از لوکیشن فیلم تختی استفاده شود.

زیارت در امامزاده‌های مشهور پایتخت

منبع خبر: همشـهری

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn