کد خبر : 37104
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰

طرز تهیه کیک نارگیلی خیس ساده و خوشمزه

طرز تهیه کیک نارگیلی خیس ساده و خوشمزه

به گزارش پارسینه پلاس، کیک نارگیلی خیس یکی از انواع کیک ها می باشد که فوق العاذه خوشمزه می باشد که بسیار ساده و مجلسی است و می توانید برای مناسبت های مختلف آن را تهیه کند. کیک نارگیلی خیس به دو بخش تقسیم می شود. مواد لازم برای رویه کیکشیر یا شیر نارگیل ۱

به گزارش پارسینه پلاس، کیک نارگیلی خیس یکی از انواع کیک ها می باشد که فوق العاذه خوشمزه می باشد که بسیار ساده و مجلسی است و می توانید برای مناسبت های مختلف آن را تهیه کند. کیک نارگیلی خیس به دو بخش تقسیم می شود.

مواد لازم برای رویه کیک
شیر یا شیر نارگیل ۱ پیمانه
شکر ۲ ق غذا خوری
شکلات سفید ۳۰ گرم
خامه صبحانه ۳ ق غذا خوری
پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه
مواد لازم
آرد شیرینی پزی ۲ پیمانه
شیر یا شیر نارگیل ۱/۲ پیمانه
روغن ۱/۲ پیمانه
ماست غلیظ ۱/۲ پیمانه
بیکنیگ پودر ۲ ق مربا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه
شکر ۳/۴ پیمانه

۱مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را با کمک‌ پیمانه یا لیوان فرانسوی تهیه کنید. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را کمی چرب کرده و برای ۱۰ دقیقه روی شعله پخش کن بگذارید تا گرم شود.

۲مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را با سرعت متوسط هم بزنید.

۳مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید ماست و شیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاید. مخلوط آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هک بزنید و در انتها با سرعت کند همزن برای چند ثانیه بزنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاید. وقتی آرد مخلوط شد پودر نارگیل را افزوده و با لیسک هم بزنید.

۴مرحله چهارم: پخت کیک. نارگیلی خیس بدون فر

برای پخت بدون فر مایه کیک را داخل قالب ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۶۰ دقیقه بگذارید تا کیک خوب پخته شود. برای پخت با فر نیز مواد را داخل قالب دلخواه ریخته و برای ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذاری تا کیک خوب پخته شود.

۵مرحله پنجم: تهیه کیک خیس نارگیلی

وقتی کیک در حال پخت است باید رویه کیک را آماده کنید. خامه صبحانه را داخل یک شیرجوش ریخته تا داغ شود و بعد شکلات را افزده‌ و هم بزنید تا ذوب شود. در ادامه شیر نارگیل شکر و پودر نارگیل را افزوده و از روی حرارت بردارید و هم بزنید. وقتی کیک پخته شده روی آن حفره ایجاد کنید و مایه تهیه شده را روی آن بریزید و صبر کنید تا جذب کیک شود.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn