دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: معتقدم که این مساله واردات خودروی کارکرده عملی نمی شود. نیازی نیست که هر کسی یک خودرو وارد کشور کند. همین امروز در مجمع عمومی ایران خودرو، گزارشی از سنگال ارایه شد که این کشور با این اشتباه به قبرستان خودروهای کارکرده مبدل شد.
اسماعیل شجاعی گفت: ۵ سال به دلیل کمبود ارز، دچار کمبود واردات خودرو بودیم. در بخش دیگر به دلیل مشکلات قطعه ای، مشکلات عرضه را شاهد بودیم.
وی افزود: ایران در سال می تواند ۱ میلیون و نیم تا یک میلیون و هفتصد هزار خودرو تولید کند. وقتی نیازمند قطعه برای تولید خودرو نیز هستیم و نمی توانیم این ارز را نیز به راحتی اختصاص دهیم با کمبود عرضه مواجه می شویم.
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو بیان کرد: اینکه بگوییم می خواهیم خودروی کار کرده خارجی وارد کنیم تا عرضه بیشتر شود یک مسیر انحرافی است.
وی گفت: اگر از تولید کشور پشتیبانی کردیم و اجازه دادیم که واردات ماشین نو هم انجام شود آن زمان می توانیم به واردات خودروی کارکرده هم اقدام کنیم. ولی متاسفانه این مسیر در کشور ما به شکل درستی طی نشده است.
وی یادآورشد: معتقدم که این مساله واردات خودروی کارکرده عملی نمی شود. نیازی نیست که هر کسی یک خودرو وارد کشور کند. همین امروز در مجمع عمومی ایران خودرو، گزارشی از سنگال ارایه شد که این کشور با این اشتباه به قبرستان خودروهای کارکرده مبدل شد.
وی گفت: راه حل آن است که دولتمردان و مجلسی ها به جای تقابل ،دست تولید کنندگان را بگیرند. امروزه می توانیم ۸۰ درصد کل زنجیره خودروسازی کشور را تامین کنیم و در کنار آن خودروی نو را نیز وارد کنیم.
وی اظهارکرد: دشمن می خواهد منابع ارزی را از تولید به واردات کالاهای به درد نخور ببریم. افرادی که دشمن تولید هستند، دشمن منافع ملی ما نیز هستند.
وی گفت: اگر اقتصاد خود را تضعیف کنیم و کالای مان از کشورهای خارجی وارد کنیم عملا منافع خود را در همه بخش ها از دست می دهیم.