کد خبر : 38860
تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹

از تبلیغ همجنسگرایی تا تمسخر شام آخر؛ موج انتقادات از تاثیر چپگرایی بر افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

از تبلیغ همجنسگرایی تا تمسخر شام آخر؛ موج انتقادات از تاثیر چپگرایی بر افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

خبرورزشی : مراسم افتتاحیه پاریس 2024 روز گذشته برگزار شد و حالا بازی‌های المپیک رسما آغاز شده است. پیش از اینکه شاهد روشن شدن مشعل المپیک باشیم، برخی آیتم‌های مراسم افتتاحیه اعتراضات زیادی را منجر شد. حواشی افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ ساعاتی مانده به افتتاحیه آغاز شد. تخلیه یک فرودگاه به دلیل تهدید بمب گذاری، خرابکاری

خبرورزشی : مراسم افتتاحیه پاریس 2024 روز گذشته برگزار شد و حالا بازی‌های المپیک رسما آغاز شده است. پیش از اینکه شاهد روشن شدن مشعل المپیک باشیم، برخی آیتم‌های مراسم افتتاحیه اعتراضات زیادی را منجر شد.

از تبلیغ همجنسگرایی تا تمسخر شام آخر؛ موج انتقادات از تاثیر چپگرایی بر افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴

حواشی افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ ساعاتی مانده به افتتاحیه آغاز شد. تخلیه یک فرودگاه به دلیل تهدید بمب گذاری، خرابکاری در راه آهن که منجر به اختلال در برنامه قطارها شد و همینطور بارندگی شدید در روز افتتاحیه ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد) که حتی در سیگنال‌های ارسالی ماهواره ای برای دقایقی مشکل ایجاد کرد. هیچکدام از این حواشی اما اعتراضات گسترده فرانسوی‌ها را در پی نداشت.

 

در این مراسم شاهد اجرای آیتم‌هایی مرتبط با شعار آزادی، برابری و برادری جمهوری فرانسه بودیم. اما انتقادات و اعتراضات آنجا شروع شد که تبلیغ همجسنگرایی و ترنسجندر نقش پررنگی در افتتاحیه المپیک داشت. جالب اینکه این تاکید برا همجنسگرایی و بولد کردن ترنسجندرها کاملا نامربوط به شعار جمهوری فرانسه ربط داده شده بود!

 

 

منتقدان می‌گویند چرا باید این حجم از تاکید روی همجنسگرایی و ترنسجندر در مراسم افتتاحیه المپیک باشد. برخی فرانسوی‌ها نیز از این موضوع در شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده اند و این مسائل را نه نماد فرهنگ فرانسه بلکه تاثیر یک اقلیت چپ روی مراسم دانسته اند. آنها می‌گویند کمیته برگزاری المپیک برای راضی کردن چپ‌ها و فرار از انتقادات آنها به موضوعات مورد علاقه چپ‌ها در افتتاحیه پرداخته اند!

 

از سوی دیگر برگزاری مراسم افتتاحیه در سطح شهر پاریس با حفظ کامل امنیت و در هوای بارانی نیز تمجیدهای زیادی از برگزار کنندگان در پی داشته است. در تاریخ المپیک برای اولین بار رژه ورزشکاران در ورزشگاه برگزار نشد و ورزشکاران با کشتی از رود سن و مقابل جایگاه عبور کردند. برگزاری مراسم در اسکیل شهری با حفظ امنیت نقطه قوت افتتاحیه پاریس ۲۰۲۴ بود.

 

آنچه اعتراضات را منجر شده، مسائل فرهنگی و آیتم‌هایی بود که بسیاری از فرانسوی‌ها آن را در تناقض با تاریخ و فرهنگ کشورشان می‌دانند. همچنین بسیاری از اروپایی ها با مقایسه آیتم های فرهنگی پاریس 2024 و لندن 2012، این افتتاحیه را نشانه ای از افول فرهنگی اروپا دانستند!

 

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn