کد خبر : 40098
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲

بررسی علت روشن نشدن درایو دانفوس و اینورتر کنترل تکنیک

بررسی علت روشن نشدن درایو دانفوس و اینورتر کنترل تکنیک

  عیب یابی و تعمیر درایو دانفوس و اینورتر کنترل تکنیک دغدغه اصلی صاحبان مشاغل صنعتی و افرادی که با اینورتر های برند دانفوس و کنترل تکنیک سرو کار دارند مربوط به نحوه صحیح نگهداری از درایو ها جهت افزایش عمر دستگاه است. زیرا اینورتر دانفوس و همچنین درایو کنترل تکنیک با ساختار با کیفیت

بررسی علت روشن نشدن درایو دانفوس و اینورتر کنترل تکنیک

 

عیب یابی و تعمیر درایو دانفوس و اینورتر کنترل تکنیک

دغدغه اصلی صاحبان مشاغل صنعتی و افرادی که با اینورتر های برند دانفوس و کنترل تکنیک سرو کار دارند مربوط به نحوه صحیح نگهداری از درایو ها جهت افزایش عمر دستگاه است. زیرا اینورتر دانفوس و همچنین درایو کنترل تکنیک با ساختار با کیفیت و قیمت بالا در صورت از کار افتادن، قدرت خرید بسیار پایینی دارند و لازم است در صورت خطا برای عیب یابی و تعمیر به مرکز تخصصی ارجاع داده شوند تا توسط افراد متخصص و با تجربه تعمیر گردند. تعمیر اینورتر کنترل تکنیک و انواع درایو های اروپایی امری کاملا تخصصی است. و نیازمند داشتن تجربه و مهارت می‌باشد. بدین منظور در این مقاله دلایل روشن نشدن درایو های دانفوس و کنترل تکنیک و همچنین روش نگهداری صحیح از آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دلایل اصلی روشن نشدن اینورتر دانفوس و درایو کنترل تکنیک

برای رفع ایرادات و تعمیر درایو ها یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی که باید به آن توجه شود، شناخت ساختار داخلی و طراحی نوع اینورتر و همچنین آشنایی با قابلیت‌ها و نحوه کار درایو است. اینورتر دانفوس و درایو کنترل تکنیک با ساختار داخلی نسبتا مشابه و طراحی با کیفیت در صورت استفاده صحیح و نگهداری درست، عمدتا به ندرت دچار اشکال و خرابی می‌شوند. یکی از مواردی که ممکن است صاحبان مشاغل صنعتی و مهندسان برق با آن مواجه شوند، مربوط به روشن نشدن اینورتر است. در اینجا قصد داریم، دلایل اصلی روشن نشدن درایو دانفوس و اینورتر کنترل تکنیک را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

عدم توجه به نوع اینورتر

توجه نکردن به نوع تک فاز و سه فاز بودن درایو و دادن برق اشتباه به کنترل کننده دور موتور باعث روشن نشدن اینورتر می‌شود. از کار افتادن و روشن نشدن اینورتر باعث توقف فرایندهای تولیدی در صنایع مرتبط با حوزه اتوماسیون صنعتی می‌شود. بنابراین لازم است در زمان انتخاب اینورتر دانفوس و درایو کنترل تکنیک براساس نوع کاربری، به تک فاز و سه فاز بودن آن و همچنین محدوده توان آن‌ها توجه کنید. عدم رعایت موارد بالا علاوه بر روشن نشدن درایو، باعث خراب شدن پل دیودی، ایراد در کارکرد تریستور(تجهیز ورودی حفاظت) و… می‌شود.

قطع فاز ورودی و خروجی اینورتر

 اینورتر با حفاظت از برق ورودی و خروجی به عنوان محافظی ایمن برای موتورها به حساب می‌آید. زمانی که فاز ورودی قطع شود و نوسان برق ورودی T،S ،R  رخ دهد، اینورتر فاز خروجی را قطع می‌کند و شما با خطای SPI مواجه می‌شوید. برای رفع این Error باید خطای برق ورودی درایو و فیوز ورودی آن را بررسی نمایید. در صورتی‌که یکی از فاز‌های خروجی u،v ، w به سمت موتور قطع گردد و یا سه فاز خروجی دچار عدم تقارن شود با خطای SP0 مواجه خواهید شد و لازم است برای رفع Error سیستم توزیع برق خروجی و کابل و موتور را بررسی نمایید. ایراد در سیستم خروجی اینورتر دانفوس نیاز به بررسی تخصص دارد و نیازمند تعمیر دقیق و کامل است.

 سوختن تریستور اینورتر

رایج‌ترین دلیل سوختن تریستورها مربوط به خطای ولتاژ بیش از حد است. ولتاژ اضافی در بیشتر اوقات باعث حالت on بدون برنامه‌ریزی در تریستور می‌شود. و در صورتی‌که میزان ولتاژ عبوری معکوس از vbr در تریستور بیشتر شود، منجر به سوختن تریستور می‌گردد. تعمیر تریستور  اینورتر کنترل تکنیک در صورت خرابی باید توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود.

نگهداری از اینورتر دانفوس و درایو کنترل تکنیک

نکات مهم نصب و نگهداری از اینورتر شامل موارد زیر است.

  • نصب درایو در محیط تمیز و فاقد رطوبت
  • قرار دادن اینورتر در محیطی با فضای مناسب جهت تعمیر و بررسی آن
  • چکاپ و بررسی دوره‌ای درایو
  • توجه به منوال برند مربوطه در زمان راه اندازی و رعایت استانداردهای دفترچه راهنمای اینورتر
  • تمیز کردن بخش خارجی اینورتر از گرد و غبار، ذرات ریز
  • بررسی اتصالات و کابل‌ها و سیم کشی‌ها
  • استفاده کردن از سیستم حفاظت جهت جلوگیری از اضافه ولتاژ ، خطای اضافه جریان، خطای زمین و…
  • تمیز کردن فن و تعویض فیلتر فن خنک کننده برای جریان بهتر هوا در اطراف درایو

نتیجه‌گیری

با توجه به مطالبی که پیش‌تر به آن پرداختیم، می‌توان نتیجه گرفت درایو دانفوس و اینورتر کنترل تکنیک در صورت خاموش شدن و از کار افتادن نیاز به بررسی تخصصی توسط کارشناس مجرب و کاربلد دارند و عیب یابی اشتباه جهت تعمیر درایو دانفوس و انواع کنترل کننده‌های دور موتور، توسط افراد ناآشنا و غیر متخصص باعث آسیب بیشتر به درایوهای اروپایی می‌شود و هزینه‌های بسیاری را برای صاحبان آن به همراه خواهد داشت.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn