کد خبر : 40320
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲:۱۵

خبر مهم از همسان سازی ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان

خبر مهم از همسان سازی ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان

بازدید:۱۳۰۹ طبق این ابلاغیه منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور صرفاً بابت اجرای حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی هزینه خواهد شد. به گزارش صد آنلاین، تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق

خبر مهم از همسان سازی ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان | حساب این بازنشستگان ۵ میلیون شارژ می‌شود

بازدید:۱۳۰۹

طبق این ابلاغیه منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور صرفاً بابت اجرای حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی هزینه خواهد شد.

به گزارش صد آنلاین، تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی ذیربط تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت حقوق بازنشستگی شده‌اند، در سال ۱۴۰۳ مشمول متناسب‌سازی موضوع این آیین‌نامه هستند.

 

آبان سال گذشته نمایندگان مجلس هم با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان موافقت کردند. این تصمیم در نشست علنی روز سه شنبه سی‌ام آبان ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی در روند بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه گرفته شد که براساس آن با بند الحاقی (یک) ماده ۲۹ این لایحه درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان موافقت شد.

 

 

در بند الحاقی یک ماده ۲۹ این لایحه آمده است: «به‌منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد.

اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین‌نامه اجرایی این بند به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.»

به این ترتیب نمایندگان مجلس با میزان افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ ، موافقت کرده‌اند.

براین اساس ،تمام بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که مشمول صندوق بازنشستگی کشوری هستند، ماهیانه حداقل ۹ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم در سال ۱۴۰۳ و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی از این قائده مسنثنی نیست و شامل افزایش ۲۰ درصدی شده ‌است. این افراد به تناسب سنوات خدمتشان حقوق دریافت کرده و مبلغ ۹ میلیون تومان صرفا حداقل دریافتی است. این در حالی است که حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ مبلغ ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

این تصمیم بر اساس ردیف (۳-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) ماده واحده لایحه مذکور؛ حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

طبق بند (۴-۲) در اجرای ماده (۴۹) قانون خدمت وظیفه عمومی، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متعهد بدون فرزند معادل ۹۰ درصد حداقل دریافتی پایور است. سازمان برنامه و بودجه مکلف است تمام اعتبارات لازم برای اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل به صورت جداگانه ذیل ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منظور کند.

خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قطره

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه ای که بر کتاب عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری در دولت شهید رئیسی نوشت: “عبور از مضایق مالی و تأمین منابع رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان” را از افتخارات …
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه ای که بر کتاب عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری در دولت شهید رئیسی نوشت: “عبور از مضایق مالی و تأمین منابع رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان” را از افتخارات به یادماندنی صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، “سیدصولت مرتضوی” در حاشیه نگاری کتاب عملکرد و اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در دوران #شهید_جمهور آورده است:

فعالیت های جهادی همکاران سخت کوشم در سازمان بازنشستگی کشوری موجبات ارتقاء امنیت فکری و آینده بازنشستگان را فراهم نموده است. عبور از مضایق مالی و تأمین منابع بمنظور رتبه بندی و همسان سازی حقوق بازنشستگان از افتخارات به یادماندنی آن صندوق می‌باشد.

بعنوان کوچکترین خدمتگزار شما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اراده پولادینتان ارج نهاده و عزیز توفیقات شما را مسئلت می‌نمایم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که در دولت مردمی سیزدهم اراده بر این بود که سیاست‌های کلی منشور عملیاتی ما در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی باشد، اظهار داشت: تا امروز همه اقداماتی که ما در این دولت با هدایت‌های راهبردی و حمایت رئیس‌جمهور شهید داشتیم، عمدتاً مبتنی بر این سیاست‌ها بود و اگر هم نقصی به وجود آمده یا اشکالی وجود داشته، در مقام اجرا اتفاق افتاده است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn