کد خبر : 41094
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳

طرز تهیه کیک ووپی شکلاتی خوشمزه

طرز تهیه کیک ووپی شکلاتی خوشمزه

کیک ووپی یکی از کیک های بسیار معروف و محبوب می باشد و تاریخ آن برای کشور نیو انگلند می باشد و بعد در سراسر ایالات متحده این کیک تهیه و فروخته شد و بزرگترین کیک ووپی در جهان در پورتلند جنوبی در ۲۶ مارس با ورزن ۴۸۱ کیلوگرم است. این کیک از دو لایه

کیک ووپی یکی از کیک های بسیار معروف و محبوب می باشد و تاریخ آن برای کشور نیو انگلند می باشد و بعد در سراسر ایالات متحده این کیک تهیه و فروخته شد و بزرگترین کیک ووپی در جهان در پورتلند جنوبی در ۲۶ مارس با ورزن ۴۸۱ کیلوگرم است. این کیک از دو لایه تهیه می شود وسط کیک با خامه قنادی زده شده پر می شود. اما با مقادیر گفته شده به شما ۱۰ عدد کیک ووپی جفت می دهد و شما می توانید برای عصرانه و مهمانی های خود این کیک خوشمزه و نرم را به راحتی تهیه کنید.

مواد لازم

آرد ۲ و نیم پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
پودر شکر ۱ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم به دمای محیط رسیده
بکینگ پودر ۲ ق چای خوری
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
پودر کاکائو ۱ ق سوپ خوری
شیر ۱ پیمانه
خامه ی فرم گرفته ۱ و نیم پیمانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه قنادی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. سپس فر را با دمای ۱۷۵ درجه روشن کنید تا گرم شود. آرد را با بیکنیگ پودر مخلوط کنید سه بار الک کنید. برای تهیه پودر شکر باید شکر را داخل آسیاب کنید تا پودری شود یا از دانه ریز استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

پودر شکر و کره را داخل کاسه ی همزن ریخته و هم بزنید تا پوک و سبک شوند و تخم مرغ و وانیل را افزوده و یک دقیقه هم زده و آرد و پودرکاکائو و بکینگ پودر را با هم ترکیب و الک کرده و نیمی از مواد را افزوده و شیر را افزوده و مابقی ترکیب آرد را افزوده و همزده و موادمان از مواد کیک کمی منسجم تر است.

مرحله سوم: پخت کیک ووپی

حالا باید مواد تهیه شده را داخل قیف ریخته و داخل سینی که کاغذ روغنی قرار دهید،با فاصله ریخته و داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید ( تا زمانی که خلال چوبی را داخل یکی از ووپی ها زده و خارج کنید و تمیز از داخل ووپی خارج شود) و بعد با خامه قرم گرفته را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نیمه یخی شود و بعد فرم دهید و روی یک طرف شیرینی قرار دهید و یک کیک دیگر را روی آن قرار دهید و به دلخواه با پودر قند یا شکلات ذوب شده تزیین کنید.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn