کد خبر : 41502
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

ادعای نگران کننده درویش؛ ماجرای هنانوف، باهویی و قانونی که لازم الاجراست

ادعای نگران کننده درویش؛ ماجرای هنانوف، باهویی و قانونی که لازم الاجراست

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل گذشته با اعلام فدراسیون فوتبال بازیکنان خارجی باید ۶۰ درصد دقایق مسابقات را بازی می‌کردند و در غیر این صورت به ازای هر یک بازیکن، یک سهمیه خارجی فصل بعد باشگاه فوق از دست می‌رفت. امسال اما اعلام شد بازیکنان غیرایرانی به جای ۶۰ درصد دقایق باید ۶۰

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ فصل گذشته با اعلام فدراسیون فوتبال بازیکنان خارجی باید ۶۰ درصد دقایق مسابقات را بازی می‌کردند و در غیر این صورت به ازای هر یک بازیکن، یک سهمیه خارجی فصل بعد باشگاه فوق از دست می‌رفت. امسال اما اعلام شد بازیکنان غیرایرانی به جای ۶۰ درصد دقایق باید ۶۰ درصد بازی‌ها را در زمین حضور پیدا کنند.

بند قانونی نقل و انتقالت در این خصوص می‌گوید:

به منظور اطمینان از سلامت نقل و انتقال بازیکنان خارجی، چنان‌چه یک بازیکن خارجی به‌جز دلایل پزشکی مورد تایید ایفمارک در کم‌تر از 60 درصد از زمان مسابقات شرکت نداشته باشد، به ازای هر بازیکن غیرموثر، یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می‌شود.

این قانون ابتدای فصل گذشته ابلاغ شد و حالا که وقت اجرای آن رسیده حرف و حدیث‌هایی ایجاد شده که یکی از آنها حاشیه‌های مربوط به پرسپولیس و دو سهمیه خارجی این باشگاه است.

پرسپولیس در این زمینه در خصوص وحدت هنانوف و نبیل باهویی، دو بازیکن خارجی فصل گذشته خودش دچار دردسر شده و طبق قانون با کاهش دو سهمیه نقل و انتقالات روبرو خواهد شد. باشگاه پرسپولیس چندی بعد در این خصوص بیانیه‌ای نوشت و مدعی شد وحدت حنانوف سه سال پیش برای تقویت نیمکت سرخپوشان جذب شده و قراردادش نیز بلند مدت بوده است. از این رو او نباید شامل قانونی شود که فصل پیش از سوی سازمان لیگ لحاظ شده است.

این باشگاه همچنین در مورد نبیل هم پرسپولیس ادعا کرده نیمکت نشینی وی در چند بازی به خاطر مصدومیت بوده و به همین دلیل هم در نیم فصل عذر او را خواسته اند. احتمال اینکه سازمان لیگ اعتراض باشگاه پرسپولیس را در مورد هر دو بازیکن بپذیرد زیاد است.

در این راستا رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس روز گذشته در بخشی از صحبت‌های خودش با اطمینان خاطر از حل این مشکل خبر داد.

مدیرعامل سرخ‌پوشان پایتخت در مصاحبه‌اش تاکید کرد که مشکل کاهش سهمیه پرسپولیس در حال حل‌شدن است و پرسپولیسی‌ها می‌توانند (۱+۵) بازیکن خارجی در فصل جدید در فهرست خود داشته باشند؛ آن‌هم در حالی‌که براساس قوانین فصل گذشته، به دلیل عدم استفاده از وحدت هنانوف و نبیل باهویی (براساس چارچوب تعریف‌شده)، ۲ سهمیه خارجی از سرخ‌پوشان کسر شده که این مسئله می‌تواند وضعیت خریدهای پرسپولیس در بازار تابستانه را تحت‌الشعاع قرار بدهد و در این میان باید دید کارگروه نقل‌وانتقالات چه واکنشی به اظهارات رضا درویش خواهد داشت.

بی‌اطلاعی مسئول تدوین مقررات فدراسیون فوتبال

در این رابطه عباس موسوی، رئیس کمیته تدوین مقررات سازمان لیگ در گفتگویی کوتاه با حیات اظهار داشت: این قانون قبل از حضور من در این کمیته وضع شده و خیلی از جزئیات آن آگاه نیستم و آقای قنبرزاده آن را اعمال کردند ولی قرار است به زودی در این خصوص تصمیم گرفته شود و طی روزهای آینده در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد.

قانون غلط است ولی لازم‌الاجراست

رسول باختر، کارشناس حقوق ورزشی در گفتگو با حیات در خصوص این قانون اظهار داشت: این قانون شامل کلیه بازی‌های یک فصل اعم از لیگ برتر و جام حذفی می‌شود. زمانی که این قانون وضع شد من نسبت به آن انتقاد داشتم چرا که شما قوانین این چنینی را باید یک روز تصویب و اطلاع رسانی کنید و از فصل بعد آن را اعمال کنید. الان باشگاه پرسپولیس می‌گوید هنانوف را برای نیمکت خریده و حرفش در این خصوص منطقی است.

وی افزود: از لحاظ منطقی حق با باشگاه پرسپولیس است ولی این قانون را فدراسیون فوتبال به درست یا غلط تصویب و ابلاغ کرده و باید اجرا شود و نمی‌توانند از آن عقب نشینی کنند.

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn