کد خبر : 41903
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰

سهمیه های خارجی پرسپولیس سوخت / خرید مدافع چپ خارجی منتفی می شود؟

سهمیه های خارجی پرسپولیس سوخت / خرید مدافع چپ خارجی منتفی می شود؟

به گزارش رکنا ، فدراسیون فوتبال در قوانین نقل‌وانتقالاتی خود تاکید کرده هر باشگاه ایرانی می‌تواند 1+5 سهمیه بازیکن خارجی داشته باشد. این نکته مهم را باید در نظر گرفت که اگر یک بازیکن خارجی در کمتر از 60 درصد بازی‌های فصل پیش حضور داشته باشد، یک سهمیه از آن تیم برای فصل جدید می‌سوزد.

به گزارش رکنا ، فدراسیون فوتبال در قوانین نقل‌وانتقالاتی خود تاکید کرده هر باشگاه ایرانی می‌تواند 1+5 سهمیه بازیکن خارجی داشته باشد. این نکته مهم را باید در نظر گرفت که اگر یک بازیکن خارجی در کمتر از 60 درصد بازی‌های فصل پیش حضور داشته باشد، یک سهمیه از آن تیم برای فصل جدید می‌سوزد. پرسپولیس فصل گذشته عبدالکریم حسن، نبیل باهویی، وحدت حنانوف، اوستون اورونوف و گئورگی گولسیانی در در اختیار داشت که سهمیه‌های خارجی این تیم را تشکیل می‌دادند. 

در این بین، حنانوف و باهویی در کمتر از 60 درصد بازی‌های فصل حضور داشتند و این به معنای سوختن دو سهمیه خارجی قرمزختی پایتخت برای لیگ بیست‌وچهارم است. اگر دو سهمیه پرسپولیس را از دست رفته در نظر بگیریم، قرمزها فقط می‌توانند یک بازیکن خارجی دیگر جذب کنند که احتمالا یا دفاع چپ خواهد بود و یا دروازه‌بان.

مدیریت باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال مدعی شده هر دو بازیکن مشکل پزشکی داشته‌اند اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟ 

وحدت هنانوف تنها در سه بازی لیگ بیست‌وسوم به واسطه مصدومیت از ناحیه همسترینگ غایب بود. بازی با گل‌گهر، نفت آبادان و ملوان سه دیداری بودند که هنانوف در اختیار کادر فنی نبود و این بازیکن در سایر دیدارهای فصل مشکلی برای همراهی پرسپولیس نداشت. 

اگر فرض بگیریم که حنانوف در هر سه بازی به صورت فیکس بازی می‌کرد که قطعا اینطور نیست، باز هم او در کمتر از 60 درصد بازی‌های پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم حضور داشته است و عملا سهمیه قرمزها باید بابت وحدت بسوزد.

نبیل باهویی هم مشکلی مشابه وحدت حنانوف دارد و او هم در مدتی که عضو پرسپولیس بود در کمتر از 60 درصد بازی‌های فصل برای این تیم به میدان رفت. کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در صورت قبول اعتراض پرسپولیس، سهمیه‌های خارجی قرمزها را احیا می‌کند که در این‌صورت نه‌تنها امکان جذب دروازه‌بان و مدافع چپ خارجی فراهم می‌شود، بلکه یک سهمیه خارجی دیگر هم در فهرست سرخ‌پوشان خالی می‌ماند اما اگر این اتفاق رخ ندهد، پرسپولیسی‌ها امکان جذب دو بازیکن خارجی برای پست‌های دروازه‌بان و دفاع چپ را ندارند و باید در یکی از این موارد، سراغ گزینه داخلی بروند. امروز خبری از توافق پرسپولیس با الکسیس گندوز الجزایری منتشر شده است.

+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn