کد خبر : 42348
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

آخرین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

آخرین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

به روز رسانی می شود.. ۱۰.۳۰ – پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور، افتخار و شرف خود دفاع خواهد کرد. مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در شبکه ایکس نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار

به روز رسانی می شود..

۱۰.۳۰ – پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور، افتخار و شرف خود دفاع خواهد کرد.

پزشکیان3

مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در شبکه ایکس نوشت:

امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

‌شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

‌«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

۱۰.۱۰ – طالبان ترور اسماعیل هنیه را محکوم کرد

انس حقانی، عضو ارشد طالبان در واکنش به ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در محل اقامتش در تهران، ضمن عرض تسلیت به ملت فلسطین گفت شهادت چنین مردان بزرگ راه آزادی را ترسیم می کند.

طالبان-تهران

۹.۵۰ – سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون درباره حادثه ترور اسماعیل هنیه در تهران خبر داد.

مجلس-یازدهم

۹.۴۰ – ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز “اسماعیل هنیه”، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزییات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

ناصر-کنعانی

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

۹.۲۵ – عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه در واکنش به خبر شهادت پدرش گفت: پدرم به آرزویش رسید. ما در انقلاب و مبارزه مستمر علیه دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبران به پایان نمی‌رسد.

۹.۰۰ – خبرگزاری فارس نخستین جزییات رسمی از ترور اسماعیل هنیه در تهران را منتشر کرد.

در متنی که این خبرگزاری در کانال تلگرامی خود منتشر کرده آمده است: 

ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید. بررسی های بیشتر در حال انجام است و بزودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

۸.۵۰ – درپی شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس مردم در شهر الظاهریه الخلیل واقع در کرانه باختری دست به اعتصاب سراسری زدند.

۸.۴۰ – گستاخی شدید وزیر اسرائیلی بعد از شهادت اسماعیل هنیه

وزیر افراطی اسرائیل گفت: مرگ هنیه دنیا را کمی بهتر می‌کند و دیگر توافق‌های سازش موهوم و ترحم به این افرادی که محکوم به مرگ هستند، در کار نخواهد بود.

۸.۳۰ – واکنش احساسی عروس اسماعیل هنیه به خبر شهادت او

عروس شهید اسماعیل هنیه از غزه پس از با خبر شدن از شهادت هنیه ویدیویی از خود منتشر کرد. او در این پیام تصویری می‌گوید: چشم‌ها اشک می‌ریزند و دل‌ها غمگین می‌شوند و ما در فراق تو، ‌ای ابو العبد، ‌ای پدرمان، اندوهگین هستیم.

۸.۰۰ – لحظه اعلام خبر شهادت اسماعیل هنیه از مساجد کرانه باختری

اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه (به عربی: إسماعیل عبد السلام أحمد هنیة) ملقب به ابوالعبد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس است که بعد از طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و حمله به صهیونیست‌ها در سرزمین‌هایی که به اشغال درآورده‌اند، به چهره‌ای شناخته شده‌تر در جهان بدل شد.

۷.۲۷- اسماعیل هنیه در تهران ترور شد و به شهادت رسید

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

اسماعیل-هنیه

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 





منبع:+

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn