کد خبر : 42863
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

معرفی هوندا ZR-V با مشخصات فنی

معرفی هوندا ZR-V با مشخصات فنی

به گزارش صد آنلاین، سامانه یکپارچه خودرو های جانبازان که قرار است خودرو های متنوع و جذابی برای جانبازان در آن عرضه شود تا کنون خودرو های مختلفی را به خود دیده است اما یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب میان تعداد بالایی از خودرو ها، محصولات هوندایی است که قرار است شرکت

به گزارش صد آنلاین، سامانه یکپارچه خودرو های جانبازان که قرار است خودرو های متنوع و جذابی برای جانبازان در آن عرضه شود تا کنون خودرو های مختلفی را به خود دیده است اما یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب میان تعداد بالایی از خودرو ها، محصولات هوندایی است که قرار است شرکت آذریورد سال وارد کننده آنها باشد.

یکی از خودرو هایی که در حال حاضر تنها در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان دیده می شود و توانسته توجه های بسیاری را به خود جلب کند و گزینه بسیار مناسبی برای  بازار ایران است، هوندا ZR-V است که یک کراس اوور C سگمنت است که به لحاظ ابعاد و اندازه بین هوندا CR-V و HR-V قرار می گیرد. جالب است بدانید که این ژاپنی جدید بازار ایران بر اساس نسل یازدهم هوندا سیویک طراحی شده و از سال ۲۰۲۲ روی خط تولید شده است.

پیشرانه ژاپنی جدید بازار ایران، از نوع پیشرانه های هیبریدی است و این به این معنا است که دو موتور بنزینی و برقی در این خودرو دیده می شود. پیشرانه بنزینی هوندا ZR-V یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند روی هم رفته ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند اما با این حال بیشتر نیروی محرکه لازم توسط موتور الکتریکی ۱۸۴ اسب بخاری تامین می شود که می تواند تا ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند

 نکته ای باید در مورد این گیربکس ها بدانیم این است که جعبه دنده E-CVT کار شده بر روی این خودرو ها از نوع نسل جدید گیربکس E-CVT است که در مواقع و شرایط مورد نیاز می تواند رفتار جعبه دنده AT را از خود به نمایش بگذارد و در شرایطی دیگر به منظور انتقال حداکثر گشتاور به چرخ ها، عملکردی مطابق با ذات CVT خود را به نمایش می گذارند.

جالب است بدانید که به لطف پیشرانه هیبرید و نسل جدید گیربکس E-CVT این خودرو شاهد مصرف سوخت میانگین کمتر از ۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر هستیم.

هوندا ZR-V در بخش طراحی خود، طراحی بسیار بروز و جذابی از خود به نمایش می گذارد و می توان به راحتی سبک و استایل طراحی خودرو های ژاپنی را در این خودرو دید.

در طراحی بیرونی این خودرو به دلیل بهره مندی از خطوط برآمده و فرم و گرافیک چراغ ها می توان خودرویی نسبتا عضلانی و منحصر به فرد را مشاهده کرد. در مورد دیزاین و طراحی داخل ژاپنی جدید بازار ایران باید بگوییم که تمام المان های طراحی و دیزاین این خودرو بسیار جذاب و به اندازه بوده و کیفیت متریال داخل کابین هوندا ZR-V هر بیننده را مجذوب خود می کند.

ژاپنی جدید بازار ایران امکانات بسیار خوبی را در دل خود جای داده و همانند هوندا CR-V دارای سطح بالایی از امکانات ایمنی است که به طور مثال می توانیم به؛ کیسه های هوا سرنشینان جلو، کیسه هوای سرنشین جلو و راننده، زانویی سرنشینان جلو، کیسه های هوای جانبی سرنشینان جلو و عقب و پرده ای اشاره کرد.

از دیگر امکاناتی که می توان در این خودرو تجربه کرد به؛ ترمز اضطراری هوشمند، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار خط خوان، رادار تابلو خوان، دستیار کمکی رانندگی در ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، سیستم صوتی حرفه ای، گرمکن صندلی جلو و عقب، اندروید اتو، اپل کارپلی، گرمکن غربیلک فرمان، پشت آمپر دیجیتال و… می توانیم اشاره کنیم.

در ساخت این خودرو کراس اوور کامپکت که مخصوص بازار اروپا ساخته شده است، از نسل یازدهم خودرو محبوب و پرفروش هوندا سیویک الهام گرفته شده و هر دو این خودروها به‌صورت مشترک از یک پلتفرم طراحی ظاهری بهره می‌برند. از نظر ظاهری نیز با یک خودرو به‌روز با شمایل ساده، اما عامه‌پسند طرف هستیم. جلوپنجره هوندا ZR-V تا حدودی تداعی‌گر جلوپنجره فورد فیوژن است که البته ظاهری پخته و زیبا به خودرو بخشیده است.

نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعات و سرگرمی در قسمت کنسول مرکزی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو

کلاستر ۱۰.۲ اینچی تمام دیجیتال راننده

سیستم صوتی حرفه‌ای BOSE با 8 بلندگو

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)

سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی

ترمز اضطراری خودکار

سنسور نور و باران

سنسور پایش میزان فشار باد تایر (TPMS)

سیستم هشدار برخورد از جلو

دوربین ۳۶۰ درجه

رادار تابلوخوان

رادار نگهداری خودرو بین خطوط

رادار جلوگیری از تصادف در بزرگراه

کروز کنترل تطبیقی

سنسور نقطه کور

فرمان کمکی برقی حساس به سرعت

سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه

گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو

 
منبع: آخرین خودرو

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn