کد خبر : 45906
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

پرسپولیس فعلاً اجازه جذب بازیکن خارجی ندارد

پرسپولیس فعلاً اجازه جذب بازیکن خارجی ندارد

فصل گذشته با اعلام فدراسیون فوتبال بازیکنان خارجی باید ۶۰ درصد دقایق مسابقات را بازی می‌کردند و در غیر این صورت به ازای هر یک بازیکن، یک سهمیه خارجی فصل بعد باشگاه فوق از دست می‌رفت. امسال اما اعلام شد بازیکنان غیرایرانی به جای ۶۰ درصد دقایق باید ۶۰ درصد بازی‌ها را در زمین حضور

فصل گذشته با اعلام فدراسیون فوتبال بازیکنان خارجی باید ۶۰ درصد دقایق مسابقات را بازی می‌کردند و در غیر این صورت به ازای هر یک بازیکن، یک سهمیه خارجی فصل بعد باشگاه فوق از دست می‌رفت. امسال اما اعلام شد بازیکنان غیرایرانی به جای ۶۰ درصد دقایق باید ۶۰ درصد بازی‌ها را در زمین حضور پیدا کنند.

بند قانونی نقل و انتقالت در این خصوص می‌گوید:

به منظور اطمینان از سلامت نقل و انتقال بازیکنان خارجی، چنان‌چه یک بازیکن خارجی به‌جز دلایل پزشکی مورد تایید ایفمارک در کم‌تر از 60 درصد از زمان مسابقات شرکت نداشته باشد، به ازای هر بازیکن غیرموثر، یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می‌شود.

این قانون ابتدای فصل گذشته ابلاغ شد و حالا که وقت اجرای آن رسیده حرف و حدیث‌هایی ایجاد شده که یکی از آنها حاشیه‌های مربوط به پرسپولیس و دو سهمیه خارجی این باشگاه است. 

به جز پرسپولیس، تیم‌های سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز و البته فولاد خوزستان از جمله تیم‌هایی بودند که نتوانستند این قانون مهم را رعایت کنند. در شرایطی‌که در آستانه شروع لیگ بیست‌وچهارم، دستورالعمل حاکم بر قراردادهای ورزشی اصلاح‌شده و برای فصل جدید قرار است تعداد بازی به جای شمار دقایق لحاظ شود، مدیران باشگاه‌ها به دنبال آن هستند تا از قانون جدید پیروی کنند؛ هر چند که در این میان فعلاً مسئولان سازمان لیگ واکنشی به حواشی روزهای گذشته نداشته‌اند و در سکوت خبری کار خود را پیش برده‌اند.

سکوت فدراسیون و موکول کردن موضع‌گیری به آینده

در شرایطی که فدراسیون فوتبال با وجود جنجال‌های رسانه‌ای زیاد در رابطه با این موضوع تا این لحظه سکوت کرده است، پرسپولیس همچنان مشغول اضافه کردن بازیکن خارجی به جمع نفرات خودش است و در کنار حفظ گولسیانی و اورونوف، الکسیس گندوز و ایوب العملود را به خدمت گرفته و حالا مشغول مذاکره با یحیی عطیه الله مراکشی هستند و یک مهاجم هم طبق شنیده‌ها به این تیم اضافه خواهد شد. این در حالیست که اگر قانون مطابق آنچه ابلاغ شده رعایت شود در حال حاضر سهمیه خارجی‌های پرسپولیس پر است و اجازه اضافه کردن نفر جدیدی ندارد.

طبق پیگیری‌های انجام شده، مسئولان فدراسیون فوتبال در حال بررسی و تبادل نظر در خصوص اجرای این قانون هستند و قرار است طی هفته جاری یک نشست خبری برگزار کرده و تصمیم نهایی خود را در این رابطه به خبرنگاران و اصحاب رسانه اطلاع رسانی کنند. باید دید فدراسیون موضع محکم در قبال قانونی که خودش وضع کرده خواهد گرفت یا با مصلحت اندیشی آن را نادیده می‌گیرد.

منبع خبر

از میان اخبار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn